mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Range Rover Evoque przeszedł delikatny face lifting

Range Rover Evoque przeszedł delikatny face lifting

Nowocześniejszy system multimedialny, oszczędne turbodiesle i delikatne zmiany wizualne - oto kompaktowy SUV Range Rovera na rok 2016.

Range Rover Evoque przeszedł delikatny face lifting
Range Rover Evoque to niepodważalny sukces brytyjskiej marki - jego sprzedaż od 2011 roku osiągnęła pułap 400 000 sztuk, a tylko w zeszłym roku 125 364 osób przesiadło się do tego auta. Jedną z głównych przyczyn takiej popularności jest świetny wygląd angielskiego SUV-a, więc od strony stylistycznej face lifting rewolucji nie przyniósł.

Przedni zderzak jest delikatnie zmieniony, atrapa wlotu powietrza także i możemy wybierać spośród dwóch jej wzorów. Pozostałe zmiany to trzy nowe modele felg aluminiowych, spoiler dachowy z charakterystycznymi płetwami (ukrywają wbudowaną antenę 3G) oraz przednie reflektory adaptacyjne w technologii LED.
Wewnątrz również znajdziemy kilka zmian estetycznych: pojawiły się lepsze materiały wykończeniowe, nowe fotele z 14-poziomową regulacją i funkcją masażu, przemodelowano także boczki drzwiowe. Najważniejszą poprawką w kokpicie jest jednak dotykowy ekran o przekątnej 8 cali, który może teraz wyświetlać obraz z podłączonego smartfona.

Wyposażenie Range Rovera Evoque zostało także wzbogacone o kontrolę niezamierzonej zmiany pasa ruchu, awaryjny hamulec (samodzielnie zatrzymuje auto w razie zagrożenia kolizją przy prędkości do 50km/h) i system wykrywający zmęczenie kierowcy. Kierowcy lubiący jazdę terenową docenią z kolei All-Terrain Progress Control, czyli układ znany już z "dużego" Range Rovera i Land Rovera Discovery Sport. Pozwala on zmieniać ustawienia układu napędowego auta w zależności od panujących na drodze warunków, poprawiając tym samym umiejętności SUV-a na bardziej wymagających trasach.

Funkcjonalnym dodatkiej jest także możliwość otwierania klapy bagażnika machnięciem nogą pod zderzakiem. Podnosi się ona za pomocą elektrycznych siłowników i umożliwia zapakowanie bagaży bez odkładania ich na ziemię. Ogółem Range Rovera Evoque możemy skomponować wybierając jeden z pięciu poziomów wyposażenia i doprawiając je piętnastoma pakietami, oferującymi dodatkowe elementy.

Konfiguracja własnego Evoque'a będzie teraz jeszcze ciekawsza, bo do cennika dołożono trzy nowe silniki. Dwa pierwsze to turbodiesel TD4 Ingenium w słabszym i mocniejszym wydaniu. Słabsze ma 150KM mocy maksymalnej i wyróżnia się oszczędnością - Evoque z tym motorem pod maską zużywać ma jedynie 4,2 litra oleju napędowego na 100km. Mocniejszy wariant oferuje 180KM i aż 420Nm momentu obrotowego, co z kolei przełoży się na bardzo dobre osiągi. Jeśli są one jednak priorytetem przy wyborze tego auta, to Range Rover proponuje teraz 240-konny silnik benzynowy Si4. Przyspieszenie do 100km/h trwa z nim jedynie 7,6 sekundy, a 7,8 litra paliwa wystarcza mu na 100km jazdy.

Tak odnowiony Range Rover Evoque może kontynuować swoją pomyślną karierę w segmencie kompaktowych SUV-ów premium. Zapewne zaraz po prezentacji na Geneva Motor Show 2015 wejdzie do sprzedaży w 170 krajach całego świata.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover
Cena podstawowa już od: 169 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. suv-3dr.

Podobne wiadomości:

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Range Rover Sport - zmiany na rok 2017

Range Rover Sport - zmiany na rok 2017

Samochody luksusowe 2016-08-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport