Pod względem rozmiarów zewnętrznych najnowsze Megane CC wyraźnie urosło w stosunku do poprzedniej generacji. Mierzy teraz 4.485 mm długości (+130 mm), a rozstaw osi wynosi 2.609 mm (+87 mm). Stylistycznie Megane CC nawiązuje wyraźnie do pozostałych wersji z gamy Megane, choć najbliżej mu do Megane Coupe.
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet wyróżnia się przede wszystkim dużym, składanym dachem ze szkła. Dach ten w modelu nowej generacji jest montowany w standardzie. W dodatku jest on o 10% większy. Jest to największy składany szklany dach w tej klasie - ma niemal 1 m2 (sam dach 0,47 m2 i tylna szyba 0,5 m2). Dwuczęściowy dach jest składany przez całkowicie automatyczny elektrohydrauliczny mechanizm. Naciśnięcie i przytrzymanie przycisku umieszczonego na konsoli pozwala na złożenie dachu w ciągu 21 sekund.
Galeria:
Zobacz wszystkie zdjęcia (22)
Gama nowego Renault Megane CC obejmuje trzy wersje silnikowe oraz automatyczną skrzynię biegów CVT. Silnik 2.0 16V osiąga moc 140 KM przy 6.000 obr/min oraz moment obrotowy 195 Nm dostępny od 3.750 obr/min. Współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów X-Tronic CVT, opracowana przez Alians Renault-Nissan. Silnik 1.4 16V TCe 130 to efekt prac zgodnych z tzw. downsizingiem. Rozwija on moc 130 KM i moment obrotowy 190 Nm. Silnik ten współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
Na polskim rynku Megane z otwieranym dachem jest oferowane z silnikiem wysokoprężnym 1.9 dCi 130 FAP najnowszej generacji, spełniającym normę Euro 5. Po zastosowaniu nowej turbosprężarki z zaworami o zmienionym profilu oraz wtryskiwaczy z siedmioma otworami, silnik ten znacznie zyskał na wydajności. Rozwija on moc maksymalną 130 KM przy 3.750 obr/min oraz moment obrotowy 300 Nm dostępny od 1.750 obr/min. Jednostka ta współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
Ceny poszczególnych wersji silnikowych nowego Megane Coupe-Cabriolet:
- 1.4 16V TCe 130 – 99.900 zł
- 2.0 16V 140 X-TRONIC CVT – 104.900 zł
- 1.9 dCi 130 FAP – 110.100 zł
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!