Q5 po Q7

Audi planuje uzupełnić gamę oferowanych modeli aut rekreacyjnych. Po zapowiadanym debiucie dużego SUV-a, za dwa lata zobaczymy jego mniejszego odpowiednika.

Q5 po Q7

Według jednego z serwisów poświęconych niemieckiej marce, Q5 będzie miało właśnie pięć pełnowymiarowych miejsc. Ilość miejsca, wymiary i sportowy charakter wskazują, że Audi nie zamierza przyglądać się sukcesom konkurencji bezczynnie, zwłaszcza że już w przyszłym roku do segmentu dołączy całkiem nowy Land Rover Freelander.

Tak, jak i inne podobne auta, tak i Q5 będzie dysponowało napędem na cztery koła - w tym przypadku będzie to świetnie znany system Torsen z rozdziałem mocy 40/60 procent między obie osie, ze wskazaniem na tę przednią. Wszystko podobnie jak w zapowiadanym przez macierzystą firmą Volkswagenie Beduin, z którym za pewne Q5 będzie dzielić więcej elementów.

Tuż nad przednimi kołami, pod maską Audi Q5 montowany będzie jeden z pięciu silników. Do wyboru klientów inżynierowie z Ingolstadt mają przekazać trzy benzynowce: 2- i 3.2- lub 3.6-litrowe jednostki FSI oraz specjalny motor 4.2 V8 dla wersji S. Dwa diesle dla rynku europejskiego to 2.0 TDI i 3.0 V6 TDI. Ceny mają rozpoczynać się od około 30 tys. euro (około 123 tys. zł.), co potwierdza aspiracje Audi by skutecznie rywalizować z konkurencją.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport