mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Roadster - szósty as w talii Mini

Roadster - szósty as w talii Mini

Mini Roadster będzie pierwszym w historii tej marki małym, dwumiejscowym sportowym modelem ze składanym ręcznie miękkim dachem. Właśnie poznaliśmy pierwsze szczegóły na temat tego modelu, jednak na europejskie drogi wyjedzie on dopiero wiosną przyszłego roku.

Roadster - szósty as w talii Mini
Pod względem technicznym Roadster bazuje na zaprezentowanym w tym roku modelu Coupe, stylistycznie zaś ma wiele cech wspólnych dla wszystkich modeli z gamy Mini. Auto mierzy 3,73 m długości (wersja John Cooper Works 3,76 m), 1,68 m szerokości i 1,39 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,47 m.

Aby odróżnić go jednak od dostępnego już na rynku Mini Cabrio, który przecież może stać się jego naturalnym konkurentem, poza innym rodzajem dachu i liczbą miejsc w środku, obniżono także w Roadsterze o 20 mm zawieszenie oraz mocniej pochylono przednią szybę. Dzięki takiemu zabiegowi Mini Roadster ma zdecydowanie bardziej sportowy i agresywny wygląd, który podkreśla dodatkowo wysuwający się przy prędkości 80 km/h tylny spojler.

Niżej położony punkt ciężkości, zmienione nieco zawieszenie oraz zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne mają z kolei sprawić, że Roadster będzie zapewniał ponadprzeciętne właściwości jezdne.

Jak bardzo będą one ponadprzeciętne, będzie zależeć od tego, na jaką wersję silnikową postawimy. Pod tym względem nie ma jednak żadnych niespodzianek, dostępne będą dobrze znane z innych modeli cztery jednostki silnikowe. Podstawowy motor benzynowy o pojemności 1,6 litra dysponuje mocą 122 KM i maksymalnym momentem obrotowym 160 Nm. Do setki przyspiesza w 9,2 sekundy i spala średnio 5,7 l/100 km. W wersji Roadster S pod maską pracuje 184-konny wariant tego silnika (240 Nm), dzięki któremu dwumiejscowe Mini rozpędzi się do prędkości 100 km/h w siedem sekund i pojedzie maksymalnie 227 km/h, spalając średnio 6 l/100 km. Oczywiście nie zabraknie także dwulitrowego turbodiesla w wersji SD o mocy 143 KM i maksymalnym momencie 305 Nm. Ta wersja Roadstera rozpędza się do pierwszej setki w 8,1 sek., a maksymalnie pojedzie 212 km/h. Średnie spalanie zaledwie 4,5 l/100 km.

Topowa wersja - Mini Roadster John Cooper Works - napędzana będzie 211-konnym silnikiem o maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Sprint do setki zajmuje jej 6,5 sekundy, maksymalnie jest w stanie się rozpędzić do 237 km/h, a średnie spalanie powinno wynosić 7,3 l/100 km.

Dwumiejscowe Mini będzie oferować 240-litrowy bagażnik oraz dodatkową przestrzeń za fotelami na drobne przedmioty.

Jak na razie nie są znane jeszcze ceny ani dokładny termin debiutu rynkowego szóstego modelu w gamie Mini. Jednak nawet patrząc tylko na same zdjęcia modelu, można przypuszczać, że lider tego segmentu, czyli Mazda MX-5, powinna poczuć się zagrożona.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

MINI Roadster
MINI Roadster
Cena podstawowa już od: 99 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr.

Podobne wiadomości:

Hybrydowe MINI Countryman potwierdzone

Hybrydowe MINI Countryman potwierdzone

Aktualności 2016-10-21

MINI Clubman JCW - 228 KM i napęd AWD

MINI Clubman JCW - 228 KM i napęd AWD

Premiery 2016-09-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport