mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > SLK 55 AMG, czyli najmocniejszy roadster Mercedesa

SLK 55 AMG, czyli najmocniejszy roadster Mercedesa

Na wystawie we Frankfurcie zadebiutuje najmocniejszy obecnie roadster w stajni Mercedesa, oczywiście przygotowany przez firmę AMG. Pod maską 5,5-litrowa jednostka V8 o mocy 422 koni mechanicznych.

SLK 55 AMG, czyli najmocniejszy roadster Mercedesa
Wprawne oko wyłapie kilka elementów stylistycznych, którymi Mercedes SLK 55 AMG będzie wyróżniał się od innych, słabszych wersji modelu. Bardziej aerodynamiczna, ale wciąż niezwykle masywna sylwetka, duże obręcze aluminiowych felg, dodatkowe spojlery czy też przyciemniane klosze reflektorów.

Niby niewiele, ale to nie stylistyka nadwozia ma być tym, czym najmocniejszy SLK ma się wyróżniać na drodze. Pod maską znalazła się 5,5-litrowa jednostka benzynowa V8, która dysponować będzie mocą 422 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 540 Nm. To o 62 konie więcej niż u poprzednika, a moment obrotowy wzrósł z poziomu 510 Nm. Zmodernizowana jednostka (M152) została zbudowana w oparciu o silnik (M157), który od ubiegłego roku można spotkać m.in. w takich modelach jak E 63 AMG, CLS 63 AMG, S 63 AMG czy wreszcie CL 63 AMG.


Nowa jednostka napędowa będzie współpracować z 7-stopniowym automatem AMG Speedshift, napęd będzie oczywiście przenoszony na koła tylnej osi.

Większa moc zaowocowała naprawdę imponującymi osiągami. Pierwszą "setkę" na prędkościomierzu ta odmiana SLK uzyska już po 4,6 sekundy. Maksymalnie będzie w stanie się rozpędzić do 250 km/h. Z pewnością nie jest to szczyt osiągnięć, ale na więcej nie pozwolą elektroniczne ograniczenia.

Współczesne wymogi, choćby te dotyczące norm emisji zanieczyszczeń, spowodowały, że w tej wersji pojawił się system start&stop oraz układ odzyskiwania energii podczas hamowania. Ośmiocylindrowa jednostka ma ponadto układ AMG Cylinder Management, który przy obrotach w zakresie od 800 do 3.600 obr/min pozwala odłączyć cztery cylindry po wyborze trybu C (Controlled Efficiency). W trybie czterocylindrowym kierowca ma do dyspozycji co najmniej 230 Nm maksymalnego momentu, co wciąż zapewnia mu osiągi na wysokim poziomie. Załączenie pozostałych czterech cylindrów odbywa się bardzo szybko, proces ten trwa zaledwie 30 milisekund.

Zastosowanie opisanych powyżej systemów ma skutkować ograniczeniem zużycia paliwa i to dość znacznym, bo sięgającym nawet 30 procent. Według danych producenta średnie spalanie wynosić będzie tylko 8,4 l/100 km.


Najmocniejszy wariant modelu SLK, który zostanie pokazany szerokiej publiczności już na zbliżającej się wystawie we Frankfurcie, jest już trzecią generacją tego roadstera zbudowanego przez AMG. Wszystko zaczęło się w 2001 roku, kiedy to na rynku pojawiła się wersja SLK 32 AMG, pod maską której pracował 3,2-litrowy silnik V6 o mocy 354 KM i maksymalnym momencie 450 Nm. Wówczas SLK stał się najmocniejszym autem wśród bezpośredniej konkurencji. Pod koniec 2004 roku na rynek trafiła druga generacja modelu - tym razem był to już SLK 55 AMG. Za ponadprzeciętne osiągi odpowiadał 5,5-litrowy silnik V8 o mocy 360 KM i maksymalnym momencie 510 Nm.

Na debiut rynkowy trzeciego SLK w skórze AMG musimy poczekać do początku przyszłego roku (na polskim rynku debiut może mieć miejsce nieco później). Znana jest już cena, którą trzeba będzie wyłożyć za tego roadstera. Za podstawową wersję, bez dodatkowych elementów wyposażenia zapłacimy równowartość 72.590 euro, czyli ponad 300 tys. zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa SLK
Mercedes Klasa SLK
Cena podstawowa już od: 171 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport