mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Rendez-vous z premierowym 407

Rendez-vous z premierowym 407

Coupe modeli 404, 504 i ostatniego 406 przeszły do historii marki Peugeot jako stylowe i piękne auta. Tę historię ma zamiar powtórzyć najnowsze dzieło z lwem na masce.

Rendez-vous z premierowym 407

Zauważyć można ostatnio dobrą zasadę w motoryzacji: prezentowane modele studyjne kiedy trafiają do klientów w ostatecznej formie, niewiele różnią się od tych, które przyciągają wcześniej tłumy na stoiska producentów podczas imprez motoryzacyjnych. Nie inaczej jest z dwu-drzwiową wersją 407-ki. Peugeot zaprezentował je najpierw na targach genewskich jako 407 Prologue Coupe, a teraz przyszedł czas na ostateczną odsłonę.


TU czytaj o Peugeot 407 Prologue Coupe

Auto mierzy 4.815 cm długości, 1.868 szerokości i 1.4 wysokości i charakteryzuje się dużymi zwisami. Przedni i tylny mają ponad metr - więcej nawet niż w limuzynie, wskutek czego auto wygląda na nieproporcjonalnie długie. Skorzystało na tym wnętrze zaprojektowane dla czterech dorosłych osób. Teraz ma ono długość 1,72 metra (+5.8 cm), a za nim mieści się ogromna jak na samochód tej klasy, 400-litrowa przestrzeń na bagaż.


TU zobacz pełną galerię Peugeot 407 Coupe

Z kolei z przodu auta powstała duża przestrzeń na mocne silniki - nie myślcie jednak, że będzie to szereg klasycznych, benzynowych jednostek. Co prawda bazowy silnik to 2.2-litrowy, 160-konny 4-cylindrowiec (220 Nm między 2-5,5 tys. obr.), ale już kolejny jest mocnym dieslem V6. 2.7-litrowy, 205-konny motor HDI PEF dysponuje aż 440 Nm momentu obrotowego, co stawia go niemal na równi z topowym trzylitrowym benzynowcem.

Ten ma co prawda 210 KM, ale "tylko" 290 Nm. Niezależnie od liczby cylindrów i płynu zasilającego silniki, każdy z nich współpracuje z 6-biegowymi skrzyniami. Najmniejszy z manualną, diesel z automatem, a nabywca najmocniejszego ma wybór co do trybu zmiany przełożeń. Co ciekawe, poza inteligentnym dostosowywaniem się do parametrów jazdy, automat korzysta z sekwencyjnego Porsche Tiptronic System dla wspomagania zmiany ręcznej.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport