mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Renault Talisman - francuski Passat rusza do boju!

Renault Talisman - francuski Passat rusza do boju!

Zapomnijcie o Renault Lagunie. Francuski liftback po ponad 20 latach kariery ustępuje miejsca zupełnie nowemu zawodnikowi - oto elegancki sedan Renault Talisman, który w klasie średniej chce dogonić Passata.

Renault Talisman - francuski Passat rusza do boju!
Francuzi kusili nas w ostatnich tygodniach kilkoma enigmatycznymi ujęciami nowego modelu, wobec którego ma spore nadzieje. Owszem, na zdetronizowanie Passata z tronu coraz mniej popularnej klasy średniej nie ma co liczyć, ale stawka jest wysoka - w samej Europie można sprzedać ok. 40 tys. aut rocznie, a niemniej ważny jest prestiż posiadania sporej limuzyny w ofercie.

Wizualnie Talisman zupełnie odcina się od Laguny. To nowa linia Renault - potężne logo na masywnym froncie i przymrużone reflektory z charakterystycznymi diodami świateł dziennych pod spodem. Tył również się wyróżnia - szerokie tylne lampy zajmują prawie całą szerokość auta, a dwie końcówki wydechu zapowiadają sporą moc w nowym sedanie.

Kabina auta już nie jest tak spektakularna, ale pierwsze zdjęcia dają nadzieję na wysoką jakość wykończenia - materiały prezentują się na zdjęciach dość bogato. Wyposażenie auta też powinno być świetne - przewidywane dodatki to m.in. wentylowane fotele z masażem, audio od firmy BOSE, wyświetlacz Head Up Display oraz zaawansowany system multimedialny R-Link2 z wyświetlaczem o przekątnej 8,7 cala, znany  z opisywanego przez nas niedawno Renault Espace'a.

Z nowego vano-SUVa przejęto też silniki do napędzania Talismana. To m.in. motor 1,6TCe o mocy 150KM lub 200KM, czyli downsizing pełną gębą. Cóż, czas zapomnieć o Lagunach z widlastą "szóstką" 3,0 pod maską... Na osłodę pozostaną zapewne bardzo dobre osiągi i niskie spalanie przy umiejętnej jeździe. Nie zabraknie też turbodiesli - będą to zapewne motory 1,5 i 2,0 dCi o mocy od 110 do 160KM. Do wyboru manualne lub 2-sprzęgłowe automatyczne skrzynie biegów.

Z poprzedniej Laguny przejęto system 4 kół skrętnych, co powinno w znaczący sposób poprawić właściwości jezdne nowego Francuza. W szczególności w połączeniu z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce oraz progresywnym układem kierowniczym - a wszystko to pod kontrolą systemu Multi-Sense, który pozwala nam wybierać charakterystykę jazdy: komfortową, sportową, ekonomiczną lub indywidualną.

W nowym Talismanie nieco powiało tzw. "segmentem premium", ale czy to wystarczy, by przekonać klientów do zupełnie nowego produktu? Konkurenci od lat oferują dobrze znane samochody - z Volkswagenem Passatem czy Fordem Mondeo będzie trudno konkurować, a już nowe Audi A4 czy Mercedes Klasy C mogą być zupełnie poza zasięgiem Francuzów. Ale z wyrokami się wstrzymajmy - Renault ma wielkie doświadczenie w tej klasie i kilka udanych produktów w ofercie na koncie. Talisman może być kolejnym!

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Talisman
Renault Talisman
Cena podstawowa już od: 93 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport