mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Skoda Yeti inna do miasta, inna w teren

Skoda Yeti inna do miasta, inna w teren

Na wystawie we Frankfurcie wśród licznych premierowych modeli pojawi się także zmodernizowana wersja Skody Yeti. Najważniejszą nowością kompaktowego SUV-a Skody będzie możliwość wyboru jednego z dwóch wariantów - miejskiego lub terenowego.

Skoda Yeti inna do miasta, inna w teren
Jak w przypadku większości faceliftingów, zmiany nadwozia Skody Yeti są raczej powierzchowne. Klosze reflektorów mają nową formę, dostępne bi-ksenony zostały uzupełnione o światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Wzorem ostatnich nowości czeskiej marki, zmieniony kształt przybrał grill, a na przeprojektowanej pokrywie bagażnika pojawiły się charakterystyczne załamania. W ofercie pojawią się także nowe wzory felg.

Skoda Yeti po zmianach wprowadza wyraźny podział na dwie indywidualne gamy stylistyczne. Zderzaki, listwy boczne i osłony są pokryte lakierem lub wykonane z dodającego zadziorności, odpornego na zarysowania czarnego tworzywa. Również w wypadku wyposażenia obie wersje będą się różniły między sobą – wariant terenowy zostanie dodatkowo wyposażony w pakiet na bezdroża, czujnik ciśnienia powietrza w oponach oraz układ ESP dostosowany do jazdy po nieutwardzonych drogach.

Zmianę przeszło również wnętrze Skody Yeti, w którym pojawiły się nowa trójramienna kierownica, nowe wzory i materiały tapicerki oraz elementy dekoracyjne deski rozdzielczej. Po raz pierwszy Yeti będzie oferowany z kamerą cofania. Swój debiut w Yeti notują także system wspomagania parkowania równoległego i prostopadłego oraz system bezkluczykowego dostępu do samochodu – KESSY.

SUV-a Skody napędza jedna z siedmiu jednostek, wyposażona w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk paliwa. Szeroki wybór powinien zaspokoić potrzeby każdego kierowcy – obejmuje on zarówno odznaczające się bardzo małym zużyciem paliwa jednostki 1.2 TSI oraz 1.6 TDI (średnie spalanie 4,6 l/100 km w wersji GreenLine), jak i dynamiczniejsze 1.8 TSI o mocy 160 KM i 2.0 TDI o mocy 170 KM. Ponadto oferta obejmuje silniki 1.4 TSI 122 KM i 2.0 TDI 140 KM, dostępne także w oszczędnych wersjach Green tec.

Napęd może być przekazywany za pomocą skrzyni ręcznej albo dwusprzęgłowej przekładni DSG na koła przednie lub obydwie osie za sprawą najnowszej, piątej generacji uznanego systemu Haldex. Układ ten powinien sprawdzić się zarówno w umiarkowanym terenie, jak i zachowa pewność nawet podczas najbardziej niesprzyjających warunków drogowych.

Skoda Yeti zadebiutowała na rynku w 2009 r. Do końca czerwca br. do polskich klientów trafiło ponad 7.700 egzemplarzy tego modelu, co sprawia, że jest to jeden z najpopularniejszych SUV-ów w Polsce. W tym samym okresie na drogi całego świata wyjechało już 263 tys. egzemplarzy Skody Yeti.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Yeti
Skoda Yeti
Cena podstawowa już od: 72 180 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport