mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Sedan do potęgi M

Sedan do potęgi M

BMW M5 to jeden z tych modeli, na który czekają nie tylko mali chłopcy, ale i ich ojcowie, ich kumple z pracy i cała potężna grupa maniaków motoryzacji. Teraz cierpliwość została nagrodzona. Oto ona, nowa "beemka" M5-tka.

Sedan do potęgi M
Pierwsza generacja sportowego sedana z Bawarii pojawiła się w roku 1984. Od tego czasu BMW rozwijało koncepcję tego modelu przez kilka generacji, dochodząc do obecnej, piątej. Wraz z nową M5-tką debiutuje nowy silnik 4,4-litrowe V8 podwójnie doładowane. Jednostka ta osiąga 560 KM maksymalny moment obrotowy wynosi 680 Nm. Przy tego typu autach stylistyka i wyposażenie schodzi na drugi plan, tu liczy się serce i jeszcze jedna rzecz - osiągi. Od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w 4,4 sekundy. 200 km/h osiąga po upływie 13 sekund. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h, ale korzystając z pakietu  M Driver prędkość maksymalna wynosi 305 km/h. Przy takich osiągach spalanie wynosi 9,9 l/100 km. Moc silnika w porównaniu do poprzednika wzrosła o 10% natomiast zużycie paliwa spadło o 30%. Moc trafia na tylną oś za pośrednictwem 7-stopniowej dwusprzęgłowej skrzyni M Double Clutch Transmission Drivelogic.

Nad przekazywaniem momentu na tylną oś czuwa innowacyjny mechanizm różnicowy Active Differential M. Sterowany elektrycznie dyferencjał pozwala dozować moc dostarczaną na tylne koła tak aby czuwać nad stabilnością i przyczepnością. Blokadę można zmieniać w przedziale od 0 do 100 procent. Wszystko w zależności od sytuacji na drodze. Active M Differential wraz z systemem DSC kontrolują położenie pedału gazu, prędkość oraz odchylenie kątowe by kierowca czuł się pewnie prowadząc M5. Za pomocą nowego przycisku M Drive możemy wybrać dwa indywidualne ustawienia. Samochód porusza się na 19-calowych felgach M.



W całej stylistyce nadwozia BMW M5 demonstruje siłę i wygląda niczym napakowany bywalec siłowni, z tą różnicą, że bawarski siłacz potrafi biegać niczym Usain Bolt. W środku znajdziemy luksus współgrający ze sportowym designem. Nowo zaprojektowana, pokryta skórą konsola środkowa, sportowe fotele M, skórzana tapicerka Merino, podsufitka w kolorze antracytowym, czterostrefowa klimatyzacja to tylko kilka dowodów na potwierdzenie statusu M5-tki w segmencie. Do tego dochodzą reflektory adaptacyjne, asystent świateł drogowych, system wykrywania pieszych Night Vision, funkcja ostrzegania o zmianie pasa(Warning System) oraz  możliwość korzystania z internetu oraz integrację auta ze smartphonem czy odtwarzaczem muzycznym. Wyposażenie dodatkowe obejmuje m.in. drzwi z funkcją aktywnego domykania i elektryczny szklany dach.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 5
BMW Seria 5
Cena podstawowa już od: 184 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o BMW Seria 5 Wszystko o BMW
Tematy w artykule: BMW BMW Seria 5 BMW Seria 5 M5

Podobne wiadomości:

BMW Serii 4 - cała gama po liftingu

BMW Serii 4 - cała gama po liftingu

Premiery 2017-01-17

Mercedes sprzedał więcej aut niż BMW!

Mercedes sprzedał więcej aut niż BMW!

Aktualności 2017-01-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mitsubishi Grand Lancer - nie dla Europy
Mitsubishi Grand Lancer - nie dla Europy
Dobra wiadomość jest taka, że Mitsubishi finalnie nie uśmierciło swojego kompakta. Na rynku pojawi się model Grand Lancer, ale nie będzie dostępny dla klientów w Europie. Zamiast tego pojawi się na wybranych rynkach w Azji.