mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Skoda Octavia Scout: Czeski góral

Skoda Octavia Scout: Czeski góral

"Czasami droga do celu jest mało komfortowa, ale nie z nową Skodą Octavia Scout" - zapewnia czeski producent z Mlada Boleslav. Nowy wariant z napędem na cztery koła popularnej w Polsce Octavii zostanie zaprezentowany na zbliżającym się salonie samochodowym w Paryżu. W sprzedaży auto pojawi się prawdopodobnie w pierwszym kwartale 2007 roku.

Skoda Octavia Scout: Czeski góral

Skoda Octavia Scout została zbudowana na bazie wersji kombi i poza drobnymi zmianami w stylistyce, a także większym prześwitem do złudzenia przypomina reprezentanta klasy średniej z Czech. Prześwit Octavii Scout jest o 40 milimetrów wyższy niż w standardowym kombi i 16 milimetrów większy niż w Skodzie Octavii Combi 4x4, co znacznie podnosi właściwości jezdne oraz umożliwia poruszanie się w bardzo trudnych warunkach drogowych np. po górskich drogach. Ponadto samochód idealnie radzi sobie podczas jazdy z przyczepą kampingową.

Solidne, napędzane na cztery koła kombi z bagażnikiem o rekordowej pojemności do 1620 litrów, poradzi sobie nawet z najbardziej wymagającymi zadaniami transportowymi - jest stworzone zarówno do codziennych zadań, idealnie sprawdza się w czasie wolnym i na wakacjach. Skoda Octavia Scout ma charakteryzować się dużą mocą i dynamiką.

Auto mierzy 4581 milimetry długości i jest o jeden centymetr dłuższa, 1,5 cm szersza i 1,3 cm wyższa od Skody Octavii 4x4. Nowo zaprojektowane zderzaki przednie i tylne oraz profilowane listwy progowe w kolorze nadwozia podkreślają jej nowy rekreacyjno-terenowy charakter. Ochronne listwy na nadkolach, przednie listwy progowe z wygrawerowanym napisem Scout oraz specjalne osłony podwozia dodatkowo zabezpieczają podzespoły auta. Obręcze kół ze stopów lekkich Proteus 17 cali znacznie uatrakcyjniają wygląd samochodu dodatkowo poprawiając walory trakcyjne auta. Wygląd Skody Octavia Scout podkreślają także logo modelu oraz polerowane podwójne rury wydechowe.

Standard wyposażenia na rynek polski nie jest jeszcze znany. Biorąc jednak pod uwagę inne wersje modelu Octavia możemy być pewni, że będzie ono bogate – tym samym jazda modelem Scout z pewnością będzie komfortowa i bezpieczna.

Skoda Octavia Scout jest wyposażona w najmocniejsze silniki – silnik diesla 2.0 TDI PD/103 kW (140 KM) oraz silnik benzynowy 2.0 FSI/110 kW (150KM) – obydwa silniki są czterocylindrowe i posiadają sześciostopniową manualną skrzynię biegów. Silnik diesla posiada w standardzie filtr cząstek stałych (DPF).

Aby zapewnić odpowiednio dobre własności jezdne Skoda Octavia Scout jest wyposażona w sprawdzony system napędu na cztery koła Skoda Auto. Głównym elementem jest Haldex – sprzęgło wielopłytkowe. W codziennej, normalnej eksploatacji napędzane są tylko koła przednie, gdy dojdzie jednak do uślizgu kół na wskutek pogorszenia się przyczepności podłoża (piasek, śnieg), napęd w odpowiednich do warunków proporcjach natychmiast jest przekazywany również na koła tylne – co ważne, zupełnie automatycznie. Takie rozwiązanie daje przede wszystkim oszczędność paliwa.

Dowiedz się więcej o modelu Skoda Octavia

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Cena podstawowa już od: 63 960 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

~inżynier mamoń 2015-11-24

odezwał się, ludzie przeważnie jeżdżą tym na co ich stać. Ciekawe czy 25 lat temu też to byś powtórzył i czy byłeś już szczęśliwym posiadaczem beemwu

samochodzik 2010-06-27

Ja mam Scouta już rok i nie narzekam szczególnie w zimie jest przydatna.Mam już trzecią skodę i bardzo sobie chwale tą markę.

~piotrek 2007-09-28

ja już mam trzecią skodę , teraz RS 20 TFSI , mówcie co chcecie , zmieniam je co trzy lata( bo są tanie , bezawaryjne - przebiegi po 120-130 ts km na trzy lata) , Nie kupuje auta dla prestiżu , bo wtedy nawet bym pasasata nie kupił :)) , co to za prestiż dla nas skoda to to samo co dla niemca passat :)) ,Auto dla ludu bez szaleństw. Narazie jestem zadowolony , oczywiście skoda jest jako drugie auto w domu. Jeśli ktos chce mieć prestiż proszę bardzo BMW , AUDI , Mercedes , a może coś co mnie się bardzo podoba np coś z Angielskich marek

~Zajek 2007-04-03

hmmm jezdziłem z racjin roboty XC 70 CC, no extra auto ale tylko w robocze dni i w okreslonych czasie praca. Chciałbym miec samochod o takich własciwosciach jezdnych, niestety nie stac mnie na taki woz ale gdyby Skoda poszezyła oferte o autoamty to napewno bym kupił. Przeciez to wypisz wymaluja allroad Audi A6. Pozdro.

~McAndy 2007-03-07

Octy II Combi - ekonomiczne, dynamiczne, niezłe wnętrze, największy bagażnik i niestety drogie. Większość części to VW. Trochę głośno w środku (jak wyłączam subwoofer :)), więc trzeba uważać na jakość opon. Po wynikach Skody widać, że autko im całkiem nieźle się sprzedaje. W firmie mamy 20 autek ze znakiem rozje*anego Szuwarka. Nikt nie stęka o awaryjnośći, czy kiepskich osiągach (wszystkie powyżej 105 kM). Burakom zalecam jazdę próbną, a komentarze później...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport