mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Renault Megane RS: Nowa generacja, więcej mocy

Renault Megane RS: Nowa generacja, więcej mocy

Gdy na rynku zadebiutowała trzecia generacja modelu Renault Megane pozostawało tylko kwestią czasu, kiedy francuska marka wprowadzi do sprzedaży także usportowioną wersję RS. I o to jest. Agresywniejsza i mocniejsza niż kiedykolwiek wcześniej.

Renault Megane RS: Nowa generacja, więcej mocy
Nowy Megane RS. w momencie wprowadzenia na rynek będzie posiadał ofertę dwóch rodzajów zawieszenia: Sport – zawieszenie zapewniające przyjemność prowadzenia w codziennej eksploatacji; Cup – gwarantujące doskonałe osiągi podczas jazdy na torze. Samochód jest wyposażony w silnik benzynowy 2.0 l. Turbo o mocy 250 KM i momencie obrotowym 340 Nm. Posiada specjalne wyposażenie ułatwiające sportową jazdę: RS Dynamic Management (ESP o trzech trybach pracy) i RS Monitor (pokładowy system pomiarowy) oraz o niezwykle mocne hamulce z 4-tłoczkowymi zaciskami Brembo.

Nowe Megane RS zachowuje stylistyczne cechy Nowego Megane Coupe, wzbogacone o szereg sportowych akcentów nawiązujących do Formuły 1. Zaokrągloną i dynamiczną sylwetkę wersji coupe dodatkowo podkreślają zapożyczone ze świata sportów motorowych elementy, nadające mu jeszcze bardziej zdecydowany charakter i stanowiące zapowiedź sportowych osiągów: poszerzone błotniki i obręcze kół o imponującej średnicy 18 lub 19 cali, przedni zderzak z wbudowanym szerokim grillem oraz aerodynamiczną listwą podobną do stosowanej w Formule 1, centralnie umieszczona końcówka wydechu, dyfuzor oraz spojler, podkreślające sportowy charakter tego auta i poprawiające zarazem jego parametry dynamiczne i wbudowane w przedni zderzak światła dzienne wykonane w technologii LED.

Wystrój wnętrza pozostaje w zgodzie ze sportową, a zarazem pełną klasy stylistyką zewnętrzną. Ciemnografitowa kolorystyka jest podkreślona akcentami w kolorze Żółty Sport na tarczach zegarów i przeszyciach wykończenia kierownicy. Pakiet Sport wprowadza dodatkowe kolorystyczne akcenty w postaci żółtych pasów bezpieczeństwa, tapicerki z wstawkami w kolorze żółtym oraz żółtych przeszyć na płatach drzwi i na gałce dźwigni zmiany biegów. Świetlny wskaźnik zmiany przełożeń sprzężony z sygnałem dźwiękowym informuje kierowcę o zbliżaniu się do poziomu obrotów silnika, przy którym następuje odcięcie zasilania.

Stanowiący nowość w Nowym Megane RS System Renault Sport Dynamic Management jest narzędziem pozwalającym kierowcy wybrać poziom elektronicznego wspomagania prowadzenia pojazdu:

– On, poziom domyślny przy uruchamianiu silnika: układ kontroli toru jazdy ESP, ASR oraz układ wspomagania nagłego hamowania są aktywne. System reaguje niezwłocznie z chwilą wykrycia odchylenia od prawidłowego toru jazdy. Charakterystyka pracy pedału gazu pozwala wyeliminować wszelkie szarpnięcia i jest świetnie dostosowana do codziennego użytkowania pojazdu  

– Sport, ze znacznie słabszą ingerencją układu ESP: tryb aktywowany poprzez krótkie wciśnięcie przycisku ESP. Układy ESP i ASR są nadal aktywne, jednak moment ich zadziałania jest opóźniony.

System zezwala na pewien kąt uślizgu, ingerując dopiero po przekroczeniu ustalonej, granicznej wartości tego kąta. Charakterystyka pracy pedału gazu jest zmodyfikowana i umożliwia szybszą reakcję ze strony silnika.

– Off, dla czystej przyjemności prowadzenia bez udziału układów wspomagających i zapewnienia maksymalnych doznań, w szczególności na torze: tryb aktywowany poprzez długie wciśnięcie przycisku ESP. Elektroniczne układy korygowania toru jazdy zostają całkowicie wyłączone. Charakterystyka pracy pedału gazu umożliwia natychmiastową reakcję ze strony silnika.

Będący również nowością i unikalny w tej kategorii pojazdów system Renault Sport Monitor jest przydatnym i skutecznym narzędziem ułatwiającym sportową jazdę dzięki wyświetlanym w czasie rzeczywistym informacjom o parametrach pojazdu. Możemy odczytać na nim między innymi informacje o przyspieszeniach bocznych i wzdłużnych, chwilowym momencie obrotowym silnika, ciśnieniu w turbinie czy obciążeniach hamulców.

W Nowym Megane RS wykorzystano rozwiązania konstrukcyjne z Megane R26.R. Został on wyposażony w przednie zawieszenie z niezależnym sworzniem oraz tylne zawieszenie z osią sprężystą o programowanym stopniu ugięcia. Oś jest obecnie wykonana z profilu zamkniętego, co pozwoliło na zmniejszenie jej masy przy utrzymaniu odpowiedniej sztywności.

W układzie przeniesienia napędu sportowego hot-hatcha odnajdujemy poprawioną, 6-biegową skrzynię mechaniczną. Nowa skrzynia biegów lepiej wykorzystuje potencjał silnika: od 0 do 100 km/h samochód rozpędza się w 6"1, a 1 000 m ze startu zatrzymanego pokonuje w 25"7.

Renault Megane RS. może się poszczycić najniższym zużyciem paliwa w swej kategorii i na tym poziomie mocy wynoszącym 8,4 l/100 km w cyklu mieszanym, co daje emisję CO2 ograniczoną do poziomu 195 g/km.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Megane
Renault Megane
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-3dr. hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

~w 2009-11-08

sportowe auto z ESP. to chyba jakis zart

~hesss 2009-11-05

O to tyle krzyku, że: 1. 60% większa mojemność niż w Megan 2. Diesel zobacz ile ten Merc ma Nm 3. Nie moc się liczy tylko właśnie moment obrotowy

~Artur 2009-11-04

6,1 do setki? To tyle ile ma Mercedes E coupe 320CDI, czyli słabszy od megane diesel z automatem I o co tyle krzyku?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport