mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Rajdowa Skoda Yeti

Rajdowa Skoda Yeti

Tegoroczny, 33. już zlot GTI nad Jeziorem Wörthersee będzie, jak co roku, miejscem premiery wielu ciekawych pojazdów. Skoda na przykład pokaże model Yeti w rajdowej wersji Xtreme.

Rajdowa Skoda Yeti
Zadanie, jakie dostali projektanci Skody, polegało na przekształceniu kompaktowego SUV-a w auto, które swym charakterem i wyglądem będzie nawiązywać do aut sportowych. Oczywiście, w grę nie wchodziły jakieś rewolucyjne zmiany stylistyczne, ale i tak ostateczny efekt jest więcej niż ciekawy. Yeti Xtreme zostało pomalowane na szary (matowy) kolor, który współgra z żółtym dachem i felgami oraz 17-calowymi felgami z dużymi terenowymi oponami. Ciekawym wyróżnikiem są także przyciemniane boczne szyby.

Nieznacznym zmianom uległ przód Yeti. Mamy tu potężny zderzak, duży wlot powietrza i reflektory w technologii LED, poszerzone zostały nadkola i progi, a wysokość zawieszenia można regulować. Z tyłu zamontowano również solidny zderzak, w którym znalazły się dwie końcówki układu wydechowego.



Zmianom w kierunku rajdowych klimatów uległo również wnętrze Skody Yeti Xtreme. Cztery indywidualne fotele Recaro zapewniają bardzo dobre podparcie boczne, a czteropunktowe pasy bezpieczeństwa lepiej przytrzymują ciało pasażerów przy gwałtownych przyspieszeniach i hamowaniach. Sportowym ekcentem jest także kierownica z łopatkami do zmiany biegów.

Do wykończenia wnętrza wykorzystano wysokiej jakości materiały - włókno węglowe, aluminium czy Alcantara. W bagażniku znalazło się miejsce na koło zapasowe i maty trakcyjne, pomocne przy wyjeździe w chwili, gdy auto zakopie się w piachu. Wygospodarowano również miejsce na łopatę oraz termos.



Do napędu Yeti Xtreme wykorzystano 1,8-litrowy silnik benzynowy TSI o mocy 150 koni mechanicznych, który współpracuje z sześciostopniową przekładnią DSG. Maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm i jest osiągany w zakresie pomiędzy 1500 a 4200 obr/min. Takie parametry pozwalają rozpędzić się do prędkości 100 km/h w 9 sekund i pojechać maksymalnie z prędkością 192 km/h. Aby zapewnić skuteczne wytracanie prędkości, zastosowano układ hamulcowy z Octavii RS.

Drugim zaprezentowanym na zlocie modelem Skody będzie Citigo w wersji cabrio, czyli prototypowy model CitiJet zaprojektowany przez 16 praktykantów ze szkoły zawodowej czeskiego producenta.


Podobne wiadomości:

Offroadowe Audi TT

auto motor i sport 0000-00-00

Na wystawie w Pekinie Audi zaprezentuje koncepcyjny model TT offroad. I w tym przypadku najprawdopodobniej na prototypie się skończy, ciężko bowiem przypuszczać, by niemiecki koncern zdecydował się na produkcję aż tak niszowego modelu.

Citigo, Aveo, Cee'd i Leon: Najpierw policz...

auto motor i sport 0000-00-00

Większość kupujących samochody uważa, że jak zainwestuje w auto większe lub mocniejsze, zyska na tym dodatkową wartość. My prezentujemy dwa przykłady wyborów bardzo nieoczywistych.  

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross