mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Siedem miejsc za 40 750 PLN

Siedem miejsc za 40 750 PLN

Moda na tworzenie przez producentów zupełnie nowych segmentów samochodowych trwa już od dłuższego czasu i nic nie wskazuje na to, że w najbliższym czasie się to zmieni. Skutkiem takiej polityki są auta, których klasyfikacja w jedną konkretną klasę byłaby niedomówieniem, zaś wiązanie ich z wieloma klasami ze sobą, w pewnym momencie staje się nadużyciem. Nie inaczej postąpiła rumuńska Dacia, która na polskim rynku rozpoczyna wprowadzanie Logana MCV, zbudowanego na płycie dobrze znanej wersji sedan ale aspiruj

Siedem miejsc za 40 750 PLN

Podczas polskiej premiery Dacii Logan MCV, przedstawiciele marki nie bali się powiedzieć dziennikarzom w zasadzie jednego faktu. Ceny. Rumuński „kombi-van” u dealera Dacii (auto również będzie oferowanego w punktach Renault, właściciela marki Dacia) dostępny jest już od 34 150 PLN (wersja 5-miejscowa) i 40 750 PLN (wersja 7-miejscowa). Za tą kwotę klient ma otrzymać powalającą jak na realia podobnych rozmiarowo samochodów, przestrzeń dla pasażerów i duży bagażnik o maksymalnej pojemności 2350 l. – łatwy dostęp przez pionowo otwierane, dzielone drzwi o maksymalnym koncie otwarcia do 180 stopni. Jeśli dodać do tego solidną technologię Renault jaka została ukryta pod kontrowersyjną sylwetką Logana MCV to otrzymamy pojazd, który nie koniecznie musi się podobać i być najlepszy w każdym aspekcie ale ma przede wszystkim jeździć i dawać kierowcy jak najmniej powodów do narzekań. Potwierdza to również strategia handlowa Dacii wedle której największymi konkurentami nowego, rodzinnego Logana mają być auta używane z niższej półki, ściągane do tej pory zza granicy w kolosalnych ilościach.

Poza wspomnianą przestrzenią dla pasażerów i walorami pojemnościowymi bagażnika, Dacia przygotowała dla polskich klientów Logana MCV cztery silniki. Producent wysłuchał ponad 400 tys. rad dotychczasowych właścicieli Logana sedan na całym świecie i do wersji MCV dołożył jeszcze jedną, najmocniejszą jednostkę benzynową 1.6 l. 16V o mocy 105 KM i 148 Nm. Pozostałe motory to kopia tych z wersji sedan, a więc: benzynowe 1.4 l. 75 KM i 1.6 l. 87 KM oraz wysokoprężny 1.5 l. dCi 68 KM.

Do wyboru są też trzy wersje wyposażeniowe Access, która dostępna jest w podstawowej cenie 34 150 PLN z silnikiem benzynowym 1.4 l; Ambiance w której dostępne są warianty 5- i 7-miejscowe - ich ceny rozpoczynają się odpowiednio od 37 650 PLN i 40 750 PLN. Logan MCV z najbogatszym wyposażeniem w wariancie Laureate z relingami dachowymi i światłami przeciwmgłowymi to wydatek od 39 550 PLN w przypadku wersji 5-osobowej i 42 850 PLN jeśli chodzi o wersję dla 7 osób. Co kole w oczy w przypadku wyposażenia Logana MCV to brak jakichkolwiek poduszek powietrznych dla pasażerów siedzących na tylnych rzędach siedzeń nawet w najdroższej wersji. Na pokładzie mogą być dostępne maksymalnie cztery - przednie i boczne – ale tylko dla pasażerów siedzących z przodu. Takie rozwiązanie trochę kłóci się z pojęciem auta rodzinnego, mimo że jak zapewnia producent cała konstrukcja auta została dodatkowo wzmocniona peddingami, a samochód spełnia szereg unijnych wymogów dotyczących bezpieczeństwa nawet z nawiązką. Pozytywny element bezpieczeństwa to fakt, że technologia zastosowana w tym aucie pochodzi od Renault, co potwierdza standardowo montowany system ABS wzbogacony o korektor hamowania EBV wprost z Renault Megane II.

Tworzenie takich aut jak Dacia Logan MCV to pewna sztuka kompromisu. Niższa cena wymusiła na producencie zastosowanie mniej eleganckich i szałowych materiałów do wykończenia wnętrza. Nie mylić tego jednak z ich trwałością, bowiem jak potwierdził to już model w wersji sedan deska rozdzielcza, osłony drzwi czy rodzaj materiałów użytych na siedzeniach są naprawdę solidne. W aucie zastosowano dużą liczbę mniej i bardziej praktycznych schowków, które w sumie oferują 54 l. pojemności.

O praktyczniejszej stronie samochodu, mówi także jego sylwetka. Logan MCV jest dłuższy od swojego sedanowego odpowiednika, rozstaw osi został zwiększony o 27 cm. Auto jest też wyższe o 11,5 cm. Te rozmiary dają Loganowi MCV możliwość montażu właśnie trzeciego rzędu siedzeń do którego dostęp jest możliwy po złożeniu jednego z foteli w drugim rzędzie. Rozwiązanie rzadko spotykane, choć mało uciążliwe o czym mieliśmy okazję się już przekonać. Powracając jednak do stylistyki. Logan MCV, wykluczając zupełnie tył i boczne ściany samochodu różni się nieco od wersji sedan także na froncie. Zmieniony zderzak z grillem i wlotami powietrza, pozycja świateł przeciwmgielnych oraz inna forma nadkoli to rozwiązania zaczerpnięte z koncepcyjnego modelu Steppe, od którego między innymi zrodził się pomysł na zbudowanie Logana MCV.

Już wkrótce przedstawimy Państwu raport z tygodniowych jazd testowych nowym modelem Dacia Logan MCV.

Dowiedz się więcej o modelu Dacia Logan MCV

Zobacz cennik i pełną listę wyposażenia modelu Dacia Logan MCV

Zobacz galerię zdjęć modelu Dacia Logan MCV

Zobacz TEST mojeauto.pl modelu Dacia Logan sedan

Czytaj także:

Dacia Logan w wersji Van 2007-01-24

Dacia w ofensywie 2007-01-11

Przestronny Logan 2006-09-29

Logan kombi dla siedmiu osób 2006-06-23

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Dacia Logan
Dacia Logan
Cena podstawowa już od: 29 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Dacia Logan i Sandero odmłodzone

Dacia Logan i Sandero odmłodzone

Aktualności 2016-09-20

Nowa Dacia Duster w przyszłym roku

Nowa Dacia Duster w przyszłym roku

Aktualności 2016-07-25

Komentuj:

~zyzio 2007-05-31

autko jest calkiem sobie, pomiedzy vanem a kombi w sam raz na nasze drogi, jezdzi się super, klima działa a to najważniejsze czyż nie? Sprzedaje się jak ciepłe bułeczki, czas oczekiwania jak za komuny dopiero na pażdziernik. Dlaczego więc ktoś pisze że to OHYDA

~zyzio 2007-05-31

nie każdego stac nawet na takie jak to mowią ohydne autko polecam alfa romeo w sam raz na polaka murzyna,

~Mario 2007-03-28

Ciekawy test Logana MCV jest na francuskie.pl

~HUMORYSTA 2007-03-03

Cóż nie wszystkich stać na auta innych znanych marek. Jako auto rodzinne moze być. Tym bardziej 7 osobowe. Myślę, że na polski rynek i tak za drogie. Bo Polska to przecież kraj BIAŁYCH MURZYNÓW.

~dylo 2007-03-03

nie mam nic osobistego do dacii i logana, ale ta wersja jest po prostu OHYDNA, nie wiem kto to projektowal ale nalezy mu sie co najmniej kara chlosty

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport