mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Range Rover Sport w pełnej okazałości

Range Rover Sport w pełnej okazałości

Targi w Nowym Jorku są okazją do pierwszej prezentacji modelu Range Rover Sport. Zachowując podobny poziom luksusu oraz właściwości terenowych jak debiutujący w zeszłym roku Range Rover, model Sport zapewnia jednocześnie najlepsze w historii tej brytyjskiej marki właściwości trakcyjne.

Range Rover Sport w pełnej okazałości
Miejsce światowej premiery Range Rovera Sport nie jest przypadkowe. Na rynku amerykańskim sprzedaje się najwięcej egzemplarzy tego modelu, zaś Nowy Jork jest miastem, gdzie najczęściej można spotkać to auto. Od początku swojej kariery rynkowej nowy Range Rover Sport (2005) sprzedany został w ponad 380 tys. egzemplarzy. Zaprojektowana i skonstruowana w centrach badawczych marki Land Rover w Wielkiej Brytanii nowa generacja sportowego Range Rovera na rynku zadebiutuje w trzecim kwartale roku i w sumie będzie można ją nabyć w 169 krajach.

Opracowywany równolegle z nowym Range Roverem, model Sport, pozycjonowany jest pomiędzy swoim większym kuzynem a modelem Evoque. Range Rover Sport jest tylko 62 mm dłuższy od swego protoplasty – przy długości 4850 mm jest krótszy od innych 7-osobowych SUV-ów. To zapewnia mu niezłą zwrotność. Jednocześnie większy rozstaw osi (+178 mm) i szersze nadwozie (+55 mm) pozwoliły wygospodarować więcej miejsca, zwłaszcza osobom na tylnych siedzeniach. W stosunku do flagowego Range Rovera, z którym dzieli niektóre rozwiązania konstrukcyjne, jest krótszy o 149 mm i niższy o 55 mm, a przy tym o 45 kg lżejszy. Klienci będą mieć do wyboru obręcze aluminiowe w rozmiarze 19-, 20-, 21- oraz 22-cali, w tym kultową obręcz o wzorze "Viper`s Nest".

Maksymalny prześwit wzrósł do 278 mm (+51 mm), a przeprojektowane zawieszenie pneumatyczne automatycznie wybiera między różnymi wysokościami jazdy - od najniższego ustawienia (-50mm, dla łatwego wsiadania oraz wysiadania) - dając łączny zakres zmiany wysokości na poziomie 185 mm. Drugiej generacji układ Terrain Response 2 automatycznie wybiera najbardziej odpowiedni program do jazdy w terenie. Tryb off-roadowy jest dostępny do 80 km/h (dotychczas 50 km/h).


Dostępne będą dwa rodzaje stałego napędu 4WD. Pierwszy wykorzystuje skrzynię rozdzielczą z funkcją reduktora i sprawdzi się w najbardziej wymagających warunkach terenowych, oferując stały napęd z podziałem momentu 50/50 i możliwość 100-procentowej blokady centralnego dyferencjału. Alternatywny system przeniesienia napędu jest lżejszy o 18 kg i wykorzystuje dyferencjał typu Torsen, który automatycznie rozdziela moment obrotowy na półoś z większą przyczepnością, współpracując z systemami kontroli trakcji dla najlepszego efektu. Domyślny podział momentu wynosi 42/58 procent.

Do wyboru będą cztery jednostki napędowe. Dwie benzynowe Supercharged (5,0l V8 o mocy 510KM oraz 3.0 V6 340KM) i dwie z zapłonem samoczynnym (3.0l TDV6 258KM i 3.0l SDV6 292KM). Gama silnikowa zostanie powiększona w późniejszym okresie o silnik 4.4l SDV8 o mocy 340KM oraz hybrydę z dieslem już pod koniec 2013 roku.

Najmocniejsza wersja rozpędza się do 100 km/h w czasie poniżej 5 sekund. Zużycie paliwa będzie niższe – w zależności od wersji - nawet o 24 procent przy emisji CO2 na poziomie 194 g/km. Wszystkie silniki połączone są z automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach.


Wnętrze nowego Range Rovera Sport charakteryzuje się akcentami typowymi dla modelu Sport i tradycyjną wysoką jakością wykończenia oraz licznymi elementami zwiększającymi poczucie luksusu. Sportowe akcenty to m.in. "mięsista" kierownica o niewielkiej średnicy, pionowo umieszczony drążek zmiany biegów, wyżej umieszczona konsola centralna, efektowne oświetlenie w kilku kolorach oraz fotele o świetnym trzymaniu bocznym.

Miejsca na kolana na tylnej kanapie jest obecnie 24 mm więcej. Nowy, zintegrowany trzeci rząd siedzeń dostępny jest opcjonalnie - elektrycznie składane i dzielone w układzie 50/50 fotele całkowicie chowają się w podłodze, nie zajmując przestrzeni bagażnika.

Wśród nowoczesnych rozwiązań technicznych warto wspomnieć także o technologii Connected Car, która pozwala sprawdzić stan pojazdu poprzez aplikację zainstalowaną na telefonie, zapewnia w razie konieczności opcję śledzenia skradzionego pojazdu czy pozwala na wezwanie pomocy. Możliwe jest również zainstalowanie szerokopasmowego Hotspotu, umożliwiając pasażerom na korzystanie z internetu przy użyciu łącza o dużej przepustowości. Z kolei kolorowy wyświetlacz Head-Up Display wyświetla kluczowe parametry jazdy oraz wskazówki nawigacji, bez konieczności odrywania wzroku kierowcy z drogi.

Nowy Sport wyposażony jest ponadto w system cyfrowych kamer, które wspierają trzy funkcje wspomagające bezpieczną jazdę: Lane Departure Warning (ostrzeganie przed opuszczeniem pasa ruchu), Traffic Sign Recognition (rozpoznawanie znaków drogowych) oraz High Beam Assist (asystent świateł drogowych). Ffunkcja Wade Sensing pozwala za to sprawdzić głębokość podczas pokonywania brodów. Funkcja przydaje się szczególnie w kontekście maksymalnej głębokości brodzenia, która w obecnym modelu wynosi 850 mm, 150 mm więcej niż w modelu poprzedniej generacji.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover
Cena podstawowa już od: 169 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. suv-3dr.

Podobne wiadomości:

Ben Collins i ekstremalny zjazd Range Roverem

Ben Collins i ekstremalny zjazd Range Roverem

Aktualności 2016-11-08

Land Rover Discovery 2017 – nowe wieści

Land Rover Discovery 2017 – nowe wieści

Aktualności 2016-09-15

Komentuj:

kkyniu 2013-09-01

jazda tym autem jest niesamowita :)

~Heniek 2013-03-27

Popieram. Jeździłem Vogue 2012 po drogach i w lekkim terenie i uważam, że możliwości i komfort tego auta są fenomenalne.

~chceeeeee go 2013-03-27

to zawsze był mój ulubiony SUV, pierwsze auto wśród aut o jakich marzę, nic się nie zmieniło, jest piękny, majestatyczny, mocny i wogóle super

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport