mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Saab w 100% na bioetanol

Saab w 100% na bioetanol

Podczas salonu samochodowego w Genewie Saab zaprezentuje najnowszy model z serii BioPower. Koncepcyjny jeszcze Saab BioPower 100 będzie pierwszym seryjnie produkowanym modelem w 100% napędzanym bioetanolem (E100).

Saab w 100% na bioetanol

Prototypowy Saab powstał na bazie modelu Saab 9-5 SportKombi i zapewne już wkrótce uzupełni gamę modeli szwedzkiej marki na paliwo mieszane, wzmacniając pozycję lidera w rozwoju technologii związanych z bioetanolem. Szwedzka firma ma już w swojej ofercie najpopularniejszy obecnie w Europie model na tego typu paliwo, Saab 9-5 BioPower.

Dzięki połączeniu doświadczeń Saaba w zakresie turbosprężania z zastosowaniem wysokooktanowego paliwa E100, zoptymalizowany silnik 2,0 z modelu 9-5 osiąga moc maksymalną 300 KM. Jest to możliwe dzięki modyfikacjom wprowadzonym w systemie zarządzania silnikiem i elementach wewnętrznych. Wyższy stopień sprężania pozwala osiągnąć wyższe ciśnienie doładowania. Efektem są osiągi, jakich nigdy wcześniej nie uzyskał seryjny samochód napędzany tym paliwem.

Ogromną moc uzupełnia wysoki moment obrotowy wynoszący aż 400 Nm, co sprawia, że silnik zachowuje się, jak wolnossąca jednostka benzynowa o pojemności skokowej rzędu czterech litrów. Widać to po bardzo dobrych osiągach – koncepcyjny Saab 9-5 BioPower 100 przyspiesza od 0 do 100 km/h zaledwie w 6,6 sekundy, a od 80 do 120 km/h (na piątym biegu) w 8,2 sekundy.

Prezentowany w Genewie koncepcyjny Saab BioPower 100 został zaprojektowany przez ten sam zespół, który stworzył inny koncepcyjny model Saaba, Aero X, zaprezentowany przed rokiem także w Genewie.

Zobacz więcej o modelu Saab 9-5

Czytaj także:
Szwedzi stawiają na "zielone" paliwa (2007-01-03)

Pomarańczowa przyszłość Saaba (2006-08-10)

Zobacz koniecznie: Wszystko o Saab 9-5 Wszystko o Saab
Tematy w artykule: Saab Saab 9-5

Podobne wiadomości:

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Aktualności 2016-12-02

Właściciele Saab'a nie mogą korzystać z nazwy

Właściciele Saab'a nie mogą korzystać z nazwy

Aktualności 2016-02-02

Komentuj:

~gbur 2007-07-05

Nie zamierzam dyskutować nazewnictwa, "fachowych" wypowiedzi potencjal- nych użytkowników tego paliwa itd. Uważam, że wszystkie krytyczne wypo- wiedzi są powodowane przez ludzi kierujących się jakimiś interesami. Jestem zdania, że wcześnie czy póżniej, pewnie wcześniej, dojdzie do stoso- wania tego paliwa bo nie będzie innego wyjścia. Między bajki należy włożyć szybkie wprowadzenie innych systemów napędowych opartych o ostatnie wynalazki, to sprawa jeszcze wielu, wielu lat.A co z autami aktualnie używa- nymi, przeciesz one będą jeszcze przez lata potrzebowały jakiś paliw.

~Maniek 2007-06-17

ZET, bioetanol to nie jest zwykły spirytus.. jest on odwodniony. Spirytus ma max 95,6% objętości alkoholu, Bioetanol zawiera tylko 0,2%o wody. :) a dlaczego bio to tez nie wiem. Żeby była chwytliwa nazwa albo coś :)

~Grucha 2007-06-17

Moim zdaniem Ci, którzy przymierzają sie do kupna nowych Saab'ów na Bioetanol w przyszłości powinni otrzymać jakiś jednorazowy zwrot finansowy w wysokości przykładowo 5% wartości. Wówczas społeczność ta, która decyduje się na nowe auto na pewno zdecydowałaby się na ekologiczniejsze Saab'y niż jakieś przereklamowane Mercedesy czy BMW

~Zet 2007-02-15

Pytanie formalne. Dlaczego wszyscy piszą Bioetanol? Przecież etanol czyli alkohol etylowy to zwykły spirytus i jest produkowany w gorzelniach jako wynik fermentacji ziemniaków, żyta czy innej "masy biologicznej". Zatem z samej swej natury jest "bio". Po co więc używa się nazwy "bioetanol". O ile nazwa "biodiesel" jest uprawniona, bo są to tzw. estry metylowe powstałe głownie z oleju roślinnnego (np. rzepakowego) potraktowanego alkoholem metylowym (to którego spożycie powoduje ślepotę), to w przypadku etanolu przedrostek "bio" jest całkowicie zbyteczny. No chyba, że w przemyśle (bo na pewno nie do celów spożywczych) etanol produkuje się w wyniku jakiś reakcji z produktów nieorganicznych?

~robson 2007-02-15

szwedzi podniecaja sie tymi silnikami na bioetanol, a u nas pani Zyta Gilowska wprowadzi wysoką akcyze na takie paliwo i po ptokach, a żeby takie rozne ekologiczne paliwa sie rozwijaly, to muszą być rozne ulgi od panstwa

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Sportowa marka od Toyoty
Sportowa marka od Toyoty
Toyota myśli nad stworzeniem marki, która miałaby zagrozić produktom od Mercedesa-AMG i BMW M. Co ciekawe fundament pod taki brand już jest.