mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Saab 9-5 już oficjalnie

Saab 9-5 już oficjalnie

Nowy, wyróżniający wygląd oraz zaawansowane technologie to najważniejsze chyba cechy nowego Saaba 9-5, którego premiera będzie mieć miejsce już na wystawie we Frankfurcie.

Saab 9-5 już oficjalnie
Pod względem proporcji nowy Saab 9-5 jest tradycyjnym, trójbryłowym sedanem. Stylistycznie można znaleźć tu pewne elementy znane z koncepcyjnego Aero X (przede wszystkim przednia część auta), a także nawiązania do historycznych modeli szwedzkiej marki. Całość prezentuje się dosyć muskularnie, a niskie zawieszenie dodaje autu dynamiki. Dynamiczny charakter samochodu jest podkreślony także przez opadającą linię dachu, kończącą się wyraźnymi tylnymi słupkami podpierającymi lekko cofniętą tylną szybę.

Wśród oferowanego wyposażenia modelu 9-5 znajdziemy wiele nowoczesnych technologii. Wyświetlacz na przedniej szybie (Pilot HUD), adaptacyjne oświetlenie (podwójne, inteligentne lampy ksenonowe Bi-Xenon Smart Beam), aktywny tempomat, adaptacyjne podwozie Saab DriveSense z kontrolą tłumienia w czasie rzeczywistym, otwieranie i uruchamianie bez kluczyka, trójstrefowa klimatyzacja, dynamiczne wspomaganie parkowania, napęd Saab XWD z tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu eLSD oraz zaawansowany system napędu na wszystkie koła to te najważniejsze.

Warto wspomnieć także o systemie multimedialnym z 8-calowym ekranem dotykowym i systemem nawigacji z twardym dyskiem na mapy drogowe i 10 GB miejsca na muzykę. Duża centralna konsola zapewnia rozmieszczenie i połączenia dla wielu urządzeń przenośnych poprzez złącza USB i AUX, a także gniazdo zasilania 12V.

Saab XWD, czyli wersja z napędem na wszystkie koła, wprowadzonym już w Saabie 9-3, dostępna będzie z turbodoładowanymi silnikami: benzynowym o pojemności 2,0 l, BioPower oraz 2.8 V6.

W momencie debiutu rynkowego, dostępne będą czterocylindrowy silnik diesla z turbodoładowaniem o mocy 160 KM, pojemności 2,0 litra i emisji CO2 zaledwie 139 g/km oraz benzynowa 2-litrowa jednostka z turbodoładowaniem o mocy 220 KM. Największy silnik 2.8 V6 turbo, oferujący moc 300 KM i moment obrotowy 400 Nm, dostępny będzie wyłącznie z systemem Saab XWD.  

W późniejszym czasie gama ta zostanie uzupełniona o mały silnik benzynowy 1,6 litra z turbodoładowaniem o mocy 180 KM oraz 2-litrowy silnik na bioetanol E85. Wszystkie skrzynie biegów są sześciobiegowe.

Podobne wiadomości:

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Aktualności 2016-12-02

Właściciele Saab'a nie mogą korzystać z nazwy

Właściciele Saab'a nie mogą korzystać z nazwy

Aktualności 2016-02-02

Komentuj:

~A6 2009-09-05

NO FAJNY ALE TO TYLKO SABB I SZKODA BO PUZNIEJ GO ODSPRZEDAC TO DRAMAT

aaa 2009-08-28

Nie lubię saabów zbytnio, szczególnie po mariażu z GM/Opel ale teraz patrzę na nie z innej perspektywy i to auto kusi. Szczególnie to XWD. Może to dobry pomysł dla mnie na ekonomiczne auto po obecnym pożeraczu paliwa w układzie V8?

~zak 2009-08-28

Mnie się bardzo podoba, cholernie nowoczesny

~dżejms din 2009-08-27

nie podoba mi się!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport