mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Sportowy minivan Mitsubishi

Sportowy minivan Mitsubishi

Podczas 39. targów Tokyo Motor Show Mitsubishi zaprezentuje, obok szerokiej gamy dostępnych modeli produkcyjnych, dwa auta koncepcyjne.

Sportowy minivan Mitsubishi

Mitsubishi Concept D:5 to wszechstronny, dynamiczny i wielofunkcyjny pojazd koncepcyjny z napędem czterokołowym w jednobryłowym nadwoziu. Główną cechą definiującą wnętrze modelu Mitsubishi Concept D:5 jest odsłonięte "użebrowanie", które podkreśla solidność i sztywność konstrukcji. Wśród innych charakterystycznych elementów należy wymienić szklany panel dachowy tworzący otwartą, a także użycie detali wykonanych z metali i materiałów naturalnych.

Aby zapewnić maksymalny komfort jazdy oraz właściwe wkomponowanie technologii AWC (All Wheel Control), w modelu Mitsubishi Concept D:5 wykorzystano ten sam elektroniczny system kontroli napędu czterokołowego, co w modelu Outlander. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy napędu: dwukołowy, zapewniający niższe zużycie paliwa na dobrych nawierzchniach; czterokołowy AUTO, który powoduje automatyczne dostosowanie charakterystyki momentu na kołach i prowadzenia pojazdu do zmiennych nawierzchni; oraz czterokołowy LOCK, który maksymalizuje przyczepność w trudniejszym terenie.
 
Układ napędowy tworzy nowy, 2,4-litrowy silnik MIVEC (również ten sam, co w modelu Outlander) współpracujący z 6-stopniową skrzynią Sport Mode CVT, udostępniając kierowcy dynamiczne osiągi w każdym terenie.

W celu zapewnienia podróżującym najwyższego poziomu bezpieczeństwa, w modelu Mitsubishi Concept D:5 wykorzystano zaawansowane technologie bezpieczeństwa (Advanced Safety Vehicle – ASV), pomagające kierowcy w prowadzeniu pojazdu i minimalizujące powstawanie obciążeń w układzie napędowym. Concept D:5 wprowadza także nowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego do klasy minivan/SUV:
- system monitorowania otoczenia: 10 czujników ruchu reaguje na pieszych lub przeszkody w pobliżu pojazdu,
- system utrzymywania toru jazdy: kamera pokładowa monitoruje kierunek linii wyznaczających pasy ruchu na jezdni. System wykrywa odchylenia pojazdu od przyjętego toru jazdy i powoduje dostarczenie odpowiedniej wartości momentu korygującego do układu kierowniczego, 
- system adaptacyjnej regulacji stałej prędkości jazdy (Adaptive Cruise Control – ACC): wykorzystuje radar monitorujący odległości od poprzedzającego pojazdu i odpowiednio sterujący pracą silnika i przekładni CVT.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.