mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Seat Leon Cupra R: Hiszpańskie tornado

Seat Leon Cupra R: Hiszpańskie tornado

Już od pierwszego wciśnięcia pedału gazu, Seat Leon Cupra R wspina się na podium klasy hot-hatch. Do Polski wjechało właśnie 265-konne, hiszpańskie tornado, które jest najmocniejszym, seryjnym modelem w 59-letniej historii marki Seat.

Seat Leon Cupra R: Hiszpańskie tornado
Za ostrym, trapezowym nosem Leona Cupra R skrywa się dwulitrowa jednostka TSI. Ta sama, która zazwyczaj ląduje pod maskę niemal bliźniaczego Audi S3 oraz "eRek" Volkwagena - Golfa i Scirocco. W porównaniu z dotychczasowym, sportowym Leonem, nowa, czterorzędowa jednostka generuje nie tylko o 25 koni mechanicznych większej mocy, ale także o 50 Nm - do 350 Nm - maksymalny moment obrotowy.



Swój ognisty temperament rodem z Hiszpanii Cupra R manifestuje już przy rozpędzaniu się do pierwszej setki. Bez odczuwalnej "turbo-dziury", Seat rozpędza się do pierwszych trzech cyfr na prędkościomierzu w 6,2 sekundy. Jeśli chodzi o układ kierowniczy i 6-stopniową skrzynię biegów, to zostało wszystko jak należy. Nadal oba układy działają bezkompromisowo, sztywno i precyzyjnie. Czyli tak, jak wymaga tego szkoła gorących kompaktów. Szkoda, że Seat nie bierze pod uwagę sprzężenia Leona Cupra R ze skrzynią DSG Volkswagena. Póki co.

W porównaniu ze zwykłą Cuprą, seria R jest jeszcze mniej podatna na wszelkie "przyklękanie" w zakrętach. Mimo wszystko amortyzatory są na tyle wyrozumiałe dla kierowcy, że nie będzie on musiał po każdych 50 kilometrach udawać się z wizytą do ortopedy. Tłumienie nierówności nawet przy zastosowaniu 19-calowych felg wypada całkiem nieźle, co potwierdziły krótkie testy na betonowym lotnisku.

Podobnie jak Golf GTI, Seat Leon Cupra R został wyposażony w dyferencjał XDS. Jego zadaniem jest niwelowanie oznak dużej podsterowności. Charakterystycznego zjawiska w tak mocnych przednionapędówkach. Oczywiście nie da się zastąpić takim rozwiązaniem napędu 4x4 i o efektowanych poślizgach można w tym aucie zapomnieć. Tym bardziej, że podobnie jak w poprzednich generacjach Cupry, system ESP nie jest możliwy całkowicie do odłączenia. XDS wpływa jednak na bardzo dobrą trakcję samochodu podczas szybkiej jazdy.

Pewnej ewolucji uległo wnętrze Seata. Pojawiły się materiały z alcantary na siedzeniach, spłaszczona u dołu kierownica, aluminiowe pedały i prędkościomierz wyśrubowany do 300 km/h. Ceny Seata Leona Cupra R będą się rozpoczynać na polskim rynku od około 120 tys. zł.

 

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Seat Leon
Seat Leon
Cena podstawowa już od: 59 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Seat Leon Cupra - 300 KM po liftingu

Seat Leon Cupra - 300 KM po liftingu

Aktualności 2016-11-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Francja naliczy kierowcom punkty karne
Francja naliczy kierowcom punkty karne
Francja jest kolejnym państwem na mapie, które zamierza naliczać punkty karne kierowcom z innych państw. W przypadku przekroczenia dozwolonego limitu trzeba się będzie liczyć z konsekwencjami.