mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Punto Evo jako skorpion

Punto Evo jako skorpion

Po premierze Punto Evo wiadomo było, że prędzej, czy później pojawi się także najmocniejsza odmiana tego modelu, spod znaku skorpiona. Abarth Punto Evo światową premierę będzie mieć już w tym tygodniu na wystawie w Genewie.

Punto Evo jako skorpion


Najważniejsza zmiana dotyczy tego, co znajduje się pod maską Abartha Punto Evo. Dotychczasowego 155-konnego T-Jeta zastąpi nowa jednostka w technologii Multiair o pojemności 1,4 litra, która dysponuje mocą 165 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym  250 Nm dostępnym przy 2.250 obr/min. Abarth ten rozpędzać się będzie do prędkości 100 km/h w 7,5 sekundy. Zużycie paliwa w cyklu miejskim wynosi 8,1 l/100 km, w cyklu mieszanym 6,0 l/100 km, a w cyklu pozamiejskim 4,8 l/100 km.

Jako niemal prawdziwie sportowe auto, Abarth Punto Evo posiada system, który wpływa na silnik, układ hamulcowy, układ kierowniczy, umożliwiając dwa różne zachowania się samochodu w odniesieniu do stylu jazdy, najbardziej odpowiedniego do sytuacji lub do wymagań: super sportowy (Sport) i miejski (Normal). Przełącznik znajduje się przed dźwignią zmiany biegów na tunelu i umożliwia dokonanie wyboru spośród dwóch trybów, przemieszczając po prostu dźwigienkę (wybór zostaje wyświetlony w postaci komunikatu na desce rozdzielczej). W trybie Sport auto szybciej reaguje na nacisk na pedał przyspieszenia, a układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym zmienia nastawy zmniejszając intensywność wspomagania dla nadania mu bardziej sportowych cech. Ponadto, szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo, z automatycznie włączającym się systemem TTC (Torque Transfer Control), który jednak może zostać odłączony przez kierowcę.

Do pomocy kierowcy służy także Gear Shift Indicator (GSI), który poprzez odpowiednie wskazania na desce rozdzielczej sugeruje kierowcy odpowiedni moment do zmiany biegu. W przypadku trybu Normal pomaga on oszczędnie jechać, zaś w trybie Sport uzyskać lepsze osiągi. Ponadto Abarth Punto Evo posiada także system Start&Stop.

Stylistycznie, w stosunku do wersji Punto Evo sprzedawanej pod marką Fiat, zderzak przedni został poszerzony, obejmując także szersze nadkola, oraz krawędzie zderzaka wyprofilowane tak, aby odpowiednio ukierunkować strumień powietrza, celem poprawienia bocznego przepływu aerodynamicznego samochodu. Rozwiązanie to wzorowane jest na wersji rajdowej samochodu. Tył z kolei posiada całkowicie przeprojektowany zderzak, charakteryzuje się nowym dyfuzorem, który również w optymalny sposób ukierunkowuje przepływ powietrza a światła cofania i przeciwmgielne zostały przemieszczone do środka dyfuzora.

Także wnętrze zostało całkowicie odnowione. Użyte materiały przypominają wyglądem i wykończeniem typową nawierzchnię torów samochodowych, przenosząc w ten sposób odczucie toru do wnętrza kabiny samochodu.

Natychmiast po wprowadzeniu Abartha Punto Evo do sprzedaży dostępny będzie także zestaw wzmacniający esse-esse, pod którego maską znajdzie się 180 KM. Poza tym zmodyfikowane zostaną również elementy układu hamulcowego oraz zawieszenia.

 

 


Podobne wiadomości:

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Genewa 2016 ruszyła na dobre!

Genewa 2016 ruszyła na dobre!

Aktualności 2016-03-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport