mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > SpecV - nieco ostrzejszy Nissan GT-R

SpecV - nieco ostrzejszy Nissan GT-R

Już w lutym do sprzedaży trafi limitowana wersja supersportowego Nissana GT-R. Miało być znacznie bardziej ostrzej, a ostatecznie skończyło się na niewielkich modyfikacjach.

SpecV - nieco ostrzejszy Nissan GT-R

Według wstępnych zapowiedzi, co potwierdzał także pokazany przez Nissana prototyp tego modelu, pod maskę miała trafić mocniejsza, 550-konna jednostka, to jednak ostatecznie postawiono na ten sam motor, co w standardowym modelu. Wielka szkoda. Tym samym do dyspozycji będziemy mieć "jedynie" 485 koni mechanicznych uzyskiwanych z 3,8-litrowej jednostki benzynowej.

Skąd więc biorą się lepsze osiągi niż w zwykłym GT-Rze? Przede wszystkim przeprogramowano komputer sterujący turbinami oraz zestrojono silnik, by więcej momentu obrotowego było uzyskiwane w średnim zakresie obrotów. Nieco przeprojektowano również zawieszenie auta.

Do tego doszło znaczne odchudzenie auta, głównie za sprawą zastosowania sporej liczby elementów zewnętrznych z włókien węglowych ( m.in. tylny spojler, grill, wloty powietrza do chłodzenia hamulców) oraz wymontowaniu tylnych siedzeń, przez co GT-R specV stał się autem dwuosobowym. Kilka kilogramów zaoszczędzono również poprzez zastosowanie tego samego materiału wewnątrz auta. Nowe, z lepszym trzymaniem bocznym są teraz fotele Recaro, pojawiły się też wstawki z tego materiału na konsoli centralnej. I choć Nissan mówi o lepszych osiągach, to jednak nie zdradza żadnych szczegółów w tym temacie.

Wśród pozostałych zmian warto zwrócić uwagę na węglowo-ceramiczne hamulce, nowe 20-calowe obręcze kół pochodzące od Nismo, tytanowe końcówki układu wydechowego czy też nowy, dostępny tylko w tej wersji lakier - Ultimate Black Opal.

Niestety, Nissan GT-R specV w lutym oferowany będzie tylko na rynku japońskim i to w dodatku w wybranych siedmiu punktach dealerskich. Czy i ewentualnie kiedy GT-R specV pojawi się również w Europie, jak na razie nie wiadomo. Wiadomo natomiast, jaka będzie cena tego modelu. W Japonii wyceniono go na 15.750 tys. jenów, co po przeliczeniu daje ponad 500 tys. zł. A to o ponad 150 tys. zł więcej niż standardowy GT-R. Czy warto? Za tak niewielkie zmiany, chyba jednak nie.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Nissan GT-R
Nissan GT-R
Cena podstawowa już od: 499 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-2dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Nissan GT-R Wszystko o Nissan
Tematy w artykule: Nissan Nissan GT-R

Podobne wiadomości:

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Nissan Navara - EnGuard Concept do ratowania życia

Nissan Navara - EnGuard Concept do ratowania...

Premiery 2016-09-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport