mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Słabszy Cayman w akcji

Słabszy Cayman w akcji

Po bardzo udanym debiucie modelu Cayman S jesienią 2005 roku, Porsche prezentuje nową wersję sportowego coupe, które wejdzie do sprzedaży już latem tego roku. Samochód ten został zbudowany na płycie podłogowej serii Boxster, a napędzany będzie silnikiem V6.

Słabszy Cayman w akcji
Moc tego dwuosobowego coupe jest szacowana na 245 koni mechanicznych. Zasila go jednostka o pojemności 2,7 litra, pozwalająca na rozwinięcie prędkości 257 km/h. Czas potrzebny na osiągnięcie 100 km/h wynosi jedyne 6,1 sekundy. Nowe Porsche potwierdza fakt, iż niezwykła wydajność nie musi koniecznie oznaczać wysokiego spożycia paliwa. Nawiązując do europejskich standardów, spala jedyne 9,3 l/100km.
 
Zobacz galerię zdjęć modelu Porsche Cayman S

Moment obrotowy silnika to 273 Nm przy 4.600 - 6.000 obr./min. Moc przekazywana jest poprzez pięciostopniową skrzynię manualną, pozwalającą na krótkie, lecz precyzyjne przełożenia. Na życzenie klienta dostępna jest wersja sześciobiegowa w połączeniu z systemem PASM (Porsche Active Suspension Management). Dla bardziej wymagających klientów przygotowano jeszcze skrzynię Tiptronic S pozwalająca przełączać biegi za pomocą manipulatorów na kierownicy.
 
Nowy Cayman osadzony jest na 17 calowych felgach z lekkiego stopu aluminium. Z przodu zamontowano opony o rozmiarach 205/55, natomiast z tyłu nieco większe o parametrach 235/50. Za aktywne bezpieczeństwo oraz dynamikę jazdy odpowiedzialny jest system PSM (Porsche Stability Manager). Natomiast system PASM dostępny jako opcja pozwala na obniżenie zawieszenia o 10 mm oraz adaptowanie go do określonych sytuacji na drodze. Kierowca może wybierać między opcjami "normal" oraz "sport" poprzez wciśnięcie odpowiedniego przycisku na konsoli centralnej.
 
Dowiedz się więcej na temat modelu Porsche Cayman

Znaki szczególne nowego "krokodyla" to na pewno zaciski hamulców w kolorze czarnym, przedni zderzak ozdobiony cienkim paskiem również w kolorze czarnym, tylne logo w kolorze tytanowym oraz centralnie umieszczony wydech w kształcie trójkąta. W standardowym wyposażeniu wnętrza znajdzie się również klimatyzacja, odtwarzacz CD, pokrycia foteli w skórze Alcantara, deska rozdzielcza w ciemnej tonacji oraz klamki drzwi wzbogacone logiem Caymana. Dzięki centralnemu umiejscowieniu silnika w samochodzie dostępne są dwie przestrzenie bagażowe o łącznej pojemności 410 litrów.
 
Auto pojawi się w salonach samochodowych najprawdopodobniej już na przełomie czerwca i lipca. Jego szacowana cena będzie oscylować wokół 200 tysięcy złotych za wersję podstawową. W pakiecie dostępny będzie również szkolenie "Porsche Driving Experience".
 
Czytaj także:
 
Gorący SLR (2006-04-28)
 
Wielkie show Alfa Romeo (2006-04-20)
 
Porsche Panamera (częściowo) z Hanoweru (2006-04-10)


Podobne wiadomości:

Porsche 911 GT2 - nowa generacja tylko z automatem

Porsche 911 GT2 - nowa generacja tylko z...

Samochody luksusowe 2017-03-14

O nowym 911 GT2 mówi się od dawna. Samochód, być może zostanie pokazany jeszcze w tym roku. Znamy kilka szczegółów. 

Porsche 917 na aukcji

Porsche 917 na aukcji

Samochody luksusowe 2017-01-24

Komentuj:

~alek 2006-05-26

ale wtedy nie bylby pewno slabszy

~moto maniak 2006-05-24

Mogli dać chociaż 3.0 ...

~alek 2006-05-23

słabszy, hehhehe, mocniejszy od wiekszosci jakie jezdza po naszych drogach

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.