mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Skoda Kodiaq oficjalnie!

Skoda Kodiaq oficjalnie!

Po wielu miesiącach oczekiwań, w końcu wiemy jak prezentuje się nowy „niedźwiedź” z Czech, czyli Skoda Kodiaq. To pierwszy siedmioosobowy SUV tej marki wyposażony we wszystkie najnowsze zdobycze technologiczne.

Skoda Kodiaq oficjalnie!

Skoda Kodiaq powstała na nowoczesnej płycie podłogowej MQB zaprojektowanej przez grupę Volkswagen. Nadwozie ma długość 4.697 mm, szerokość 1.882 mm i wysokość 1.676 mm, dzięki czemu będzie to jeden z największych samochodów w tym segmencie.

Nowy SUV będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Active, Ambition oraz Style. Klienci będą mogli wybierać spośród 14 kolorów lakieru, z czego cztery są jednolite, a dziesięć metalizowanych.

Stylistyka nadwozia modelu Kodiaq nawiązuje do pozostałych modeli marki Skoda w gamie. Cechą charakterystyczną są płaskie, przednie reflektory o klinowym kształcie, płynnie nachodzące na atrapę chłodnicy. Pod nimi umieszczono jeszcze dodatkowe lampy, przez co tworzą charakterystyczne oblicze o czterech oczach. Zarówno w przednich jak i tylnych lampach zainstalowano technologię LED.

Pokrywa bagażnika skrywa sporą przestrzeń ładunkową. Przy pięciu pasażerach na pokładzie Skoda Kodiaq pomieści 720 litrów bagażu. Gdy złożymy tylne oparcia, to przestrzeń wzrasta do 2065 litrów. W razie potrzeby, po złożeniu przedniego fotela pasażera, we wnętrzu zmieścimy przedmioty o długości do 2,9 metra.



W nowym modelu nie zabraknie rozwiązań multimedialnych. Podstawowa wersja jest wyposażona w urządzenie Swing z 6,5-calowym ekranem. Można do niego dołożyć łączność Bluetooth i funkcję Skoda SmartLink, która obsługuje Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink.

Jako opcja jest dostępne urządzenie Bolero z 8-calowym ekranem dotykowy i funkcją interkomu, która za pomocą mikrofonu urządzenia głośnomówiącego odbiera mowę kierowcy i przesyła ją do głośników z tyłu samochodu.

Najbogatsza wersja urządzenia infotainment na pokładzie modelu Kodiaq to Amundsen, który rozszerza możliwości o nawigację, a w urządzeniu Columbus dochodzi do tego pamięć 64 GB i napęd DVD. Za dopłatą można zamówić moduł LTE przesyłający dane z dużą szybkością, do którego będzie można podłączyć bezprzewodowo inne urządzenia.

Paleta silników w nowym SUV-ie składa się z pięciu jednostek: trzech benzynowych TSI oraz dwóch wysokoprężnych TDI. Najmniejsza jednostka ma pojemność 1.4, a największa 2.0. Rozpiętość mocy sięga od 125 do 190 KM. Wszystkie silniki wyposażono w bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Spełniają one normę Euro 6. Na wyposażeniu standardowym znajdują się również systemy Start-Stop, odzyskiwania energii z hamowania oraz wysokosprawnej regulacji temperatury.

Czeski producent przewiduje, że najczęstszym wyborem wśród klientów będzie jednostka 2.0 TDI, dostępna w dwóch wersjach: 150 KM (340 Nm) i 190 KM (400 Nm). W przypadku TSI mamy dwie pojemności do wyboru: 1.4 i 2.0. Mniejszy silnik oferuje 150 KM (250 Nm), a większy 180 KM (320 Nm). W zależności od silnika Kodiaq może być wyposażony w sześciostopniową ręczną skrzynię biegów oraz sześcio- lub siedmiostopniową automatyczną skrzynię biegów DSG. Do większości silników jest dostępny napęd 4×4 sterowany elektronicznie.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Kodiaq
Skoda Kodiaq
Cena podstawowa już od: 89 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Skoda Kodiaq Wszystko o Skoda
Tematy w artykule: Skoda Skoda Kodiaq

Podobne wiadomości:

Nowe wiadukty i ronda w kujawsko-pomorskim

Nowe wiadukty i ronda w kujawsko-pomorskim

Polskie drogi 2013-03-27

Golf VI jest bezpieczny

Golf VI jest bezpieczny

Aktualności 2008-10-22

Komentuj:

ryaner 2016-11-17

Po pierwsze grupa vw przeprowadza akcję naprawczą, w której właściciele aut są wzywani do serwisów na zmianę oprogramowania silników swoich samochodów co w jakiś sposób ma zmienić ich pracę i emisję. Po drugie wszystkie firmy motoryzacyjne trują nas tak samo, bo normy europejskie są tak rygorystyczne, że fizycznie nie da się ich spełnić, zresztą chwilę po vw wyszło że inne firmy robiły to samo, ale tylko vw został tak bardzo nagłośniony. Po trzecie, jeśli chcesz dostać od vw jakieś odszkodowanie w formie pieniężnej to musiałbyś przeciwko firmie wytoczyć proces sądowy albo zgłosić się do zbiorowego pozwu, inaczej nie dostaniesz od nich żadnych pieniędzy oprócz przeprosin na papierze.

~EU 2016-09-19

Odszkodowania... to jest clou tematu. VW zamiast kajać się , płacić , negocjować, powinien wprost nagłośnić FAKT. Norma emisji od EURO 5 w górę jest biurokratycznym idiotyzmem i zakłamaniem. Psuciem samochodów i fikcją technologiczną. Czas na politykę realną a nie życzeniową.

~A co z trującymi silnikami diesla? 2016-09-05

Czemu Volkswagen (i Skoda!) do tej pory nic nie zrobili z silnikami, które zatruwają nas wszystkich tlenkami azotu z dieselgate? Komisja Europejska potwierdziła złamanie prawa, stowarzyszenie StopVW.pl walczy o odszkodowania dla polskich klientów a VW co? Ma nas, klientów gdzieś? Nigdy nie kupię już niczego z tej firmy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport