mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > SLK także z dieslem!

SLK także z dieslem!

Wczoraj informowaliśmy o najmocniejszej wersji Mercedesa SLK, sygnowanej trzema wiele mówiącymi literkami AMG. Okazuje się, że niemiecka firma przygotowała dla swojego roadstera także oszczędną wersję, pod maską której pracować będzie jednostka wysokoprężna. Po raz pierwszy w historii.

SLK także z dieslem!
Silnik wysokoprężny i roadster? Jeszcze nie tak dawno temu takie połączenie wydawało się niemożliwe. Jednak ostatnie lata dobitnie pokazują, że w motoryzacji nie ma już chyba rzeczy niemożliwych i nic nie powinno nas specjalnie dziwić.

Mercedes SLK w tej wersji silnikowej napędzany będzie 4-cylindrowym turbodieslem z wtryskiem common rail czwartej generacji (ciśnienie wtrysku 2000 bar) o mocy 204 KM i z potężnym maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm. To najmocniejszy model z tego typu silnikiem, jaki obecnie można dostać w tej klasie aut. Sprint do setki SLK 250 CDI trwa 6,7 sekuny, zaś maksymalnie będzie się on mógł rozpędzić do 243 km/h.


Dwa razy większy moment obrotowy niż w porównywalnej wersji benzynowej (jeśli chodzi o pojemność silnika) zapewnia autu świetną elastyczność. Dla przykładu, przyspieszenie od 80 do 120 km/h trwa jedynie 4,3 s., dzięki czemu, jadąc tym autem, mamy gwarancję łatwego i bezpiecznego wyprzedzania. Mercedes SLK 250 CDI standardowo połączony jest z przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS (przekładnia mechaniczna dołączy do oferty w drugim kwartale przyszłego roku).

Co ważne, iście sportowe osiągi nie są okupione jakimś dużym apetytem na paliwo. Ze średnim spalaniem na poziomie 4,9 l ON/100 km i średnią emisją dwutlenku węgla na poziomie 128 g/km to najbardziej ekonomiczny i przyjazny środowisku model w klasie. Podobnie jak inne wersje SLK, odmiana 250 CDI dysponuje w stadardowym wyposażeniu systemem start-stop.

Mercedes SLK 250 CDI dostępny będzie z trzema wersjami słynnego dachu vario, w tym z panoramicznym dachem MAGIC SKY CONTROL, przyciemnianym po naciśnięciu przycisku. Do wyboru są także trzy warianty zawieszenia: konwencjonalne (stalowe), sportowe (ze sztywniejszymi sprężynami i amortyzatorami) oraz z elektroniczną kontrolą siły tłumienia. Ostatni z nich to element pakietu Dynamic Handling, zawierającego również systemy Direct-Steer oraz Torque Vectoring Brake, które mają zapewniać bezpieczne prowadzenie.


Z zewnątrz Mercedes SLK 250 CDI nie różni się od wersji z silnikami benzynowymi. Posiada nawet podwójną końcówkę układu wydechowego.

SLK 250 CDI będzie można już nabywać od 13 września br. Jego cena została ustalona na poziomie 41.828,50 euro (175 tys. zł).

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa SLK
Mercedes Klasa SLK
Cena podstawowa już od: 171 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~MERC SALER ! 2011-08-29

na wyposażeniu dajemy maski p-gaz !!!

~AK 2011-08-24

i alleluja !

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport