mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Renault Megane Grandtour - pierwsza jazda

Renault Megane Grandtour - pierwsza jazda

Podczas niedawnej prezentacji nowego Scenica mieliśmy okazję przetestować również, jak zachowuje się na drodze Renault Megane Grandtour (kombi). Auto to na polskich drogach zadebiutuje pod dopiero pod koniec czerwca. Ceny nie są jeszcze znane.

Renault Megane Grandtour - pierwsza jazda
Renault Megane Grandtour jest piątą wersją nadwoziową w rodzinie nowego Megane (po hatchbacku, coupe, Scenicu i Grand Scenicu). W stosunku do hatchbacku ma większy o 62 mm rozstaw osi (2.701 mm), a na długość auto urosło o 264 mm (4.559 mm, o 59 mm więcej niż w poprzednim Megane kombi). Dzięki zwiększonym rozmiarom Megane Grandtour może z powodzeniem pełnić funkcję auta rodzinnego, które zapewni duży poziom wygody dla kierowcy i czwórki pasażerów, a także pozwoli przewieźć odpowiednią ilość bagażu.

524 litry pojemności bagażnika (w tym 38 pod podłogą) sprawiają, że Megane Grandtour jest jednym z liderów segmentu pod tym względem. Jeśli mamy taką potrzebę, a na pokładzie nie ma kompletu pasażerów, można zwiększać pojemność bagażnika aż do 1.600 l. Zmiany konfiguracji wnętrza (składane oparcia tylnej kanapy i przedniego fotela oraz złożenie tylnej kanapy) pozwolą przewieźć ponadto przedmioty o długości do 2.550 mm. Na uwagę zasługuje także niski próg załadunkowy (561 mm). Poza tym bagażnik oferuje różne praktyczne rozwiązania, jak możliwość podzielenia go na dwie części, dzięki czemu pewną część bagażu można umieścić w wydzielonej przestrzeni. Dodatkowo w samej kabinie pasażerowie mają do dyspozycji liczne schowki o łącznej pojemności 25 litrów.

Wśród nowych technologii, jakie znajdziemy na pokładzie Megane kombi, należy wymienić m.in. dwa systemy nawigacji (Carminat Tom Tom i Carminat Bluetooth DVD), innowacyjną tablicę rozdzielczą z zespołem zegarów, automatyczny hamulec postojowy oraz kartę hands free (umożliwiającą otwarcie drzwi i uruchomienie auta oraz zamknięcie pojazdu po oddaleniu się od niego).

Na rynku polskim Megane kombi oferowane będzie w czterech wersjach benzynowych i trzech wysokoprężnych. Gamę silników benzynowych rozpoczynają dwie 1,6-litrowe jednostki o mocy 100 (148 Nm) i 110 (151 Nm) koni mechanicznych, współpracujące odpowiednio z pięcio- i sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Mniejsza, ale za to mocniejsza jednostka 1.4 TCe to owoc współpracy z Nissanem. Silnik ten dysponuje mocą 130 KM i maksymalnym momentem obrotowym 190 Nm, a współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Najmocniejszą jednostką benzynową, dostępną jednak w nieco późniejszym czasie, będzie dwulitrowy silnik wolnossący o mocy 140 KM i maksymalnym momencie 195 Nm. Silnik ten współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT.

Gama diesli obejmuje dwie jednostki 1,5-litrowe dCi o mocy 85 i 105 km oraz maksymalnym momencie obrotowym 200 i 240 Nm. Słabszy wariant został połączony z pięciobiegową skrzynią manualną, zaś mocniejszy ze skrzynią sześciobiegową. Najmocniejszy silnik wysokoprężny o pojemności 1,9 litra dysponuje mocą 130 KM (300 Nm) i współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną.

Niestety podczas pierwszych kilometrów, jakie mogliśmy pokonać za kierownicą Megane Grandtour, mieliśmy do dyspozycji dwulitrowego diesla o mocy 160 KM, a więc jednostkę, która raczej nie pojawi się na polskim rynku. Trochę szkoda, bo taka liczba koni ukrytych pod maską zapewnia naprawdę bardzo dobre osiągi, zarówno podczas ruszania, jak i przyspieszania już w trasie.

Identyczne rozwiązania, jakie zastosowane zostały w wersji pięciodrzwiowej Megane, a dotyczące zawieszenia czy układu kierowniczego, zapewniają bardzo dobre właściwości jezdne. Auto jest na drodze niezwykle stabilne, a pokonywanie różnych nierówności, które spotkać można także i na francuskich drogach, nie wpływa negatywnie na komfort podróżowania. Poprawnie sprawuje się ponadto układ kierowniczy, dzięki któremu dłuższa bądź co bądź wersja kombi wciąż bardzo pewnie i precyzyjnie prowadzi się nawet na dość krętych odcinkach drogi.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Megane
Renault Megane
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-3dr. hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport