mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Renault Laguna Coupe - piękna i szybka

Renault Laguna Coupe - piękna i szybka

Co łączy festiwal filmowy w Cannes z Grand Prix F1 w Monaco? Pewno niewiele, choć w tym roku akurat nie dość, że obie imprezy odbyły się niemal w tym samym czasie, to jeszcze były one okazją do pierwszej, publicznej prezentacji modelu Renault Laguna Coupe.

Renault Laguna Coupe - piękna i szybka

Nieprawdą byłoby stwierdzenie, że to pierwszy model z tego typu nadwoziem w historii Renault. Cofając się w czasie można by znaleźć co najmniej kilka przykładów coupe z rombem na masce, jednak prawdę jest, że od ponad dwudziestu lat francuski koncern nastawił się na produkcję raczej bardziej rodzinnych i funkcjonalnych pojazdów. Teraz przyszedł czas na zmiany, czego efektem jest właśnie najnowsza Laguna w wersji coupe.

Prototyp Laguny Coupe można było podziwiać już podczas ubiegłorocznej wystawy we Frankfurcie. Duże zainteresowanie spowodowało, że już w niedługim czas prototyp przeistoczył się w model seryjny. Jednak na debiut rynkowy przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Oficjalna premiera światowa odbędzie się bowiem w październiku na targach w Paryżu i dopiero po tym wydarzeniu Laguna Coupe wyjedzie na drogi.

W porównaniu do wersji studyjnej styliści Renault nie wprowadzili zbyt dużo zmian. Takie same są smukłe linie, duży wlot powietrza w przednim zderzaku, krótkie zwisy i długa maska silnika. Zabrakło tylko jednego, co jednak było do przewidzenia, otwieranych do góry drzwi. Mierząca 4,64 m długości, 1,83 m szerokości i 1,4 m wysokości Laguna Coupe (rozstaw osi wynosi 2,69 m) ma identyczne jak w limuzynie przednie reflektory i niemal zupełnie inne, bardziej wąskie tylne światła z diodami LED.

Tym, czym ma trafiać do przyszłych klientów nowa wersja Laguny, mają być jej własności jezdne. Z tego też względu w przygotowaniu podwozia sporo do powiedzenia mieli specjaliści z Renault Sport Technologies, działu francuskiej marki odpowiedzialnej za sportowe wersje modeli. Głównym asem ma być system Active Drive z czterema kołami skrętnymi, znany z niedawno wprowadzonej Laguny GT, dzięki któremu Laguna Coupe ma, według ambitnych zapowiedzi, z powodzeniem konkurować z takimi rywalami jak BMW czy Subaru.

Pod maską też nie byle co. Turbodiesel V6 dCi rozwijający moc 235 KM oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Z kolei benzynowy 3,5-litrowy silnik może się pochwalić 240 końmi mechanicznymi i maksymalnym momentem na poziomie 330Nm, a do tego, po raz pierwszy, sześciostopniowy automat. Obie jednostki mają zapewnić osiągi na dość wysokim poziomie - przyspieszenie ze startu do 100 km/h w niecałe 7 sekund.

Więcej szczegółów na temat Laguny Coupe poznamy dopiero przy okazji oficjalnej premiery auta podczas październikowej wystawy samochodowej w stolicy Francji.


Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

~Artur 2008-05-30

Chleb czrestwieje i staje się przez to tańszy. Tak szybko, jak duże Renówki. O to chodziło. Myśl

~Arturku 2008-05-30

Strzeliles porownanie - chleb byl jest i zawsze bedzie w cenie. Samochodu nie kupuje sie zeby na nim zarobic. No chyba ze ty zwozisz szrot z Niemiec, klepiesz i opychasz frajerom.

~Artur 2008-05-29

A mylisz się R25 safran, bo Golfa nigdy nie miałem. 190, czy 210 i to francuskich koni to silnik dobry do motopompy :) VelSatisa kiedyś kupisz, jak będzie wart tyle co twój Safran. Tak ciężko uskładać 20 tysiaków? To samochody, które tracą wartość podobnie do chleba...

~c3gla 2008-05-29

Renówki maja to do siebie,ze a przynajmniej Laguny jezdzi sie wygodnei na długich trasach, ladnie plyna, druga kwestia wyonczenie jest nawet ok, ale mialem wersje laguny z 2003 roku privilage (podobno najbogatasza wersja)i po 3 latach zeczeło skrzypiec siedzenie pasazera z przodu:), tapicera i poszycie siedzenie- powiem tak - srednie, ale do zniesienia, kolorystyka w srodku czesto nudne szarosci, rekompensacja to przycisk strt/stop ;-) 6 biegów ;-) 1,9 dci dosc dobry elastyczny silnik common rail chyba 3 generacji, stylistyka calego auta ladna koniecznie felgi min 17 cali!!zadnych mniejszych bardzo auto na tym traci! i kilka wygodnych do codziennego uzytku elektronicznych rozwiazan :D

~R25,safrane 2008-05-29

Widze artur ze jeździs WV GolfemTDI i nie masz pojecia o francuskich samochodach bo znasz je tylko z opowieśći swoich kolegow jezdrzacych WV i starymi BMW:) Ja mialem R25 2,5Turbo 210km oraz Safranke 3,0 190KM to są super samochody nie dosc ze super wygodne to jeszcze na brak mocy nie nazekalem. a velsatisa sobie kiedys kupie:)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport