mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Skoda Fabia: czy lider pozostanie liderem?

Skoda Fabia: czy lider pozostanie liderem?

Przedstawiciele Skody podczas prezentacji nowej Fabii żartowali, że ponieważ nie miała ona konkurenta mogącego rywalizować z nią pod względem sprzedanych egzemplarzy, stworzona została druga generacja małej Skody. Czy jednak następca przyjmie się równie dobrze i pozostanie liderem polskiego rynku samochodów nowych? Według nas - tak!

Skoda Fabia: czy lider pozostanie liderem?
Do końca roku tylko produkowane będą jeszcze wersje kombi i sedan, zatem nie będzie takiej sytuacji jak w przypadku modelu Octavia, że jeszcze trzy lata po debiucie drugiej generacji wciąż wytwarzana jest jej pierwsza edycja (być może produkcja Octavii I potrwa nawet i do 2009 r!).
 
Zobacz więcej zdjęć nowej Skody Fabia
 
Nowa Skoda Fabia nie wprowadza jakichś rewolucyjnych zmian w porównaniu do poprzednika. Design może i jest odważniejszy, ale patrząc na konkurencję Fabia specjalnie nie szokuje. Przód (zarówno wygląd, jak i rozwiązania technologiczne) identyczne jak w Roomsterze, podobnie jak deska rozdzielcza wewnątrz.
 
Zgodnie z panującymi trendami auto urosło, dzięki czemu ponownie jest liderem w segmencie pod względem ilości miejsca na nogi czy nad głową. Również i przestrzeń bagażowa, która zwiększyła się o 40 litrów, należy obecnie do ścisłej czołówki w segmencie.
 
Wnętrze to przede wszystkim ergonomia oraz staranność wykonania. W zależności od wersji otrzymamy różnej twardości materiały wykończeniowe, a także dostępne są różne kolorystyki. Na pochwałę zasługuje kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach oraz szeroki zakres regulacji fotela kierowcy. Ogólnie siedzenia, poza tym, iż oferują dużo miejsca, są całkiem wygodne, a w wersji Sport nawet o sportowym charakterze.
 
Bez większych zmian jeśli chodzi o jednostki napędowe - cztery znane już z poprzednika lub Roomstera silniki benzynowe (trzy cylindrowe 1,2 60 lub 70 KM, 1,4/86 KM oraz 1,6/105 KM) i trzy diesle (1,4 70 oraz 80 KM i 1,9/105 KM). Wszystkie współpracują z pięciobiegową manualną skrzynią, a najmocniejszy silnik benzynowy może być dodatkowo zamówiony z sześciostopniową automatyczną przekładnią.
 
Standardowe wyposażenie już najuboższej wersji Junior obejmuje m.in. ABS, 4 poduszki powietrzne i wspomaganie kierownicy. Wśród szerokiej listy opcjonalnych elementów, które w niektórych wersjach znajdują się w standardzie, znajdziemy m.in. po raz pierwszy kurtyny powietrzne, ESP, reflektory skrętne, pół lub całkowicie automatyczną klimatyzację, instalację telefoniczną Bluetooth oraz nawigację satelitarną.
 
Wrażenia z jazdy
Pierwsze odczucia po przejechaniu pierwszych kilometrów różnymi wersjami silnikowymi to przede wszystkim bardzo dobrze sprawujące się zawieszenie. Nieznacznie tylko zmodernizowane w porównaniu do poprzednika stanowi w pewnym sensie kompromis pomiędzy komfortową a sportową jazdą, z nieznacznym wskazaniem na ten drugi element. Fabia bardzo dobrze trzyma się obranego toru jazdy, nie jest podatna na przechyły, a jednocześnie jednak całkiem przyzwoicie znosi kontakt z wszelkimi nierównościami.
 
Najmniejsze jednostki benzynowe niestety dysponują ciut za małą mocą, aby zapewnić sprawne przyspieszanie na trasie. Dużo lepiej już sprawuje się Fabia z silnikiem 1,4. Niestety nie było nam dane, by przetestować choć przez chwilę najmocniejszą jednostkę benzynową. Bez zarzutów również sprawowała się 1,9-litrowa jednostka wysokoprężna, która wraz z dwoma słabszymi powinna być mocną bronią Fabii.
 
