mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > RAV4 z dwulitrowym dieslem także z napędem AWD

RAV4 z dwulitrowym dieslem także z napędem AWD

Debiutująca na rynku w tym roku czwarta generacja Toyoty RAV4 doczekała się pierwszych delikatnych zmian. Najważniejszą wydaje się być dodanie do oferty wersji z dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym i napędem na 4 koła.

RAV4 z dwulitrowym dieslem także z napędem AWD
Dwulitrowy diesel D-4D, dysponujący mocą 125 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 310 Nm, dołączył do gamy silnikowej kompaktowego SUV-a Toyoty wraz z pojawieniem się nowej generacji. Jego mankamentem był brak opcji wyboru napędu na wszystkie koła, choć inne wersje silnikowe RAV4 dawały taki wybór. Teraz się to zmieni i najsłabszy w ofercie diesel będzie również oferowany z napędem na obie osie.

Toyota nie podaje na razie dokładnych osiągów tej wersji silnikowej. Przypomnijmy, w wersji z napędem na przód auto rozpędza się do 100 km/h w 10,5 sekundy, zużywając średnio 4,9 l/100 km.

Układ Integrated Dynamic Drive koordynuje pracę napędu na cztery koła, systemu elektronicznej stabilizacji toru jazdy VSC oraz układu wspomagania kierownicy. Dane z różnych czujników decydują o rozdziale momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś. Przy czym rozdział ten może się wahać w proporcji od 100:0 do 50:50. Przycisk na desce rozdzielczej pozwala zblokować napęd 4x4, jednak jest to możliwe wyłącznie do prędkości 40 km/h. Po jej przekroczeniu napęd przejdzie w tryb auto.


Teraz Toyota RAV4 będzie dostępna również z nowym lakierem nadwozia (ciemny brąz), czterema nowymi kolorami wnętrza oraz nowymi, 18-calowymi felgami aluminiowymi.

RAV4 z rocznika modelowego 2014 będzie miał bogatsze wyposażenie. Dostępny będzie m.in. system multimedialny Toyota Touch 2 z nowym, 6-calowym kolorowym wyświetlaczem dotykowym WVGA, którego menu zostało wzbogacowe o sześć kolejnych języków. W opcji możemy dostać z kolei system Smart Entry and Start oraz elektrycznie sterowaną klapę bagażnika.

Nowością będzie też system Rear Cross Traffic Alert, który, wykorzystując układ monitorujący tzw. martwe pole, będzie ułatwiał wyjazd tyłem z miejsc parkingowych, ostrzegając przed nadjeżdżającym z boku innym pojazdem.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Toyota RAV4 Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota Toyota RAV4 napęd 4x4

Podobne wiadomości:

Toyota z rekordem aut hybrydowych w Polsce

Toyota z rekordem aut hybrydowych w Polsce

Aktualności 2017-03-13

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Aktualności 2017-02-22

Komentuj:

~sz-fabia 2013-10-31

... oj.. oj poprzednia generacja z tym silnikiem paliła 12 litrów!!!!! ku przestrodze milosnikow toj-toj

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mitsubishi Grand Lancer - nie dla Europy
Mitsubishi Grand Lancer - nie dla Europy
Dobra wiadomość jest taka, że Mitsubishi finalnie nie uśmierciło swojego kompakta. Na rynku pojawi się model Grand Lancer, ale nie będzie dostępny dla klientów w Europie. Zamiast tego pojawi się na wybranych rynkach w Azji.