mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Renault Thalia

Renault Thalia

Nowy wizerunek i nowy układ napędowy

Renault Thalia

Thalia, od czasu jej wprowadzenia na rynek cieszy się dużym powodzeniem. W roku 2001 sprzedaż tego auta praktycznie podwoiła się w stosunku do roku 2000.

W kwietniu zostanie wprowadzona na rynek nowa odmiana tego popularnego auta. Poza nowym, bardziej dynamicznym wyglądem, Thalia oferuje więcej środków zapewniających bezpieczeństwo i komfort jazdy, wzbogacając przy tym również ofertę silników.

Po całkowitym liftingu maska samochodu nawiązuje teraz do stylu zapoczątkowanego przez model Vel Satis, wprowadzając jednak własne nowe elementy. Pokrywy chłodnicy umieszczone po obu stronach logo są przecięte trzema wkomponowanymi w nie paskami. Maskę zdobi przechodzące przez środek wypukłe „żeberko”, natomiast wzdłuż boków pokrywy ciągnie się ozdobny pasek. Nowe reflektory przednie z regulacją kąta pochylenia wiązki świetlnej, z migaczami umieszczonymi w górnej części, rozciągają się ku górze sięgając bocznych ścian nadwozia. Nowe błotniki przednie są bardziej wyprofilowane i stanowią przedłużenie linii pokrywy silnika i przedniej bocznej osłony zderzaka. Z tyłu można zauważyć listwę ochronną, nadającą samochodowi lekkości linii.

Wewnątrz nowej Thalii deska tablicy rozdzielczej zmienia się pod względem stylistyki, funkcjonalności i wyglądu dzięki zastosowaniu nowych materiałów połączonych z nowymi włóknami sztucznymi i nowym wystrojem wnętrza. W efekcie użytkownik auta otoczony jest cieplejszą i bardziej dynamiczną atmosferą.

Deska tablicy rozdzielczej jest dwukolorowa – część górna w kolorze szarym, a część dolna w kolorze beżowym podobnie jak tapicerka drzwi. Tak jak wszystkie samochody gamy Renault, nowa Thalia przyjęła nowy styl nazewnictwa poszczególnych standardów wyposażenia. Istnieją już trzy, a nie dwie, wersje wyposażenia: Authentique, Expression oraz Dynamique.

Od wersji Expression dostępne są w standardzie elektrycznie podnoszone szyby, a wszystkie modele dysponują nowym rodzajem kierownicy z funkcją regulacji wysokości.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo auta, kierowca oraz pasażer mogą liczyć we wszystkich wersjach wyposażeniowych na poduszkę powietrzną. Seryjnie Thalia dysponuje również napinaczami pasów bezpieczeństwa, odłączaną poduszką pasażera oraz 3-punktowymi pasami na tylnych siedzeniach. Za dopłatą można otrzymać również ABS (standard w wersji Dynamique) oraz boczne poduszki powietrzne.

Nowa Thalia została wyposażona w nowy silnik turbo diesel 1.5 dCi z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail o mocy 65KM. Z momentem obrotowym 160Nm dostępnym już przy najniższych prędkościach obrotowych, napęd ten umożliwia dynamiczną jazdę. Elastyczność i rezerwa mocy przy niskich prędkościach są dodatkowo polepszone przez zastosowanie turbosprężarki o niskiej bezwładności i krótkich czasach reakcji. Thalia z silnikiem diesla spala 4.7l na 100km w cyklu mieszanym.

Obok nowego silnika wysokoprężnego, gama silników zastała poszerzona przez nowoczesną jednostkę benzynową 1.6 16v 107KM, która uzupełnia jednostkę napędową 1.4 16v 98KM.

Thalia wyposażona w silnik 1.6 16v wykazuje się dynamiką i komfortem jazdy i spala przeciętnie 7.1l na 100km.

Natomiast podstawowa jednostka napędowa Thalii to silnik o pojemności 1.4l i mocy 75KM, który średnio zużywa 7.1l na 100km.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport