mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Rinspeed Presto

Rinspeed Presto

Niespodzianka na targi w Genewie

Rinspeed Presto

Szwajcarska firma Rinspeed zaprezentuje na tegorocznych targach w Genewie (7-17 marzec) samochód niespodziankę. Będzie to model, które można rozciągać i składać.

Rinspeed Presto to pierwsze na świecie auto, które można zsuwać i rozsuwać jak szufladę z długości 2.95m do 3.70m. Auto to może zapewnić jednocześnie łatwość parkowania i miejsce dla 4 osób czy dużego bagażu.

W stanie „zsuniętym” Presto jest 2-miejscowym kabrio, który po rozsunięciu na pełną długość zapewnia miejsce dodatkowym 2 osobom lub pokaźnemu bagażowi.

„Za pomocą Presto chcemy zwrócić uwagę na nowe możliwości w produkcji samochodów i pokazać, że wszystko da się zrobić” – mówi szef Rinspeed Frank M. Rinderknecht. 46-letni przedsiębiorca jest „klaunem motoryzacji”. Swoją działalność rozpoczął w 1977 roku, kiedy to sprowadził z USA samochód z szyberdachem i zbudował pojazd dla niepełnosprawnych. W 1979 firma z Zumikon wzięła po raz pierwszy udział w Targach Genewskich i zaprezentowała między innymi prostokątne reflektory. Od tej pory Rinspeed stała się firmą projektującą samochodowe niezwykłości. Prototypy „Yellow Talbo” (1996), „E-Go Rocket” (1998) czy „Advatige R. One” (2001) były jak diamenty pośród pozostałych wystawianych w Genewie modeli. A już za kilka tygodni będziemy mogli podziwiać na Targach w Genewie nowy model Presto. Samochody produkowane przez Rinspeed nie można na pewno nazwać tylko bzdurnymi pojazdami robiącymi jedynie duże wrażenie. Od strony technicznej auta te funkcjonują bez zarzutu. Presto wydłuża się i skraca za pomocą silnika elektrycznego, a żeby go uruchomić wystarczy nacisnąć przycisk. Duży nacisk kładziony jest również na to, aby auto z Rinspeed było przyjazne dla środowiska. Presto ma pod maską oszczędny silnik diesla, natomiast ubiegłoroczny prototyp napędzany był gazem.

Kto się dokładnie przyjrzy, rozpozna, że inżynierowie ze Szwajcarii zaprojektowali Presto w oparciu o Mercedesa Klasy A.

Rinderknecht chciałby, aby auto zostało dopuszczone do ruchu i jest pewien, że TÜV nie będzie miało zastrzeżeń co do konstrukcji Presto. Jednak ciężko sobie wyobrazić doprowadzenie do seryjnej produkcji auta bez drzwi i dachu. Możliwe jednak, że idea pojazdu zmieniającego swoją wielkość w zależności od potrzeb i upodobań użytkownika zainspiruje w przyszłości jakiegoś większego producenta.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport