mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Renault Kadjar już w Polsce. Ceny od 79 900 zł

Renault Kadjar już w Polsce. Ceny od 79 900 zł

Rynek aut sportowo-rekreacyjnych, czyli SUV, został kilka lat temu rozparcelowany na kilka mniejszych subsegmentów. Do coraz bardziej zatłoczonego segmentu Nissana Qashqai czy Kia Sportage dochodzi właśnie Renault Kadjar, który właśnie wjeżdża na polskie drogi.

Renault Kadjar już w Polsce. Ceny od 79 900 zł

Kilka miesięcy temu w polskich salonach zadebiutował model Captur, który jest młodszym bratem prezentowanego właśnie modelu. Nazwa Kadjar brzmi trochę jak magiczne zaklęcie, ale w istocie jest to połączenie słow "kad" (podobno pochodzi od quada) oraz "jaillir" oznaczającego błyskawiczne pojawienie się.

Nowy model Renault został zbudowany na płycie podłogowej CMF, którą francuski koncern w kooperacji ze swoim japońskim partnerem wykorzystał już chociażby w modelu Nissan Qashqai. Teraz przyszedł czas na zbudowanie auta o kompaktowych gabarytach (4,45 m długości, 1,84 szerokości, 1,60 m wysokości), które będzie jego odpowiednikiem w gamie modelowej Renault. Tak jak konkurencja, Kadjar nie jest autem o zacięciu terenowym, ale 200 mm prześwit pozwala zjechać z drogi.

Stylistyka Kadjara to wyznacznik kierunku, w którym będzie podążać w najbliższych latach koncern Renault. Charakterystyczny układ świateł, wypukły grill oraz duży znaczek marki po raz pierwszy zostały pokazane przy okazji modelu Espace.

Wnętrze samochodu zostało jakby żywcem przeniesione z modeli Clio czy Megane. Jest tu dość szaro, ale jasno za sprawą opcjonalnego okna dachowego. Kolorystykę kokpitu przełamują akcenty z plastiku udającego chromowany metal. Całość ma jednak dość przyjemny  wygląd. Renault podobnie jak inni producenci postawiło na elektroniczną deskę rozdzielczą. W zależności od potrzeb można ustawić tryb, w którym priorytet będzie położony na obrotomierz lub prędkościomierz. W trybie "eco" zegary będą pokazywać najbardziej optymalne obroty silnika oraz prędkość. Drugi ekran umieszczony po środku kokpitu to multimedialny kombajn z systemem R-Link 2 na pokładzie. Znajdziemy tutaj nie tylko radio i odtwarzacz mediów, ale także nawigację i możliwość instalowania specjalnie przygotowanych aplikacji.

Miejsca na przednich fotelach jest naprawdę sporo. Z tyłu pasażerowie również nie powinni narzekać, jeżeli pojawi się ich maksymalnie dwóch. Bagażnik oferuje standardowo 472 litry, ale po ich złożeniu otrzymamy przestrzeń 1478 litrów. Auto oferuje możliwość złożenia przedniego fotela pasażera. Wtedy będziemy mogli przewieźć przedmioty o długości 2563 mm.

Auto będzie dostępne w sprzedaży w wersji z napędem na wszystkie lub tylko przednie koła. W przypadku tej pierwszej wersji w tunelu środkowym pojawia się pokrętło z trzema trybami pracy: "2WD", "Auto" oraz "Lock". Pierwszy to elektroniczna blokada przeniesienia napędu na wszystkie koła w proporcjach 50:50. Przeznaczony jazdy po nierównej nawierzchni lub w przypadku słabej przyczepności (śnieg, błoto, ziemia, piasek) do prędkości 40 km/h. W trybie auto napęd jest automatycznie dostosowywany do warunków na drodze. Ostatni tryb to napęd wyłącznie na przednią oś.

Renault Kadjar debiutuje w polskich salonach z dwoma jednostkami napędowymi. Pierwsza to turbodoładowany silnik dCi o pojemności 1,6 litra. Jednostka oferuje 130 KM maksymalnej mocy oraz moment obrotowy o wartości 320 Nm. Jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią ręczną. Średnie spalanie, jakie podaje producent to 4,3 l/100 km. Silnik ten występuje jeszcze w słabszej odmianie o mocy 110 KM. Kolejna opcja pod maską to silnik turbobenzynowy o pojemności 1,2 litra. Jednostka rozwija moc 130 KM oraz maksymalny moment o wartości 205 Nm. Wszystkie silniki dostępne w tym modelu są wyposażone w system „Stop & Start” i układ odzyskiwania energii podczas hamowania.

Nowy crossover Renault będzie oferowany w czterech poziomach wyposażenia: Life, Zen, Intens oraz Bose. Dodatkowo z okazji debiutu pojawi się wersja Premiere Edition. Cennik Kadjara otwiera kwota 79 900 złotych za wersję z silnikiem benzynowym TCe 130 w wyposażeniu Zen. Najtańszy Diesel kosztuje 88 400 złotych (dCi 110). Najdroższa wersja w cenniku to model z napędem 4x4, najmocniejszym Dieslem dCi 130 w wyposażeniu Bose. Za takie auto zapłacimy co najmniej 119 900 złotych.

 


Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Kadjar
Renault Kadjar
Cena podstawowa już od: 76 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault Kadjar Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault Renault Kadjar

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

~robin 2015-07-01

ogladalem jako zainteresowany zmiany z QQ 2007. Ale wyleczylem sie. Ma zalety (dosyc pojemny bagaznik (chociaz po co tam taki prog zainstalowali - chyba zeby te poleczki przesuwać, ale to slaby pomysł - co sie zmiesci w 5 cm - gazety? , wygodna pozycja, komfortowe zawieszenie) ale ja zawsze szukam wad i porownuje do obecnego. Male lusterka, słabe wykonczenie (plastyki sie porysuja bo gladkie w newralgicznych miejscach, slaba tapicerka, tylne zaglowki zaslaniaja okno, palak do maski w takim gowienku plastikowym akurat do ulamania sie, z profilu maska wystaje przed zderzakiem wiec cokolwiek dotkniesz i juz do roboty, zamiast klasycznych zegarow jakis fajansowy wyswietlacz, brak zwyklego hamulaca recznego, podlokietnik nieruchomy, brak podlokietnika z tylu, maly schowek z przodu, wymiana zarowek bedzie klopotliwa bo slaby dostep.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport