mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Seat Leon Cupra R: Hiszpańskie tornado

Seat Leon Cupra R: Hiszpańskie tornado

Już od pierwszego wciśnięcia pedału gazu, Seat Leon Cupra R wspina się na podium klasy hot-hatch. Do Polski wjechało właśnie 265-konne, hiszpańskie tornado, które jest najmocniejszym, seryjnym modelem w 59-letniej historii marki Seat.

Seat Leon Cupra R: Hiszpańskie tornado
Za ostrym, trapezowym nosem Leona Cupra R skrywa się dwulitrowa jednostka TSI. Ta sama, która zazwyczaj ląduje pod maskę niemal bliźniaczego Audi S3 oraz "eRek" Volkwagena - Golfa i Scirocco. W porównaniu z dotychczasowym, sportowym Leonem, nowa, czterorzędowa jednostka generuje nie tylko o 25 koni mechanicznych większej mocy, ale także o 50 Nm - do 350 Nm - maksymalny moment obrotowy.



Swój ognisty temperament rodem z Hiszpanii Cupra R manifestuje już przy rozpędzaniu się do pierwszej setki. Bez odczuwalnej "turbo-dziury", Seat rozpędza się do pierwszych trzech cyfr na prędkościomierzu w 6,2 sekundy. Jeśli chodzi o układ kierowniczy i 6-stopniową skrzynię biegów, to zostało wszystko jak należy. Nadal oba układy działają bezkompromisowo, sztywno i precyzyjnie. Czyli tak, jak wymaga tego szkoła gorących kompaktów. Szkoda, że Seat nie bierze pod uwagę sprzężenia Leona Cupra R ze skrzynią DSG Volkswagena. Póki co.

W porównaniu ze zwykłą Cuprą, seria R jest jeszcze mniej podatna na wszelkie "przyklękanie" w zakrętach. Mimo wszystko amortyzatory są na tyle wyrozumiałe dla kierowcy, że nie będzie on musiał po każdych 50 kilometrach udawać się z wizytą do ortopedy. Tłumienie nierówności nawet przy zastosowaniu 19-calowych felg wypada całkiem nieźle, co potwierdziły krótkie testy na betonowym lotnisku.

Podobnie jak Golf GTI, Seat Leon Cupra R został wyposażony w dyferencjał XDS. Jego zadaniem jest niwelowanie oznak dużej podsterowności. Charakterystycznego zjawiska w tak mocnych przednionapędówkach. Oczywiście nie da się zastąpić takim rozwiązaniem napędu 4x4 i o efektowanych poślizgach można w tym aucie zapomnieć. Tym bardziej, że podobnie jak w poprzednich generacjach Cupry, system ESP nie jest możliwy całkowicie do odłączenia. XDS wpływa jednak na bardzo dobrą trakcję samochodu podczas szybkiej jazdy.

Pewnej ewolucji uległo wnętrze Seata. Pojawiły się materiały z alcantary na siedzeniach, spłaszczona u dołu kierownica, aluminiowe pedały i prędkościomierz wyśrubowany do 300 km/h. Ceny Seata Leona Cupra R będą się rozpoczynać na polskim rynku od około 120 tys. zł.

 

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Seat Leon
Seat Leon
Cena podstawowa już od: 54 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Seat Leon Cupra - 300 KM po liftingu

Seat Leon Cupra - 300 KM po liftingu

Aktualności 2016-11-21

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport