mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > SC, czyli trzydrzwiowy Seat Leon

SC, czyli trzydrzwiowy Seat Leon

Po debiucie latem ubiegłego roku trzeciej generacji Seata Leona, przyszła teraz pora na wersję trzydrzwiową. Leon SC (Sports Coupe) zadebiutuje już na początku marca podczas wystawy w Genewie.

SC, czyli trzydrzwiowy Seat Leon
Trzydrzwiowa odmiana kompaktowego Seata jest bardziej zwarta, a przy tym już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie dużo bardziej dynamicznej. W porównaniu do wersji 5-drzwiowej rozstaw osi skrócono o 3,5 cm, a całe nadwozie mierzy 4,23 m długości. Stylistycznie widać w tym modelu wiele nawiązań do wcześniejszych prototypów hiszpańskiej marki - modeli IBE, IBL oraz IBX.

Wnętrze Leona SC jest bardziej spartańskie od większego wariantu. Mimo mniejszych rozmiarów kierowca oraz przedni pasażer nie powinni narzekać na niedobór przestrzeni. Pojawiły się za to nowe fotele, komfortowe, ale jednocześnie dostosowane do bardziej dynamicznej jazdy. 380-litrowy bagażnik stawia trzydrzwiowego Leona na czele stawki kompaktów z jedną parą drzwi.

Nabywcy Leona SC będą mieć spory wybór jednostek napędowych, wszystkie z wtryskiem bezpośrednim oraz turbodoładowaniem. Podstawowy diesel 1,6 TDI rozwija moc 90 koni mechanicznych, jednak bardziej popularny powinien być wariant 105-konny z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 250 Nm, który w wersji z układem start&stop oraz systemem rekuperacji zużywa średnio jedynie 3,8 l/100 km. Dwulitrowy diesel osiąga moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm i spala średnio 4,2 l/100 km, zaś topowa jednostka wysokoprężna ma pod maską stado 184 KM.


Również oferta silników benzynowych jest już znana z innych modeli grupy Volkswagena. Największą popularnością powinien się cieszyć motor 1,4 TSI, dysponujący mocą 122 KM i maksymalnym momentem obrotowym 200 Nm. Jego średnie spalanie, wg producenta, powinno wynosić 5,2 l/100 km. 1,4-litrowy silnik oferowany będzie także w wersji 140-konnej. Podstawową jednostką benzynową będzie silnik 1,2 TSI, w dwóch wariantach mocy 86 i 105 KM. Na szczycie oferowanych wersji silnikowych benzynowych jest jednostka 1,8 TSI z mocą 180 KM i maksymalnym momentem 250 Nm.

W zależności od silnika pracującego pod maską, Seat Leon SC będzie wyposażony w pięcio- lub sześciobiegowego manuala albo w przekładnię DSG, z sześciom bądź siedmioma przełożeniami.

W Leonie SC FR kierowca będzie miał możliwość dostosowania ustawień układu kierowniczego, reakcji pedału przyspieszenia, a nawet wydobywającego się dźwięku do swoich preferencji za pośrednictwem nowego systemu Seat Drive profile. Do wyboru będą trzy tryby - eco, normal i sport, a po wyborze tego ostatniego dodatkowo zmieni się podświetlenie na panelu drzwi na kolor czerwony.



Trzydrzwiowy Seat Leon będzie miał także nieznacznie zmodyfikowany układ kierowniczy. Zawieszenie będzie natomiast identyczny - z przodu kolumny McPhersona, z tyłu zaś w wersjach o mocy do 150 KM belka skrętna, a w mocniejszych układ wielowahaczowy.

Seat Leon SC powinien pojawić się na rynku niedługo po wystawie genewskiej. Najprawdopodobniej jeszcze w tym roku pojawi się trzeci wariant nadwoziowy - kombi oznaczone literkami ST. Na najmocniejszą odmianę Cupra przyjdzie nam poczekać do przyszłego roku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Seat Leon
Seat Leon
Cena podstawowa już od: 59 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Seat Leon Cupra - 300 KM po liftingu

Seat Leon Cupra - 300 KM po liftingu

Aktualności 2016-11-21

Seat Leon po liftingu – polskie ceny

Seat Leon po liftingu – polskie ceny

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

~siak 2013-02-18

brzydsza wersja Leona

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport