mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Skoda GreenLine - wydanie drugie, poprawione

Skoda GreenLine - wydanie drugie, poprawione

Przy szalejących cenach benzyny zakup tzw. "zielonych aut", wyróżniających się niższym stopniem emisji spalin, a przede wszystkim mniejszym spalaniem może mieć sens. "To właściwy czas na debiut" - twierdzi Skoda i właśnie rozpoczyna sprzedaż modeli z serii GreenLine II.

Skoda GreenLine - wydanie drugie, poprawione
Jak zdradza nazwa tej serii, to już druga generacja zielonych modeli Skody. Pierwsza nie przyjęła się w naszym kraju zbyt dobrze. Lecz to tylko za sprawą niskiej świadomości ekologicznej polskich kierowców. Modele GreenLine II mają sprzedawać się teraz lepiej, ponieważ sytuacja paliwowa na rynku będzie zmuszać niektórych z kierowców do szukania większych oszczędności.



No dobrze, ale z czym się je serię GreenLine? W rozumieniu czeskiej marki to dorzucenie do standardowo wyposażonych modeli specjalnych pakietów aerodynamicznych, ale też odchudzenie aut - np. poprzez sprzężenie z silnikami tylko skrzyń pięciobiegowych (DSG i sześciobiegowe za ciężkie), założenie specjalnych opon o niskim oporze toczenia i wreszcie zaimplementowanie różnych systemów wpływających na oszczędne i przyjazne dla środowiska podróżowanie. W przypadku serii GreenLine II nowinkami technicznymi są: system Start/Stop oraz system rekuperacji. Oba nie są wielką nowością w świecie motoryzacji i stosowane są już kilka lat - ten pierwszy automatycznie wyłącza silnik gdy chociażby stoimy w korku, drugi odzyskuje energię kinetyczną podczas każdego hamowania i wykorzystuje ją do zasilania różnych urządzeń pokładowych (np. radia). Dla Skody najważniejsze jest jednak to, że w stosunku do pierwszej generacji nowe egzemplarze jeszcze bardziej obniżyły spalanie i emisję CO2 do atmosfery. Jeśli mówimy o spalaniu, to są to wartości sięgające do 0,8 l. na każde 100 kilometrów jazdy.

Seria GreenLine dysponuje dwoma jednostkami napędowymi. Silnik 1.6 TDI CR 105 KM (dostępny dla Octavii, Yeti i Superba) oraz 1.2 TDI CR 75 KM (oferowany dla Fabii i Roomstera). Dla jednostki 1.6 TDI CR maksymalny moment obrotowy 250 Nm dostępny jest w zakresie 1 500 obr./min. do 2500 obr./min., a dla 1.2 TDI CR – maksymalny moment obrotowy 180 Nm osiągany jest przy 2000 obr./min.
Kolejną nowością jest to, że serią Greenline II objęte zostały tym razem już wszystkie modele oferowane przez czeską markę (do tej pory były to Fabia, Octavia i Superb). Teraz są to również: Yeti i Roomster. To jednak nie wszystko. "Każdy kolejny model Skody, który pojawi się w przyszłości, będzie także dostępny z pakietem GreenLine. Być może nie na samym początku sprzedaży, ale na pewno dołączy do portfolio modelu w krótkim czasie" - zapewnił nas Piotr Maj, odpowiedzialny w Skoda Auto Polska za sprzedaż.

Fabia GreenLine i Fabia Combi GreenLine zadowalają się zaledwie 3,4 litra paliwa na 100 kilometrów, emitując jedynie 89g/km CO2. Roomster zużywa jedynie 4,2 l/100 kilometrów, co w kategorii pojazdów MPV jest wartością rekordową. Także poziom emisji CO2: 109g/km w tej klasie jest najniższy. Skoda Octavia GreenLine jest dostępna w wersji nadwozia liftback i kombi. Jako liftback, średnio zużywa 3,8 litra paliwa na 100 kilometrów i emituje 99g/km CO2; z kolei kombi pokona odcinek 100 km zużywając jedynie 4,2 l paliwa i emitując 109g/km CO2. W ten sposób Octavia GreenLine staje się najbardziej przyjaznym środowisku modelem w swoim segmencie. Pierwszy SUV marki Skoda, Yeti, cechuje się z kolei następującymi wartościami: 4,6 l. na 100 kilometrów i emisja CO2 na poziomie 119g/km. Wersje GreenLine dostępne są również dla najwyższej klasy modeli oferowanych przez czeską markę, czyli Superb i od teraz także dla Superb Combi. Obie wersje zużywają średnio jedynie 4,4 l paliwa na 100 kilometrów, a emisja CO2 wynosi 114g/km.

Jak dodaje Marcin Weksej z działu PR Skoda Auto Polska, ważną zaletą z punktu widzenia potencjalnego nabywcy, są stosunkowo niewielkie dopłaty do serii GreenLine względem standardowych egzemplarzy. "W przypadku najmniejszej Skody Fabii, dopłata do wersji ekologicznej to zaledwie 900 zł. Najbardziej prestiżowa Skoda Superb w wersji GreenLine jest droższa o około 2000 PLN od tradycyjnej odmiany. Oczywiście z uwzględnieniem identycznego wyposażenia" - mówi w wywiadzie dla portalu Mojeauto.pl Marcin Weksej.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Cena podstawowa już od: 63 960 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Skoda Fabia
Skoda Fabia
Cena podstawowa już od: 40 380 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Skoda Superb
Skoda Superb
Cena podstawowa już od: 88 410 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Cena podstawowa już od: 72 180 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport