mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Sai, czyli hybrydowy sedan Toyoty

Sai, czyli hybrydowy sedan Toyoty

Sporo ciekawych nowości można zobaczyć na stoisku Toyoty podczas trwających właśnie targów motoryzacyjnych w Tokio. Jedną z nich jest Toyota Sai, czyli średniej wielkości sedan, oczywiście z napędem hybrydowym.

Sai, czyli hybrydowy sedan Toyoty
Toyta Sai będzie trzecim hybrydowym modelem Toyoty w szeroko pojętej klasie średniej. Mierzący 4,62 m długości Sai będzie jednak większy od Priusa (dłuższy o 16 cm), a mniejszy od Camry Hybrid.

Pod maskę trafił 2,4-litrowy silnik benzynowy rozwijający moc 150 KM oraz maksymalny moment obrotowy 187 Nm. Jednostka ta wspomagana jest przez silnik elektryczny o mocy 143 KM, a łączna moc całego układu wynosi 190 koni mechaniczych. Cały napęd hybrydowy został zapożyczony od Lexusa HS 250h, który w pierwszej połowe br. zadebiutował na rynku amerykańskim. Napęd przenoszony jest na tył za pośrednictwem bezstopniowej przekładni CVT.

Również stylistycznie Toyota Sai jest mocno spokrewniona z Lexusem HS 250h. Poza znaczkiem oba modele różnią się w zasadzie detalami, jak kształtem świateł, zderzakami, czy maską silnika.

Nowością jest szerokie zastosowanie wytwarzanych z surowców roślinnych ekologicznych tworzyw sztucznych, które stanowią około 60% materiałów wykorzystanych do wykończenia wnętrza. Zaawansowanym rozwiązaniom zapewniającym wysoki poziom bezpieczeństwa, takim jak system PCS (system ochrony przedzderzeniowej), towarzyszyć mają znakomite własności jezdne oraz wysoki komfort podróżowania.

Początek sprzedaży Toyoty Sai planowany jest na 7 grudnia. Jak na razie Toyota nie zdradziła, czy model ten trafi również poza krajowy rynek. Miesięcznie władze japońskiego koncernu planują sprzedawać 3 tys. egzemplarzy tego auta, którego ceny zaczynać się będą od kwoty nieco powyżej 37 tys. dolarów.

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
Po raz kolejny przesuwa się data wdrożenia systemu CEPiK 2.0. Nowy rejestr pojazdów i kierowców miał być uruchomiony 1 stycznia 2017, ale pojawi się nie prędzej jak w połowie 2018 roku.