mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Sportowe gwiazdy Frankfurtu

Sportowe gwiazdy Frankfurtu

"Przeżyć to, co porusza" - tak brzmi oficjalne motto tegorocznych targów IAA we Frankfurcie nad Menem. Chętnie się temu hasłu podporządkowujemy. Zwłaszcza, jeśli chodzi o samochody z ponad przeciętną stadniną koni mechanicznych pod maską.

Sportowe gwiazdy Frankfurtu
Zdecydowana większość ostatnich targów samochodowych o randze porównywalnej do wystawy IAA, odbywała się pod zwiastunem ekologicznej motoryzacji. Logo, plakaty, wejściówki i sama liczba aut na wybiegu były synonimem "zielonej" mody. Wygląda na to, że tegoroczne targi IAA, które odbędą się w połowie września, wychodzą częściowo z tej ramy. I słusznie. Poza przyjaznymi środowisku samochodami przyszłości, w halach wystawowych znalazło się mnóstwo miejsca dla szybkich i ryczących mocnymi V-kami maszyn.

Największa rzesza sportowych samochodów pochodzi jak zwykle z Europy. Z uwagi na fakt, że IAA to targi niemieckie, nie powinien dziwić fakt, że to marki naszych zachodnich sąsiadów zdominują pod względem liczby debiutów tą wystawę. Najjaśniejszą gwiazdą Niemców będzie bez wątpienia Audi R8 Spyder. Wersja z otwieranym dachem tego fenomenalnego sportowca może być napędzana jedną z dwóch jednostek V8 lub V10. Z garażu Audi czekamy na jeszcze jedną nowość - ponad 300-konne RS3. Póki co producent z Ingolstadt nie potwierdził jeszcze oficjalnie tej informacji. Mamy jednak nadzieję, że godny konkurent Forda Focusa RS zabłyszczy w blasku reflektorów tego salonu.

W przypadku BMW nie ma mowy o trzymaniu w niepewności. Monachijczycy w tym roku chcą powalić na kolana publiczność podrasowanymi terenówkami. Modele X5 i X6 uzbrojone w pakiet M mają być konkretną alternatywą dla mercedesowskich aut 4x4 wspieranych przez tunera AMG. Za nerkami modeli BMW pracować ma bowiem podwójnie doładowany agregat V8 o mocy 555 KM.

A co na to wszystko wywołany właśnie do tablicy Mercedes? Trzeba powiedzieć, że ma potężnego asa w rękawie. To wskrzeszony model Gullwing z drzwiami otwieranymi do góry. SLS AMG z silnikiem 6,2 l. o mocy 571 KM to światowa premiera, na którą czekać będą wszyscy bez wyjątku. Może nawet fani ekologii...

Wypchane po brzegi będzie bez wątpienia stoisko Porsche. Fani marki obawiają się co prawda, że po niedawnym przejęciu przez Volkswagena, Porsche rozmieni na drobne swój imidż kosztem produkcji masowej. Patrząc jednak na listę premier przygotowaną na targi IAA, mogą oni póki co spać spokojnie. Wystarczy wymienić: poprawione do 500 KM 911 Turbo i 911 Turbo Cabrio, Porsche Panamera w dwóch wariantach - S i 4S, kipiące agresją 911 GT3 i jego torowy bliźniak 911 GT3 Cup. Jeszcze jakieś pytania?

Wspomniany nowy właściciel Porsche Volkswagen, również nie próżnuje. Do zobaczenia będzie podkręcony do 270 KM Golf z magiczną literką "R", który jednocześnie pośle poprzednika (Golfa R32) na zasłużoną emeryturę. Sportowa przyszłość koncernu zostanie natomiast nakreślona roadsterem Bluesport z silnikiem umieszczonym centralnie.

Mówiąc o samochodach sportowych grzechem byłoby pominięcie tuz z Europy Południowej. Bugatti przywiezie do Frankfurtu monstrualną limuzynę Bordeaux. Nowy produkt tej marki może charakteryzować cyfra "4". Bugatti Bordeaux będzie oferować miejsce dla czterech osób i będzie napędzane poczwórnie doładowanym, ośmiolitrowym silnikiem W16.

Pod wpływem czwórki znalazło się także Maserati. Włosi po raz pierwszy w historii zaprezentują cabrio dla czterech osób. Model Maserati GranCabrio ma kosztować około 130 000 Euro.

Krąży opinia, że kiedy Ferrari nie wygrywa wyścigów Formuły 1, zazwyczaj dział zajmujący się budową aut dla zwykłych(?) śmiertelników wypuszcza na rynek arcydzieło. Tak też może być w przypadku nowego modelu (zastąpi F430) z czarnym koniem na masce - Ferrari 458 Italia. W konkursach piękności nie ma sobie równych. Pytanie czy tak samo będzie z mechaniką?

Konkurenci Ferrari z miejscowości Santa Agatha znaleźli się akurat na przełomie wymiany modeli. Lamborghini zdecydowało się na zakończenie produkcji Murcielago i szuka natchnienia do budowy kolejnych fenomenów. Nie oznacza to jednak, że do Frankfurtu włoska firma przywiezie już znany arsenał. "Byki" zaprezentują model Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni. To auto-hołd oddane jednemu z najsłynniejszych testerów marki Lamborghini, który po 40 latach pracy odchodzi na zasłużoną emeryturę.

Wielką Brytanię w Niemczech reprezentować będzie Aston Martin Rapide. Czterodrzwiowy Aston był zapowiadany tak długo, że część fanów marki przestała wierzyć w jego realny debiut, ale wreszcie jest. W drodze do Frankfurtu napędzać go będzie motor V12 o pojemności 6,0 l. i mocy 470 KM. Za przekazywanie potencjału silnika na asfalt będzie odpowiedzialna nowa skrzynia biegów Touchtronic.

Na zakończenie przeglądu nowości zejdźmy kilka pięter w dół. Do aut, których cena jest przystępna dla większego grona entuzjastów sportowej jazdy. Listę nowości otwiera tutaj duma Hiszpanii Seat Leon Cupra R. Z poprawionym nadwoziem i poprawioną mocą silnika do 265 koni mechanicznych. Ibiza z kolei pojawi się w kombinezonie FR i Bocanegra.

Po wygraniu 24-godzinnego wyścigu Le Mans rośnie sportowy apetyt także w garażach Peugeota. Francuzi pokażą produkcyjną wersję rywala Audi TT - Peugeot RCZ.

Podobne wiadomości:

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie pobity?

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie...

Samochody luksusowe 2016-11-18

Lamborghini Huracan RWD Spyder - zrzuć dach!

Lamborghini Huracan RWD Spyder - zrzuć dach!

Samochody luksusowe 2016-11-16

Komentuj:

~trevor 2009-08-31

a ja z kolei slyszalem ze ma miec albo 265 albo 270 KM wlasnie :)

~Golf R20T bedzie miał 300 nie 270 KM !!! 2009-08-29

Golf R20T będzie miał 300 nie 270 KM !!! Będzie później też R45 o mocy ok. 340-390 KM.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport