mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > STS-V - Super Touring Sedan

STS-V - Super Touring Sedan

Zgodnie z zapowiedzią prezentujemy Państwu kolejne modele samochodów prezentowanych na międzynarodowej wystawie motoryzacyjnej w Detroit. Nowy Cadillac STS-V to wzmocniona wersja sprzedawanego na amerykańskim rynku konkurenta BMW 5 i Mercedesa E klasy.

STS-V - Super Touring Sedan

Oba niemieckie auta, a zwłaszcza ich usportowione odmiany M5 i E55 AMG, mają w końcu godnego rywala na północnoamerykańskim rynku. Seryjny STS może być wyposażony w jeden z dwóch, i tak już mocnych silników. 255-konny, 3.6-litrowy V6 lub 320-konny, 4.6-litrowy V8 mogą napędzać tylnie lub wszystkie koła.

Ten drugi motor, mimo zmniejszenia pojemności do 4.6 litra (BMW M5 - 5.0l; E55 AMG - 5.5l), ale dzięki wyposażeniu go w turbosprzężarkę z intercoolerem, osiąga teraz 440 koni mocy (BMW M5 - 507KM; E55 AMG - 469KM). Na tylnią oś wersji STS-V, w zakresie 2200-6000 obrotów, przekazywane jest 90-100% maksymalnego momentu - 583Nm (BMW M5 - 520Nm; E55 AMG - 700Nm/2650-4500obr.).

Jednak STS-V ma być nie tylko kwintesencją sportowych aspiracji należącego do koncernu GM Cadillaca. W tej klasie, liczy się styl, jakość i marka z jaką auto rozpędza się do 100km/h poniżej 5 sekund. Będzie to możliwe dzięki nowej, 6-biegowej, automatycznej skrzyni. Ma ona zapewnić płynne przekazanie mocy na tylną oś, a odpowiednio dostosowane zawieszenie wraz z kołami P255/45R18 z przodu i P275/40R19 z tyłu, utrzyma porywcze auto na torze i autostradzie.

Zewnętrzna kuracja uwydatniająca muskuły auta, ograniczyła się - podobnie jak u głównych konkurentów - do raczej dyskretnych nakładek progów, spojlerów i końcówek rur wydechowych. Jednak, w połączeniu ze sportowymi kołami, siatkowym grillem i obniżonym zawieszeniem, auto pokazuje co kryje się pod blachami. Środek, a zwłaszcza czerwona skóra i dobrze wyprofilowane fotele, bardziej niż u konkurencji zachęcają do wkręcania się na czerwone pole obrotomierza.

Co ważne, cała auto zostało stworzone przez wewnętrzny dział koncernu GM. Podobnie jak w przypadku należącej do BMW sekcji M Sports i AMG będącego własnością Mercedesa, tak i w tym przypadku producent nie korzystał z pomocy zewnętrznych firm tunningowych.

Również cała produkcja będzie się odbywać w macierzystej fabryce, wraz z normalnymi STS-ami. Ma się ona rozpocząć po imprezie w Detroit, a pierwsze modele trafią do klientów w USA na jesień tego roku. Jednak zamówienia będa przyjmowane już podczas targów.

Targi NAIAS Detroit 2005

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.