mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Renault Megane i Megane Coupe: Mocna odnowa

Renault Megane i Megane Coupe: Mocna odnowa

Zaprezentowane we wrześniu tego roku nowe Renault Megane i Megane Coupe stanowią mocny akcent w procesie odnowy oferty Renault w segmencie C. Auta wejdą do sprzedaży w listopadzie 2008 roku (Megane) i styczniu 2009 roku (Megane Coupe).

Renault Megane i Megane Coupe: Mocna odnowa
Już na wczesnym etapie projektu dyrekcja działu Design Renault współpracowała z konstruktorami nad opracowaniem kanonu stylistycznego, sprzyjającego wyeksponowaniu sportowego charakteru i solidności auta. Ta zaawansowana technologia pozwala na opracowanie filmów przedstawiających projektowane samochody w konkretnych sytuacjach w całkowicie wirtualnym świecie po przeprowadzeniu obliczeń trwających niecałe 3 godziny.



Wrażenie ciekawej konstrukcji potęgują przede wszystkim pełne, masywne i kształtne bryły. W wyniku tych prac powstało rodzinne auto o długości 4,30 m i dynamicznej sylwetce, z bardzo krótkim przednim i tylnym zwisem, o rozstawie osi 2,64 m, z opadającym dachem i szeroko rozstawionymi kołami (+20 mm z przodu i +50 mm z tyłu w stosunku do Megane II).

Odwołania do świata sportowych samochodów są jeszcze bardziej wyraźne w przypadku nowego Renault Megane Coupe. Przetłoczenia na masce biegną do przednich słupków, znajdują przedłużenie w pochyłej przedniej szybie i opadającej linii dachu, tworząc dynamiczną sylwetkę. Linia szyb, widziana z profilu, a w szczególności trójkątny kształt tylnej bocznej szyby doskonale łączą się z kwadratowym przetłoczeniem, które biegnie do tyłu sprawiając wrażenie, że samochód jest w nieustannym ruchu.

Oba modele posiadają tę samą innowacyjną deskę rozdzielczą, z analogowo-cyfrowymi zegarami. Analogowy obrotomierz połączono z cyfrowym centralnym wyświetlaczem, który pozwala na łatwe i szybkie odczytanie, oraz lepszą wizualną kontrolę szybkości. We wnętrzu obu wersji użyte zostały zupełnie nowe, wreszcie lepiej wyglądające i lepsze pod względem jakości materiały. Nowe Megane i Megane Coupe wyróżniają się znaczną pojemnością bagażnika. W hatchbacku wynosi ona 405 dm3 (łącznie ze schowkiem o poj. 33 dm3 pod podłogą), co jest jednym z najlepszych wyników w segmencie. Natomiast coupe, którego bagażnik ma 377 dm3 jest liderem w swoim segmencie.

Oba modele posiadają przednie zawieszenie typu McPherson, ze stabilizatorem poprzecznym, którego średnicę zwiększono z 20 do 22,5 mm. Jest on połączony z widlastą ramą podsilnikową nowej konstrukcji, która ogranicza boczne przemieszczenia względem podwozia i gwarantuje lepsze prowadzenie samochodu. Kilka modyfikacji zastosowano także w układzie kierowniczym Megane zmieniając jego oprogramowanie.

Francuski producent w przypadku Megane może pochwalić się ofertą wersji silnikowych, zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych. W przypadku tych pierwszych znajda się takie klasyki jak 1.6 16V o mocy 100 lub 110 KM oraz zupełnie nowe silniki TCE 130 (1.3 l. i 96 kW) i TCE 180 (2.0 l. i 132 kW) - TCE (Turbo Control Efficiency). Silniki TCE pojawią się jednak pod maską Megane dopiero w przyszłym roku. W przypadku Diesli są to dobrze znane jednostki: dCi 85, dCi 105, dCi 130 bez FAP, dCi 150 FAP z automatyczną skrzynią biegów i dCi 160 FAP z mechaniczną skrzynią biegów.

Ceny Renault Megane zaczynać się będą od 51 800 zł (za wersję 1,6 16V o mocy 100 KM w wersji Authentique), a kończyć na 85 700 zł (2,0 16V 160 KM w wersji Privilege). Z kolei najtańszy wariant Coupe oszacowany został na 59 000 zł (1,6 16V 110 KM Expression), a najdroższy na 83 700 zł (2,0 dCi 160 KM Dynamique).

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Megane
Renault Megane
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Renault Megane RS - wyciekły pierwsze zdjęcia

Renault Megane RS - wyciekły pierwsze zdjęcia

Aktualności 2017-07-17

Renault Captur po faceliftingu - poznaj polskie ceny

Renault Captur po faceliftingu - poznaj...

Aktualności 2017-05-09

Miejski crossover Renault przeszedł lifting i właśnie wkracza do polskich salonów. Przy tej okazji poznaliśmy oficjalny, polski cennik. Auto będzie dostępne z czterema silnikami w pięciu wersjach wyposażenia.

Komentuj:

~am 2009-07-23

pan cc jeździ z mamusią jeszcze może

~kol 2009-02-11

Autko ładne, ale niestety, tak jak w przypadku Laguny miejsca wewnątrz jak na lekarstwo (choć mieszczę się w przeciętności -180 cm wzrostu). Naprawdę nie wiem dla kogo oni robią te auta. I o zgrozo OPEL Insygnia to samo. Do tyłu ciężko wejść, a jeszcze trudniej wyjść. Z przodu ledwie wystarczy, ale z "obciętego" podłokietnika ręka spada ! KICHA.

~żabojad 2009-01-28

Do cc, policz koszty eksploatacji niemca i francuza, u niemca masz przeglad co 15 tys u francuza co 30 tys,jeśli dużo jeździsz to niemiec jest łasy na kasę ,a co do jakości to mitem jest bezawaryjność,miałem 3 lata VW i nigdy wiecej. Co do wyglądu to każdemu coś innego się podoba,a ocenianie w ten sposób świadczy o fundamentaliźmie.

~Kazio 2009-01-08

ten Pan cc jeżdzi zapewne dwudziestoletnim VW i zna się na francuzkich samochodach.Gratyluję.

~LESZEK 2008-11-28

piekne autko jak dlamnie to fajniejsze jak scirroco vw przynajmniej opakowanie jest fajne

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.