W najpopularniejszym na naszym rynku segmencie małych samochodów panuje obecnie dość duży tłok. Jednak pośród wielu naprawdę ciekawych ofert, swoje miejsce z całą pewnością znajdzie i nowa Skoda Fabia. Bo poza ciekawym wyposażeniem, całkiem wysokim poziomem komfortu i bezpieczeństwa, niezłymi jednostkami napędowymi o przyzwoitych osiągach i wynikach spalania wciąż Fabia pozostaje najbardziej konkurencyjna cenowo. Za podstawową wersję Junior (1,2 60KM) przyjdzie nam zapłacić 35.900 zł.
 
Zobacz więcej o modelu Skoda Fabia

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Fabia
Skoda Fabia
Cena podstawowa już od: 40 380 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Skoda Fabia Wszystko o Skoda
Tematy w artykule: Skoda Skoda Fabia

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

~daktyl 2007-07-01

Ja bym nie kupił burakowozu, obciach tym jeździć. Dopłacam 15-20% i mam Volkswagena, a nie podróbkę VW !

~d 2007-07-01

Przyjęło się że Skodami jeździ wieś, stąd nazwa Skody - Burakowóz. Ale przecież na rynku są gorsze auta (KIA, Hyundai, SsangYong, DACIA, LADA). Więc nie śmiejmy się ze Skody ! Są naprawde gorsze marki... Fakt, że skody są za drogie, ale to inna sprawa...

~adam 2007-07-01

Skoda to kaszana w 100%. Od modelu Fabia, Skody to kompletna kaszana i tandeta, prawie jak Dacia. W środku chamskie twarde plastiki jakich np Niemcy nie widzieli od co najmniej 10 lat, a u nas tłuką. Kto to kupuje? Nie wiadomo, chyba jacyś debile. Widać, że Skoda to ulubiony pojazd różnych urzędów państwowych. Z tego wniosek, że bez łapówki nikt tego nie kupi. No bo wydaj ponad 40 tysięcy na Fabię, która delikatnie mówiąc jest niby autem, ani wyglądu ani osiągów, ani renomy. Gorsza od koreańskich! A w środku masakra bezguścia stylistów i za bylę pierdołę dopłacaj jeszcze człowieku. Felicja była jeszcze jako taka, bo przynajmniej tania i dość trwała, a potem zaczęli robić zbyt drogi chłam. A Roomster? Powiem krótko - kolejny niewypał. Za te pieniądze? Bozie! Jeszcze ten wygląd. Z tyłu człowiek czuje się jak uwięziony jak w klatce. Ni to pies ni wydra. A cena ocuci nawet pana Zdzicha, nieoficjalnego rekordzistę Polski i Europy na krótkim dystansie (0,5 l).

~KIA User 2007-07-01

Skodami jeździ wieś, to pospolity burakowóz. Kiedy nie jestem u rodziny na wsi, to albo stare strucle (rozklekotane audi, ople kadety, golfy I i II), a jak nowy wóz to burakowóz - zwykle fabieda lub octavia.

~Fenomen Skody 2007-06-30

Moze mi ktos wytlumaczyc fenomen skody? MOIM ZDANIEM (podkreslam, to moja subiektywna ocena), auta te niczym szczegolnym sie nie wyrozniaja -nie sa ani tansze od konkurencji, ani nie maja lepszego wyposazenia, czy silnikow.. w testach awaryjnosci wypadaja co najwyżej przecietnie. czemu wiec robia taka furore w polsce, w niemczech czy w anglii? wydaje mi sie, ze to zasluga pr-u skody. otoz moim zdaniem marketingowcom ze skody udalo sie wmowic lludziom, ze te auta sa tansze od innych. co Wy na to? ciekaw jestem Waszego zdania. Skody są pod każdym względem conajwyżej przeciętne. pozdrawiam.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport