mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Saab 9-3 kabriolet

Saab 9-3 kabriolet

Genewska premiera ekscytującego kabrioleta Saaba

Saab 9-3 kabriolet

Debiutujący właśnie na genewskim salonie samochodowym całkowicie nowy Saab 9-3 kabriolet wzbogaca ekscytującą gamę nowej serii 9-3.

Innowacyjność Saaba 9-3 kabriolet jest kolejnym krokiem w koncepcji firmy Saab przewidującej, iż samochód typu otwartego powinien być „więcej niż tylko kabrioletem”. Oprócz swej funkcjonalności nowy kabriolet wyróżnia się podwyższonymi walorami jezdnymi, charakterystycznymi dla znanej już dynamiki podwozia SportSedana.

Prezentując nowy samochód na Salonie Samochodowym w Genewie Peter Augustsson, Prezes i Dyrektor Naczelny Saab Automobile mówi: „Wprowadzamy nowego kabrioleta w poczuciu pewności siebie, ponieważ Saab zdobył już miejsce lidera swego segmentu rynkowego. Samochód ten otwiera więc dla nas nowe możliwości. Znajdzie na pewno uznanie tych klientów, którzy nie uznają kompromisów w swej pracy zawodowej, życiu rodzinnym lub też aktywnym wypoczynku. Są to ludzie pragnący swobody i emocji lecz także codziennej funkcjonalności. Innymi słowy – samochód, który kupują musi zaspokajać zarówno ich dążenia emocjonalne jak i potrzeby racjonalne. Atrakcyjność naszego kabrioleta jest w wieloraki sposób esencją marki Saab. Ten samochód jest ekspresją naszych zasadniczych założeń konstrukcyjnych: wzornictwa, wysokich osiągów, pełnej kontroli nad pojazdem, bezpieczeństwa i funkcjonalności. To zaskakująco praktyczny pojazd o charakterze sportowym.”

Saab 9-3 kabriolet będzie wytwarzany w nowych zakładach Magna Steyr Fahrzeugtechnik w pobliżu austriackiego miasta Graz i wejdzie do sprzedaży w sierpniu bieżącego roku.

Architektura Saaba 9-3 kabriolet i SportSedana powstała równolegle, tak więc od samego początku uwzględnić było można wszelkie warunki, jakich spełnienia wymaga konstrukcja samochodu typu otwartego. Efektem jest kabriolet klasy premium.

Znakomity i elegancki wygląd nowego Saaba 9-3 kabriolet pełen jest skandynawskiego wdzięku, który powoduje, iż linia nadwozia jest czysta i płynna. Stylizacja przodu jest taka jak SportSedana, jednakże już od słupków przednich każdy element oblachowania nadwozia kabrioleta jest zupełnie inny. Dobrze wyważone proporcje i wyrazista sylwetka tworzą zdecydowany i sportowy charakter pojazdu. Widziany z boku, samochód przedstawia typowy dla Saaba rysunek klina.

Specjaliści Saaba skoncentrowali się na optymalizacji. Współczynnik oporu wynosi 0,34 i jest jednym z lepszych w klasie, lecz co ważniejsze – dokonano poprawy stabilności dachu przy większych prędkościach jazdy, ograniczając tylne siły unoszące i sprowadzając efekty drgań i trzepotania do minimum.

Wnętrze samochodu wykonano z najlepszych materiałów, a standard montażu i wykończenia spełnia nawet najbardziej wygórowane oczekiwania wobec producenta klasy premium, jakim jest Saab. Powiększono przednią szerokość kabiny na poziomie ramion, a dostęp do tylnych siedzeń jest znacznie wygodniejszy. Przednie fotele charakteryzują się sportowym stylem. Zarówno siedzenia przednie jak i tylne są dobrze wyprofilowane i mają głębokie siedziska.

Podobnie jak w SportSedanie tablica przyrządów łagodnie otacza kierowcę. W typowym stylu Saaba przełączniki i przyciski zostały logicznie pogrupowanie, a te najczęściej używane – umieszczono w najbliższym zasięgu dłoni oraz w polu widzenia kierowcy. Krótka dźwignia zmiany biegów jest tuż pod ręką.

Zachowanie się nowego Saaba 9-3 kabriolet podczas jazdy na otwartej drodze jest nie tylko satysfakcjonujące lecz i „wciągające” dla kierowcy, ze względu na unikalny system pasywnej samosterowności kół tylnych znany jako Saab ReAxs, który pojawił się po raz pierwszy w SportSedanie. Dla kierowcy oznacza to poczucie stabilności samochodu na drodze oraz pewność i precyzję reakcji układu kierowniczego.

Ulepszonej dynamice podwozia Saaba 9-3 kabriolet towarzyszy duża sprawność i wyrafinowanie nowego zespołu napędowego, który pierwsze zastosowanie znalazł w SportSedanie. Obok typowo wysokiego momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów, silniki odznaczają się obecnie bardziej liniowym przebiegiem mocy oddawanej.

Saab ma długą tradycję dbałości o bezpieczeństwo jazdy samochodem. W najnowszych badaniach zderzeniowych Euro-NCAP samochód 9-3 SportSedan uzyskał najwyższą ocenę pięciu gwiazdek. Odporność na zderzenia wynika z zastosowania szeregu nowych rozwiązań ochronnych struktury i pasażerów w samochodzie 9-3 SportSedan, które przeniesiono z kolei do 9-3 kabrioleta.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport