mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Seria 1, czyli Delta po faceliftingu

Seria 1, czyli Delta po faceliftingu

W salonach sprzedaży Lancii w naszym kraju pojawił się model Delta po modernizacji, dla odróżnienia nazwany seria 1. Poza zmianami stylistycznymi, wzbogaconym wyposażeniem w ofercie pojawił się także nowy silnik wysokoprężny.

Seria 1, czyli Delta po faceliftingu
Lancia Delta po faceliftingu odróżnia się od swojej poprzedniczki przede wszystkim zmienionym przednim pasem. Osłona chłodnicy nadała Delcie charakterystyczny i zunifikowany dla całej nowej gamy modeli Lancii wygląd.

Pod maską Lancii Delta pojawił się nowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem - 1.6 Multijet o mocy 105 KM zużywający zaledwie 4,6 l/100 km w cyklu mieszanym. Nowa jednostka gwarantuje pozwala Delcie rozpędzić się do prędkości 100 km/h w 10,7 sekundy, a maksymalnie do 186 km/h. Oczywiście spełnia także normy emisji spalin Euro 5.

Poza powyższymi zmianami zmieniło się także nazewnictwo poszczególnych wersji wyposażeniowych (Steel, Silver, Gold, Platinum), możliwość wyboru wersji Hard Black. Wszystkie wersje na wyposażeniu standardowym będą mieć skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów, reflektory biksenonowe pojawią się w wersjach Gold i Platinum, a elektrycznie regulowane i ogrzewane fotele przednie zwiększą dodatkowo komfort podróżowania wariantem Platinum. Poza tym opcją we wszystkich wersjach będzie aktywne zawieszenie.

Wśród innowacyjnych rozwiązań warto zwrócić uwagę m.in. na System Magic Parking, który pomaga kierowcy ocenić, czy potencjalne miejsce parkowania ma wymiary odpowiednie dla auta, a następnie bezpiecznie wykonać manewr parkowania. System Driving Advisor z kolei ostrzega kierowcę przed niezamierzonym przekroczeniem linii oddzielającej pasy ruchu. Wspomniany już System Aktywnego Zawieszenia - poprzez elektroniczną kontrolę amortyzatorów - pozwala na zmniejszenie niepożądanych ruchów nadwozia samochodu w każdych warunkach jazdy. Funkcja zwana Sky-Hook umożliwia izolowanie wnętrza pojazdu, które staje się pozbawione drgań. System ten pozwala także skrócić drogę hamowania o ok. 5% dzięki lepszemu stykowi kół z nawierzchnią.

Lancia Delta seria 1 jest dostępna w sprzedaży od 68.990 zł za wersję z 1,4-litrowym silnikiem Turbojet. Delta z nowym 1,6-litrowym dieslem kosztuje 74.990 zł, co jest kwotą o 4 tys. niższą w porównaniu do wersji podstawowej z silnikiem wysokoprężnym w poprzedniej serii 0.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Lancia Delta Wszystko o Lancia
Tematy w artykule: Lancia Lancia Delta

Podobne wiadomości:

Lancia Ypsilon przeszła lifting

Lancia Ypsilon przeszła lifting

Premiery 2015-09-10

Top 7 udanych powrotów

Top 7 udanych powrotów

Aktualności 2015-08-29

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport