mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Qashqai+2

Qashqai+2

Jesienią na europejskim rynku pojawi się nowa wersja nadwoziowa niezwykle popularnego na Starym Kontynencie Nissana Qashqai. Qashqai+2 będzie dłuższy, wyższy i, co chyba najważniejsze, będzie w stanie przewieźć poza kierowcą sześciu pasażerów.

Qashqai+2

Nissan już modelem Qashqai stworzył nowy segment w Europie. Teraz ponownie wchodzi na nieznane nie tylko dla siebie tereny. Qashqai+2 będzie bowiem pierwszym kompaktowym crossoverem przeznaczonym dla siedmiu osób. Tylko czekać, aż jego śladami podążą następni.

Wracając jednak do Nissana Qashqai+2, auto urosło i na długość, i wzwyż. To konieczność, by dodatkowe dwa miejsca nie były tylko niepotrzebnym nikomu dodatkiem. W porównaniu do pięciomiejscowego Qashqaia nowa wersja nadwoziowa jest dłuższa o 211 mm i mierzy teraz 4.526 mm. Rozstaw osi zwiększył się do 2.765 mm (+135 mm). Wysokość auta wynosi zaś 1.643 mm (+38 mm).

Stworzony przez europejskie centrum stylistyczne japońskiego koncernu Qashqai+2 ma identyczny jak jego starszy brat przód aż do słupka A. Dalej widoczne są już różnice. Zmieniły się m.in. kształty drzwi i bocznych okien, tylne są większe, co ma zapewnić łatwiejsze wsiadanie do trzeciego rzędu siedzeń. Dostęp do tyłu mają ułatwić także zmienione siedzenia drugiego rzędu dzielone teraz w stosunku 40/20/40 (w Qashqaiu 60/40). Qashqai+2 będzie miał także w standardzie elektronicznie otwierany panoramiczny dach, o 140 mm dłuższy niż dostępny w wersji pięciomiejscowej.

Co ważne, miejsca w trzecim rzędzie siedzeń ma być wystarczająco nie tylko dla dzieci, ale również dla starszych osób, które nieprzekraczają 1,6 m wzrostu. Tylne siedzenia są dzielone w stosunku 50/50 i każde można osobno chować pod podłogą bagażnika. W takiej konfiguracji bagażnik będzie mieć 500 litrów pojemności.

Pod względem napędu nie będzie już różnic. Do wyboru będą dwie jednostki benzynowe - 1,6 l/115 KM lub 2,0 l/140 KM - oraz dwa diesle - 1,5 l/106 KM i 2,0 l/150 KM. Do wyboru, w zależności od wersji silnikowej, będą 5- i 6-biegowa skrzynia manualna oraz bezstopniowa przekładnia CVT z dwoma trybami pracy - manualnym i automatycznym.

Do wyboru będzie także wersja z napędem tylko na przód oraz na wszystkie koła (benzynowe i dwulitrowy diesel). Napęd na wszystkie koła All-Mode daje możliwość jazdy w trzech różnych trybach. Tylko w trybie 2WD, gdzie cały moment obrotowy przenoszony jest tylko na przednią oś. W trybie Lock mamy do czynienia ze stałym napędem na cztery koła z podziałem momentu w stosunku 57:43 pomiędzy przednią i tylną oś. W trybie Auto układ będzie samoczynnie załączać w razie potrzeby również sprzęgło tylne przekładni głównej.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Cena podstawowa już od: 76 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Tematy w artykule: Qashqai

Podobne wiadomości:

Xiaoke czyli Qashqai

Xiaoke czyli Qashqai

Aktualności 2008-03-20

Nissan Qashqai: Uciekinier czy pionier?

Nissan Qashqai: Uciekinier czy pionier?

Testy samochodów 2007-10-17

Komentuj:

~bronek 2008-11-25

Maverick, no z pierwszego rzutu okiem się nie zmienił ale jest wyższy, szerszy i dłuższy. musze przyznać że bez problemu rozpoznałem go na ulicy, jednak ma coś innego w sobie, przód troche inny jest niz w qq. bardzo ładne autko. od 2009 będa 2 nowe silniki dostępne (1,5 diesel i 1,6 benzynka) no ale jednak ta jednostka 2,0 najlepsza chyba:)

~skecz 2008-11-20

no, specjalny bajer dla mlodych. fajny samochód, podoba mi się przeźroczysty szyberdach. do tego ma dobre osiągi: 4 rodzaje silników o to dbają, ponad 100 KM w każdym wyrwie tą bestyjkę ze snu;) podwyższone zawieszenie ujarzmi te dziury na polskich drogach

~Dorota 2008-11-14

a siedziałeś w środku? na tych tylnych siedzeniach jest super :). jak sie tam dzieciaku raz usadziły, to ich wyciągnąć stamtąd się nie dało.

~Maverick 2008-11-14

Musze przyznać, że niewiele z zewnątrz się zmienił w stosunku do starego modelu. ale to chyba dobrze. z tą ceną i walutami, to juz znów jest troche lepiej, a poza tym zbliża się koniec roku, wiec i promocje w salonach beda.

~FatAlbert 2008-11-14

To się nie zastanawiaj, tylko się zapisuj. na stronie nissana jest formularz zapisów. wkleilbym link, ale tu chyba nie można jak widze.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Rusza pierwszy wirtualny garaż dla kierowców
Rusza pierwszy wirtualny garaż dla kierowców
Kilka dni temu uruchomiono pierwszy wirtualny garaż dla posiadaczy motocykli i samochodów. Serwis iMoto skupia w jednym miejscu wszystkie informacje i usługi związanie z utrzymaniem i serwisowaniem pojazdu, a także zapewnia przydatne porady i rozrywkę fanom motoryzacji w bardzo przystępny sposób.