mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Renault Megane R26: Prawie jak F1

Renault Megane R26: Prawie jak F1

W nawiązaniu do osiągnięć zespołu Formuły 1, Renault przy współudziale działu sportowego zbudowało wyczynowy model Megane, który oznaczono symbolem F1 Team R26. Swoją premierę usportowiony kompakt świętuje na salonie samochodowym w Paryżu.

Renault Megane R26: Prawie jak F1
Technicznie R26 w pełni nawiązuje do pucharowej wersji Megane startującej w wyścigach płaskich. Sportowe Megane korzysta między innymi z tych samych rozwiązań blokady dyferencjału, układu jezdnego charakteryzującego się bardzo sztywnym zawieszeniem i twardo zestrojonymi amortyzatorami i sprężynami. Szybkie zatrzymanie gwarantują wentylowane hamulce marki Brembo. Modyfikacjom uległ też układ kierowniczy, który steruje między innymi 18-calowymi kołami o rozmiarach opon 235/40.

Pod względem optyki Renault Megane F1 Team R26 różni się przede wszystkim poszerzonymi elementami karoserii. O ekskluzywności auta świadczą między innymi motywy na zderzakach i dachu zdradzające potencjał Megane. Wewnątrz surowiej niż w przypadku cywilnej wersji. Jednak w tym wypadku surowiej nie oznacza gorzej. Skórzane, kubełkowe fotele, sportowa kierownica i pedały, drążek skrzyni biegów oraz elementy deski rozdzielczej aż kuszą do kręcenia samochodu na wysokich obrotach.

Pisząc o sportowej jeździe mamy na myśli także silnik, dwulitrową jednostkę z doładowaniem Turbo osiągającą moc 230 koni mechanicznych. Czterocylindrowy motor gwarantuje doskonały dźwięk i maksymalny moment obrotowy 310 Nm. Jeżeli ktoś potrafi szybko obsługiwać sześciostopniową, manualną skrzynię biegów do 100 km/h może rozpędzić auto w 6,5 sekundy. Mimo mocno sportowego charakteru spalanie Megane R26 utrzymuje się na bardzo cywilizowanym poziomie. Średnie spalanie 8,5 l. benzyny na 100 kilometrów można uznać w takim aucie za dobry wynik.

Zobacz wszystkie nowości salonu samochodowego Paryż 2006

Czytaj także:

Renault Koleos: zapowiedź SUV-a 2006-09-29

Sportowy krasnal od Renault 2006-09-27

Renault Nepta - prestiżowy kabriolet 2006-09-08

Komentuj:

~Paweł 2007-01-11

Super samochód ale totalna bzdura jeśli chodzi o spalanie, moja Megane II z silnikiem 1,6 pali mi ok. 12 litrów przy męczeniu a przy dynamicznej jednak umiarkowanej jeździe 9-10 więc niech ktoś mi wytłumaczy jak większy, uturbiony, 2 razy mocniejszy silnik może palić mniej...? (mówimy w obu przypadnach o Megane II)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport