mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Seat Toledo powraca

Seat Toledo powraca

Już za niecałe dwa tygodnie, podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, zadebiutuje najnowsza generacja Seata Toledo. Tym samym hiszpańska marka powróci po trzech latach nieobecności do segmentu kompaktowych sedanów.

Seat Toledo powraca
Choć tak naprawdę nowy Seat Toledo nie do końca będzie sedanem, mimo typowego dla sedanów kształtu tylnej części nadwozia. Klapa bagażnika otwiera się bowiem razem z tylną szybą, pod którymi mieści się aż 550 litrów pojemności, które można powiększyć aż do 1.490 litrów.

Całe wnętrze nowego Toledo jest zresztą przestronne, a to za sprawą nadwozia o długości 4,48 metra i powiększonego aż o 80 mm w stosunku do Toledo II rozstawu osi (2.602 mm). Miejsca powinno więc być pod dostatkiem, nie tylko na nasze bagaże, ale również dla pasażerów i to bez względu, na których miejscach przyjdzie im spędzić podróż.

Jak przystało na nowy model, Toledo wyposażono w najnowsze silniki i skrzynie biegów wykorzystywane w pozostałych markach należących do grupy Volkswagena. Topowe wersje posiadają bardzo ekonomiczne jednostki benzynowe TSI i wysokoprężne TDI z układem Common Rail, zaś najmocniejszy silnik benzynowy łączony jest z 7-biegową, zautomatyzowaną i 2-sprzęgłową skrzynią DSG. Jednostki benzynowe to trzy czterocylindrowe silniki TSI o mocy od 85 KM do 122 KM oraz podstawowy motor 1,2 MPi z wielopunktowym wtryskiem paliwa o mocy maksymalnej 75 KM.


Liderem oszczędności wśród jednostek benzynowych będzie wersja 1,2 TSI Ecomotive, wyposażona w systemy Start-Stop, odzyskiwanie energii hamowania i wskaźnik zmiany biegów na tablicy przyrządów. Ten turbodoładowany silnik o mocy 105 KM zapewnia zużycie na poziomie 5,0 litrów benzyny na 100 kilometrów i emisję CO2 o wartości 116 g/km.

Najniższe zużycie paliwa oferować będzie jednak jednostka wysokoprężna 1,6 TDI, w tym w szczególności w wersji Ecomotive. Rozwija ona moc 105 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm. Model ten wyróżnia się zużyciem zaledwie 3,9 litra paliwa na 100 kilometrów i emisją CO2 na poziomie 104 g/km. W 2013 roku oferta silników TDI w Toledo zostanie powiększona o wersję 90-konną.

Również skrzynie biegów są identyczne jak te, które pracują już w niektórych modelach Volkswagena czy np. Skody. Diesle oraz słabsze wersje benzynowe połączone są z 5-biegową, manualną przekładnią. Model z silnikiem benzynowym o mocy 105 KM wyposażono zaś w 6-biegową skrzynię manualną. Natomiast 7-biegowa, 2-sprzęgłowa skrzynia DSG została zarezerwowana dla Toledo 1,4 TSI rozwijającego prędkość maksymalną 206 km/h.


Toledo oferowane będzie w trzech wersjach wyposażenia. Do standardowego wyposażenia należą przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, kurtyny powietrzne, sygnalizacja niezapiętych pasów, systemy ABS i ESP z ASR, centralny zamek, składana tylna kanapa i elektrycznie sterowane szyby z przodu. Na 15-calowe obręcze kół założono opony o rozmiarze 185/60 R15.

Pierwsze egzemplarze Seata Toledo w Hiszpanii i Portugalii trafią do klientów już w połowie listopada, a do pozostałych krajów Europy, w tym i do Polski, w 2013 roku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Seat Toledo
Seat Toledo
Cena podstawowa już od: 50 800 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Seat Leon Cupra - 300 KM po liftingu

Seat Leon Cupra - 300 KM po liftingu

Aktualności 2016-11-21

Seat Leon po liftingu – polskie ceny

Seat Leon po liftingu – polskie ceny

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport