mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > SUV od AMG

SUV od AMG

Auta typu SUV, pogardliwie zwane też pseudoterenówkami, w teorii mają nam pozwolić pokonać umiarkowane przeszkody terenowe. Właściwości jezdne i osiągi z reguły schodzą tu na dalszy plan. Stereotyp ten już od dłuższego czasu stara się przełamać Mercedes ML przygotowany przez specjalistów z AMG.

SUV od AMG

Po raz pierwszy Mercedes ML w odmianie AMG pojawił się na drogach w 1999 roku. ML 55 AMG dysponował wówczas mocą 347 koni mechanicznych wydobywających się z ośmiocylindrowego silnika i pozwalał osiągać 100 km/h w czasie 6,8 sekundy, co wówczas było wartością nieosiągalną dla rywali. Ponad 11 tysięcy sprzedanych egzemplarzy pokazało dobitnie, że segment mocnych SUV-ów ma rację bytu, dlatego w 2005 roku pojawiła się druga generacja Mercedesa ML AMG. Tym razem pod maskę trafił 6,3-litrowy silnik o mocy 510 KM. ML 63 AMG przyspieszał do setki w pięć sekund, a jego sprzedaż przekroczyła 13 tysięcy egzemplarzy.

Dziś już wiemy, jaka będzie najnowsza odmiana najmocniejszego SUV-a w ofercie Mercedesa. Nowy ML 63 AMG będzie miał tylko nieznacznie większą moc (525 KM), a jego maksymalny moment obrotowy, wynoszący 700 Nm, jest osiągany w przedziale 1.750-5.000 obr/min. Tak uzbrojony ML rozpędzi się do 100 km/h w 4,8 sekundy i pojedzie maksymalnie 250 km/h.

Jeśli komuś to jednak mało, to może zamówić dodatkowy pakiet AMG Performance, który zwiększa moc ośmiocylindrowego, podwójnie doładowanego silnika do 557 KM, a maksymalny moment obrotowy do 760 Nm. Z tym pakietem pierwsza setka jest osiągana po 4,7 sekundy.

W obu przypadkach napęd na wszystkie koła (4Matic, 40 proc. na przód, 60 proc. na tył) przenoszony jest za pośrednictwem siedmiobiegowej przekładni automatycznej, która wyposażona jest w trzy tryby (Controlled Efficiency, Sport i Manual) oraz tzw. funkcję "międzygazu". Nie brak także układu Eco strat&stop, wyłączającego silnik na krótkich postojach. Za świetne właściwości jezdne odpowiadać ma przygotowane również przez specjalistów z AMG sportowe zawieszenie.

 

Oczywiście najmocniejszy ML nie będzie wyróżniał się tylko mocniejszym sercem. Stylistycznie będziemy mogli go odróżnić dzięki innym zderzakom, wlotom powietrza czy progom. Szersze są także nadkola, które muszą pomieścić 20- bądź 21-calowe felgi aluminiowe. We wnętrzu, utrzymanym w sportowym stylu, pojawiły się sportowe fotele, kierownica AMG, skórzana tapicerka i aluminiowe elementy dekoracyjne.

Nowego ML-a będziemy mogli zamawiać wiosną przyszłego roku. Na rynku niemieckim, gdzie model ten zadebiutuje w kwietniu, będzie trzeba za niego zapłacić 108.885 euro. Za pakiet AMG Performance zapłacimy dodatkowe 7 tys. euro.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport