mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > SLS AMG jak mikser

SLS AMG jak mikser

Mercedes wystawił w Detroit jedno ze swoich najnowszych dzieci: SLS AMG E-CELL, czyli żółtą bestię, która straciła głos.

SLS AMG jak mikser

W tej utracie głosu coś jest, bo jeśli samochód, nieważne jak szybki by nie był, napędzany jest silnikiem elektrycznym, nie będzie wydawał z siebie tak pięknego dźwięku jak auto z odpowiednim silnikiem V12, V8, V6, rzędową szóstką czy nawet odpowiednio przygotowanym czterocylindrowcem. W zasadzie nie będzie wydawał z siebie niczego, taki cichy zabójca pieszych, którzy nie będą słyszeli nadjeżdżającego samochodu. Ale coś za coś - jeśli chcemy mieć superauto, którym jeździ się prawie za darmo w porównaniu z konwencjonalnym, to taką właśnie cenę trzeba zapłacić. Dane na papierze nie są takie złe - 880 niutonometrów momentu obrotowego to bardzo dużo, a moc 392 kW to nieco więcej niż wspomniany w tytule mikser, choć nie da się nie zauważyć, że oba są napędzane tym samym - prądem.

Możliwe jest, że do sprzedaży wejdzie bardzo krótka seria SLS-ów E-CELL, zatem samochód musi być perfekcyjnie dopracowany. - Bierzemy kwestię odpowiedzialności społecznej bardzo poważnie i poprzez SLS AMG E-CELL staramy się pokazać nasze poświęcenie tematowi ekologii w motoryzacji. Naszym celem w AMG jest duże zmniejszenie średniego spalania naszych zmodyfikowanych aut oraz emisji CO2 do atmosfery, a zarazem utrzymania wszelkich właściwości jezdnych oraz osiągów, które zapewniamy klientom od lat - mówi Ola Källenius, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Moc 392 kilowatów dostarczana jest przez cztery elektryczne silniki, które mogą się kręcić aż do 12 tysięcy obrotów na minutę. Do setki auto dojedzie w 4 sekundy, czyli prawie tyle samo ile zajmuje to 6,3 litrowemu V8 w konwencjnalnym SLS AMG, które osiągnie 100 km/h w 3,8 s, zatem różnica jest nieodczuwalna. Przewagą motorów elektrycznych nad spalinowymi jest fakt, że moment obrotowy dostępny jest praktycznie od samego poczatku, od pierwszego naciśnięcia pedału gazu. Każdy z czterech silników zlokalizowany jest przy każdym z kół. Napędzane są wszystkie z nich.

Niski środek ciężkości zapewniony jest przez umiejscowienie czterech silników i baterii bardzo nisko, przez co samochód jedzie jak po szynach. Przednia oś musiała być także zmieniona na potrzeby włączenia jej do układu napędowego. Auto zatrzymuje się dzięki ceramicznym hamulcom.



Stylistyka samochodu nie zmieniła się prawie w żadnym stopniu - egzemplarz wystawowy polakierowany był w kolorze "AMG lumilectric magno", czyli po prostu na żółto. Znalazły się tu nowe felgi oraz nieco zmieniony kształt dolnej częsci przedniego zderzaka. Grill troszkę się poszerzył, a wloty powietrza na masce zostały trochę podreperowane dla lepszej aerodynamiki.

We wnętrzu zmieniły się np. zegary przez dodanie wskaźników naładowania baterii, pozostałego zasięgu itp. Na konsoli centralnej znajduje się teraz nowy, wielki dotykowy ekran o szerokości 25 centymetrów, który obsługuje multimedia, nawigację, klimatyzację i inne tego typu bajery. Wskazuje także wszelkie informacje dotyczące pracy elektrycznych motorów. Kolotystyka wnętrza utrzymana jest w czarno-białej konwencji.


Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~w 2011-01-27

Autor ma takze inne problemy. "Każdy z czterech silników zlokalizowany jest przy każdym z kół. Napędzane są wszystkie z nich." Drugie zdanie jest zbedne.

kiier 2011-01-17

@robin nie wiem czy to jest brak poczucia humoru czy straszliwa krótkowzroczność. 'Trzeba się wyluzować', inaczej człowiek może się nerwic niepotrzebnych nabawić.

~robin 2011-01-13

Nie wiem czy to miał być żart, czy może raczej autor ma problemy z matematyką, ale przy założeniu, że przeciętny domowy mixer ma moc 400W - to wspomniane 392 kW = 392 000 W - czyli prawie 1000 (tysiąc) razy więcej ...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport