mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Sportowe kombi Renault

Sportowe kombi Renault

Samochody koncepcyjne potrafią zaskoczyć swoim wyglądem, funkcjonalnością czy użytymi rozwiązaniami. Na targach w Genewie zaprezentowany zostanie Renault Altica, łączący cechy sportowego auta z nadwoziem typu kombi.

Sportowe kombi Renault

Przednia część Altici, długa maska, panoramiczna szyba, niska sylwetka i nisko położony środek ciężkości, otwierane do góry drzwi podkreślają drzemiącą w aucie dynamikę. Do napędu, mimo iż to tylko model prototypowy, użyto dwulitrowego silnika wysokoprężnego, podobnego do tego zastosowanego w Lagunie GT. Jednostka ta osiąga moc 177 KM i maksymalny moment obrotowy 380 Nm. Pozwala to na przyspieszenie ze startu prędkości 100 km/h w 7,5 sekundy. Wyposażona w sześciobiegową manualną skrzynię biegów Altica osiąga także niezłe wyniki zużycia paliwa - 5,3 l/100 km.

Niskie zużycie paliwa wynika m.in. z wyjątkowych parametrów aerodynamicznych pojazdu. Umieszczony na końcu dachu, w miejscu gdzie strumień powietrza odrywa się od nadwozia, ledwo widoczny układ mechaniczny Active Synthetic Jet na przemian wyrzuca i zasysa strumienie powietrza przez 2-milimetrową szczelinę. Ten innowacyjny, opatentowany przez Renault, system zmniejsza tzw. cień aerodynamiczny i pozwala kontrolować jego strukturę. Zużywa jedynie 10 W, zmniejszając opór powietrza o 15% przy prędkości 130 km/h.

Zobacz galerię zdjęć modelu Renault Altica

Jednak sportowe osiągi to nie wszystko, co ma do zaoferowania Renault Altica. Mierzący 4.270 mm długości, 1.830 mm szerokości i 1.360 mm wysokości prototyp o rozstawie osi 2.620 mm imponuje także przestronnym wnętrzem. Każdy z czterech pasażerów ma do dyspozycji oddzielny, komfortowy fotel. Kierownica oraz pedały po otwarciu drzwi przesuwają się automatycznie do przodu, ułatwiając tym samym kierowcy zajęcie pozycji lub wysiadanie. Następnie, gdy kierowca usiądzie już na swoim miejscu, wysuwają się one w jego kierunku, podobnie jak i podłokietnik.

Ciekawie zaprojektowany został również centralnie umieszczony, cyfrowy prędkościomierz. Licznik oferuje dwa tryby odczytu. W trybie "Confort" rzeczywista prędkość jest wyświetlana pośrodku. Na obwodzie zegara pokazuje się prędkość dozwolona, podświetlana na czerwono w przypadku jej przekroczenia. W trybie "Sport" prędkość jest zawsze wyświetlana pośrodku. Na obwodzie zegara pojawia się cyfrowy obrotomierz oraz wskaźnik ciśnienia turbo. Dzięki doskonałej grafice i rozdzielczości ekranu informacje są łatwo czytelne.

Nie można by mówić o nadwoziu typu kombi bez podstawowych cech, jakie takie auta gwarantują. Oprócz wygodnego i przestronnego wnętrza, do dyspozcyji jest także sporych rozmiarów bagażnik, który można powiększyć do 1.300 litrów po złożeniu tylnych foteli i uzyskaniu płaskiej przestrzeni ładunkowej. Również dostęp do bagażnika jest wygodny, szeroki i nisko zaczynający się (45 cm od powierzchni ziemi) otwór nie będą utrudniać załadunku nawet niewygodnych i ciężkich przedmiotów.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault Renault Altica

Podobne wiadomości:

Renault Captur po faceliftingu - poznaj polskie ceny

Renault Captur po faceliftingu - poznaj...

Aktualności 2017-05-09

Miejski crossover Renault przeszedł lifting i właśnie wkracza do polskich salonów. Przy tej okazji poznaliśmy oficjalny, polski cennik. Auto będzie dostępne z czterema silnikami w pięciu wersjach wyposażenia.

Renault Koleos - znamy polskie ceny

Renault Koleos - znamy polskie ceny

Aktualności 2017-04-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.