mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Rendez-vous z premierowym 407

Rendez-vous z premierowym 407

Coupe modeli 404, 504 i ostatniego 406 przeszły do historii marki Peugeot jako stylowe i piękne auta. Tę historię ma zamiar powtórzyć najnowsze dzieło z lwem na masce.

Rendez-vous z premierowym 407

Zauważyć można ostatnio dobrą zasadę w motoryzacji: prezentowane modele studyjne kiedy trafiają do klientów w ostatecznej formie, niewiele różnią się od tych, które przyciągają wcześniej tłumy na stoiska producentów podczas imprez motoryzacyjnych. Nie inaczej jest z dwu-drzwiową wersją 407-ki. Peugeot zaprezentował je najpierw na targach genewskich jako 407 Prologue Coupe, a teraz przyszedł czas na ostateczną odsłonę.


TU czytaj o Peugeot 407 Prologue Coupe

Auto mierzy 4.815 cm długości, 1.868 szerokości i 1.4 wysokości i charakteryzuje się dużymi zwisami. Przedni i tylny mają ponad metr - więcej nawet niż w limuzynie, wskutek czego auto wygląda na nieproporcjonalnie długie. Skorzystało na tym wnętrze zaprojektowane dla czterech dorosłych osób. Teraz ma ono długość 1,72 metra (+5.8 cm), a za nim mieści się ogromna jak na samochód tej klasy, 400-litrowa przestrzeń na bagaż.


TU zobacz pełną galerię Peugeot 407 Coupe

Z kolei z przodu auta powstała duża przestrzeń na mocne silniki - nie myślcie jednak, że będzie to szereg klasycznych, benzynowych jednostek. Co prawda bazowy silnik to 2.2-litrowy, 160-konny 4-cylindrowiec (220 Nm między 2-5,5 tys. obr.), ale już kolejny jest mocnym dieslem V6. 2.7-litrowy, 205-konny motor HDI PEF dysponuje aż 440 Nm momentu obrotowego, co stawia go niemal na równi z topowym trzylitrowym benzynowcem.

Ten ma co prawda 210 KM, ale "tylko" 290 Nm. Niezależnie od liczby cylindrów i płynu zasilającego silniki, każdy z nich współpracuje z 6-biegowymi skrzyniami. Najmniejszy z manualną, diesel z automatem, a nabywca najmocniejszego ma wybór co do trybu zmiany przełożeń. Co ciekawe, poza inteligentnym dostosowywaniem się do parametrów jazdy, automat korzysta z sekwencyjnego Porsche Tiptronic System dla wspomagania zmiany ręcznej.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.