mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Skody jeszcze bardziej eko

Skody jeszcze bardziej eko

Paryska wystawa w przypadku Skody nie będzie miejscem premiery jakiegoś konkretnego modelu, lecz drugiej generacji modeli z ekologicznej rodziny Greenline.

Skody jeszcze bardziej eko
W 2008 roku na rynku pojawiła się pierwsza generacja modeli z ekologicznej serii Greenline. Rozpoczęła ona ofensywę Skody, której celem było stałe obniżanie poziomu zużycia paliwa przez modele czeskiej marki. W ofercie wersje Greenline pojawiły się we wszystkich dostępnych modelach Skody. Dziś tylko Yeti nie jest oferowany w tej wersji. Jednak wkrótce i to się zmieni.

Najważniejszymi elementami, które mają sprawić, że modele Skody z serii Greenline będą bardziej oszczędne oraz ekologiczne, są nowoczesne jednostki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa - 1.2 TDI CR 75 KM (oferowany dla Fabii i Roomstera) i 1.6 TDI CR 105 KM (dostępny dla Octavii, Yeti i Superba), technologia Start-Stop i system odzyskiwania energii z hamowania. Ponadto, poprawiono także dość znacznie aerodynamikę nadwozia. Podobnie, jak pozostałe jednostki diesla oferowane przez Skodę, są one wyposażone w filtr cząsteczek stałych. Turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa sprawiają, że pracują oszczędnie i wydajnie. Dla jednostki 1.6 TDI CR maksymalny moment obrotowy 250 Nm dostępny jest w zakresie 1.500 do 2.500 obr/min, a dla 1.2 TDI CR – maksymalny moment obrotowy 180 Nm osiągany jest przy 2.000 obr/min.

Układ Start-Stop umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 10%, a w ruchu miejskim o jeszcze więcej. Silnik automatycznie wyłączany podczas postoju na światłach nie tylko nie emituje spalin, ale nie wytwarza także hałasu, co niewątpliwie wpływa na poprawę jakości życia w mieście.

Dzięki temu, że modele GreenLine odzyskują energię podczas hamowania – część traconej energii kinetycznej powraca do akumulatora w formie energii elektrycznej, która nie będzie musiała być później wytwarzana kosztem zużycia paliwa. Ponieważ wszystkie samochody Greenline wyposażone są w funkcję podpowiedzi zmiany biegów, także kierowca, odpowiednio zmieniając biegi, może istotnie wpłynąć na zmniejszenie zużycia paliwa.

Modele Greenline drugiej generacji cechuje wyraźne obniżenie poziomu zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu z poprzednimi wersjami. Fabia Greenline i Fabia Combi Greenline zadowalają się zaledwie 3,4 l/100 km emitując jedynie 89 g/km CO2. Roomster zużywa średnio 4,2 l/100 kilometrów, co w kategorii pojazdów MPV jest wartością rekordową. Także poziom emisji CO2: 109 g/km w tej klasie jest najniższy.

Skoda Octavia Greenline jest dostępna także w dwóch wersjach nadwozia - liftback i kombi. Jako liftback, średnio zużywa 3,8 litra paliwa na 100 kilometrów i emituje 99 g/km CO2, z kolei kombi pokona odcinek 100 km zużywając jedynie 4,2 l paliwa i emitując 109 g/km CO2.

Pierwszy SUV czeskiej marki, Yeti udowadnia, że także w tej kategorii pojazdów samochody mogą być oszczędne i przyjazne środowisku. Yeti w wersji Greenline zużywa średnio 4,6 l paliwa na 100 kilometrów (CO2: 119g/km).

Wersje Greenline dostępne są również dla największego modelu Skody, czyli Superba i od teraz także dla Superba Combi. Obie wersje zużywają średnio jedynie 4,4 l paliwa na 100 kilometrów, a emisja CO2 wynosi 114 g/km.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Skoda
Tematy w artykule: Skoda targi w Paryżu Greenline

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport