mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > SUV na Golfie

SUV na Golfie

VW chce najwyraźniej uszczknąć dla siebie część rosnącego w Europie rynku małych samochodów 4x4. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się segment czteronapędowych kompaktów.

SUV na Golfie

Po mocnym wejściu mniejszych Pandy 4x4, Suzuki Ignisa, czy powodzeniu Mitsubishi Pajero Pinin, także na europejskich rynkach  widać trend w kierunku podwyższonych, ale nadal małych aut. Jest to jakby karykatura nieustającej mody zza oceanu, gdzie od dawna pełnowymiarowe SUV-y górują nad innymi użytkownikami dróg.

Według brytyjskiego serwisu AutoCar, Volkswagen mocno pracuje nad swoim reprezentatem w tej grupie. Przypomnijmy, że Niemcy mają już w tym pewne doświadczenie. W latach dziewiędziesiątych wyprodukowano krótką serię Golfa II Country, a teraz, wspólnie z Porsche sprzedają cieszące się dużym wzięciem modele Touareg i Cayenne.

Nowe auto miałoby nosić nazwę Beduin, co byłoby kolejnym, po większym bracie, odniesieniem do jednego z afrykańskich plemion. VW liczy, że maluch przejmie w schedzie po Touaregu także sukces rynkowy. Na pewno w walce z rywalami, takimi jak Toyota RAV4, Honda CR-V, Land Rover Freelander, czy choćby wspomnianie Mitsubishi pomoże mu rodzinna - krótka, ale jednak - tradycja.

Z kolei topowa wersja ma wystartować z ambitnym celem zagrożenia X3 od BMW oraz planowanym małym 4x4 od Audi i Mercedesa. Do tego starcia auto byłoby wyposażone przez firmę w 3.6-litrowego, 280-konnego benzynowca V6 i elektronicznie kontrolowany system napędu na wszystkie koła Haldex.

Ten rodzaj rozdziału mocy jest już znany z Gofla 4Motion i innych aut koncernu VW. Jak na razie nie wiadomo, czy wzorując się na RAV4 także VW umożliwi nabywcom wybór między przednio- a obuosiowym napędem.

Wiadomo, że pozostałe do wyboru jednostki napędowe, których użycie rozważa producent to benzynowce: 1.6, 2.0 i 2.0 FSI Turbo (odpowiednio: 113, 148 i 197KM) i dwa inne, mocniejsze. Z diesli będziemy mieli wybór spośród 1.9, 2.0 i 2.0 z pompo-wtryskiwaczami (105, 138 i 169KM).

VW zastrzegł nazwę Bediun już w styczniu, wiadomo również, że jeszcze wcześniej możemy spodziewać się specjalnej wersji Golfa Plus (prawdopodobnie Cross Golf). Podwyższony Golf otrzyma dodatkowe panele nadwozia, zwiększony prześwit i specjalne wnętrze, jednak nie będzie można wyposażyć go w napęd 4x4. Ten będzie na pewno, dopiero w nowym SUV-ie Beduin.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport