mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Seat Altea w rozmiarze XL

Seat Altea w rozmiarze XL

Seat poszerza gamę modelu Altea o nową wersję XL. Nowy produkt hiszpańskiej marki cechują przede wszystkim większe rozmiary nadwozia i bagażnika. Na rynku Altea XL będzie rywalizować między innymi z VW Golfem Plus i Toyotą Corollą Verso.

Seat Altea w rozmiarze XL

Seat Altea XL jest o 18,7 cm dłuższy od Altei, co przekłada się na lepszy komfort we wnętrzu auta i większą pojemność bagażnika. 409-litrowy bagażnik Altei urósł w Altei XL do 532 litrów. Przesuwając tylną kanapę do przodu o 14 cm można go powiększyć nawet do 635 litrów, co stanowi najlepszy wynik w tej klasie pojazdów.

W porównaniu ze „zwykłą” Alteą w modelu XL tylna kanapa może być przesunięta do tyłu o dodatkowe 2 cm, co oznacza więcej miejsca na nogi dla podróżujących na niej pasażerów. W nowej Altei XL zakres regulacji ustawienia tylnej kanapy wzdłuż osi pojazdu zwiększył się do 16 cm.

Dowiedz się więcej o modelu Seat Altea

Od strony stylistycznej największe zmiany zaszły w tylnej części nadwozia, która zgodnie z rodzinnym charakterem auta zyskała bardziej miękkie linie. Szczególną uwagę zwracają duże tylne światła rozdzielone pomiędzy klapę bagażnika i błotniki. Kolejnym elementem podkreślającym rodzinne przeznaczenie samochodu są relingi dachowe.

W modelu Altea XL znalazło się szereg funkcjonalnych rozwiązań, takich jak składane stoliki w oparciach przednich foteli, gniazdko elektryczne w bagażniku oraz zupełnie nowy system osłony bagażu: zamiast tradycyjnej tylnej półki w samochodzie zastosowano roletę, którą można zwinąć jednym ruchem.

Altea XL będzie oferowana z dwoma silnikami benzynowymi – 1.6 102 KM i 2.0 FSI o mocy 150 KM (tylko z sześciostopniową przekładnią Tiptronic) – oraz trzema silnikami Diesla: 1.9 TDI 105 KM, 2.0 TDI 140 KM (opcjonalnie z sześciostopniową przekładnią DSG) i 2.0 TDI 170 KM. Wersje silnikowe można będzie łączyć z trzema różnymi wersjami wykończenia: Reference, Stylance i Sport-Up.

Już w wersji podstawowej Reference Seat Altea XL wyposażenie standardowe, obejmuje między innymi: klimatyzację, radioodbiornik z odtwarzaczem MP3, sensor ciśnienia w ogumieniu, 16-calowe stalowe obręcze kół, relingi dachowe w kolorze czarnym, tempomat, komputer podróżny, elektryczne sterowanie szyb bocznych z przodu i z tyłu, elektrycznie regulowane lusterka boczne składane do parkowania, elastyczną osłonę przedziału bagażowego i fotel kierowcy z regulacją wysokości.

Zobacz TEST mojeauto.pl modelu Seat Altea  

Do elementów podnoszących bezpieczeństwo należy system 6 poduszek powietrznych w wyposażeniu standardowym (z opcją rozszerzenia o dwie dodatkowe poduszki boczne z tyłu), ABS + TCS, zaczepy Isofix do montażu fotelika dziecięcego oraz dostępny jako opcja elektroniczny program stabilizujący ESP + DSR z układem wspomagania hamowania awaryjnego EBA.

Nowa Altea XL będzie produkowana w zakładach SEAT w Martorell. W tych samych zakładach produkowane są także modele Ibiza, Cordoba, Altea, Toledo i Leon.

Czytaj także:

Najpiękniejszy dla najpiękniejszej 2006-08-22

Altea zniszczona! 2006-08-21

Seat Altea - Zniszczyć czy ocalić? 2006-08-11

Wykrzycz Alteę 2006-06-08

Komentuj:

~gz 2012-07-27

aha, zapomniałem dodać, toledo kupiłem nowe w salonie, więc nie jest to auto z niewiadomą historią...

~gz 2012-07-27

Seat ok. Jest kilka ale... Jeżdżę toledo 2007, który od altei i altei XL różni się jedynie fragmentami tyłu. Wszystkie podzespoły identyczne. Auto się dobrze prowadzi i jest pojemne. O wiele bardziej niż się wydaje. Minusy: - głośny silnik (1,9TDI) - wszędzie widać oszczędności - tanie plastiki w środku, brak plastikowej pokrywy silnika, trzeba sobie dokupić, albo można jeździć bez, drugi kluczyk już nie składany, tylko taki prosty, badziewny kikut, maska nie podnoszona na teleskopie, tylko podpierana nóżką... - po 94000 urwał się korbowód i rozpieprzył silnik. więc wymiana silnika, oczywiście na koszt własny, chociaż koncern VW wie, że silniki BXE mają szemraną reputację i padają. Nie tylko w Seatach, ale w VW, Skodach i Audi. - fatalnie opracowany mechanizm podnoszenia przednich szyb. handlarze na allegro sprzedający używki robią majątek. ja jestem już po wymianie jednego, a drugi, w upalne dni piszczy tak przeraźliwie, że wstyd przy ludziach zamykać. a więc pewnie niedługo wymiana drugiego (używka 360zł, nowy 900zł, więc tanio nie jest) Poza tym ok.

~Hoolio 2012-07-26

Ktos u gory napisal ze kazdy woli Fiata itd.... Chyba kazdy w twojej wiosce buraku. Wyglad altei zaprojektowal walter de Silva, a cala konstrukcja powstala w laboratoriach inzynierksich AUDI wy zakompleksieni posiadacze Renowek czy innych Fiatow Peugeoto-bodobnych. Dla ludzi szukajacych prawdziwych opini na temat tego auta radze wylaczyc ta strone bo niczego sie tu nie dowiecie. Mam Altea XL od tygodnia. WYMIATA!!!!! 2.0FSI Automatic. Polecam. Nie pali tyle co Fiat bo az 12 litrow w miescie ale mam to gdzies. Swiadomie wybralem 2.0 a nie 1.6. Polecam raz jeszcze. A panowie od Renowek nawet nie maja do czego porownac tej klasy auta. No chyba ze do Espace ale tylko z uwagi na bude MPV.

~mixk 2012-02-25

Altea XL polecam super auto

~vwwwv 2009-07-06

Jak czytam te wszystkie komentarze,to stwierdziłem, że tu wszyscy zazdroszczą, nic się nie znają na samochodach, i nie porównujcie jakiś leciwych aut do Seata........

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport