mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Ssangyong w Polsce

Ssangyong w Polsce

30 czerwca w Warszawie miała miejsce oficjalna premiera nowej marki na polskim rynku - Ssangyong. Wyłącznym importerem samochodów tej marki będzie firma Almeco.

Ssangyong w Polsce

Założona w roku 1954 firma jest już od ponad 50 lat liczącym się na rynkach azjatyckich producentem samochodów. Działalność rozpoczęła od wytwarzania m.in. samochodów ciężarowych i autobusów oraz pojazdów specjalistycznych, takich jak betoniarki samochodowe czy wozy straży pożarnej. Marka Ssangyong powstała w 1986, kiedy to grupa Ssangyong przejęła wytwórnię pojazdów terenowych Keohwa Motors i przystąpiła do rozwoju ich produkcji na dużą skalę. Od czasu wprowadzenia do sprzedaży nowych pojazdów typu SUV w 1988 (Korando) roku firma Ssangyong zyskała sobie szerokie uznanie jako producent pojazdów rekreacyjno-użytkowych. W 1991 roku firma nawiązała strategiczne porozumienie z Mercedes – Benz AG, dzięki któremu firma Ssangyong stosuje najnowszą technologię i gwarantuje najwyższą jakość w produkcji silników i zespołów napędowych. W 1993 roku Mercedes – Benz AG przejął 5% udziałów Ssangyonga.

Musso Sports
Musso Sports to niedostępny dotąd w Polsce 4-drzwiowy pickup, który powstał na bazie modelu Musso. Jego konkurentami na naszym rynku będą Toyota Hilux, Mitsubishi L200 i Nissan Pickup. Jego największego zaletą jest możliwość przewiezienian prawie każdego rodzaju ładunku: długie deski, ciężkie skrzynie, cegły na budowę czy np. żwir.

Do napędu Musso Sports wykorzystano silnik w technologii Mercedesa. Dostępny jest on z 2,9-litrowym turbodieslem o mocy 120 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 255 Nm uzyskiwany jest przy 2250 obr/min. Silnik osadzony jest na ramie pomocniczej, a napęd przenoszony na 2 lub 4 koła za pośrednictwem 5-biegowej manualnej lub 4-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Samochód będzie dostępny w wersji z homologacją ciężarową. Cena Ssangyong Musso Sports w zależności od wersji wyposażenia i napędu wynosi od 102.100 – do 122.000 złotych brutto.

Korando
Nadwozie Korando zaprojektowane zostało w inspiracji sylwetką słynnego Willisa i współczesnego Wranglera. Korando oferowany jest w 3-drzwiowej wersji zamkniętej lub w wersji otwartej Soft Top. Dostępne są dwa standardy wyposażenia tego pojazdu, podobnie jak w modelu Musso - Standard i Super. Ssangyong Korando ma doskonałe właściwości terenowe. Jest w stanie poradzić sobie nawet w bardzo trudnych warunkach. Samochód ma stały napęd na oś tylną i dołączany napęd przedniej osi.

Za źródło napędu Ssangyong Korando może służyć turbodoładowany silnik wysokoprężny lub jedna z dwóch wolnossących jednostek benzynowych. Wszystkie one są konstrukcjami wykorzystującymi rozwiązania techniczne  Mercedesa. Do auta typu Ssangyong Korando najbardziej pasuje turbodiesel. Rzędowa 5-cylindrowa jednostka przy pojemności 2,9 litra osiąga moc 120 KM i moment obrotowy 261 Nm. Średnie zużycie oleju napędowego waha się w granicach 8-10 l/100 km.  Dla amatorów większej liczby koni mechanicznych w ofercie pozostają dwa rzędowe silniki benzynowe: 4-cylindrowy o pojemności 2,3 litra i mocy 150 KM lub 6-cylindrowy  o pojemności 3,2 litra oraz mocy 220 KM. Wszystkie silniki mogą występować z 5-stopniową ręczną skrzynią manualną lub z 4-stopniowym automatem. Cena Ssangyong Korando w zależności od wersji wyposażenia wynosi od 126.000 – do 150.000 złotych brutto.

Rexton
Najbardziej luksusowym modelem koreańskiej firmy będzie Rexton. Będzie on tańszą alternatywę dla BMW X5, Jeepa Grand Cheeroke, Lexusa RX300 czy Mercedesa ML. Na rynkach na których jest on już dostępny, cały czas wzbudza duże zainteresowanie. wnętrze Rextona. Wnętrze jest przestronne i komfortowe, łączy cechy typowego samochodu terenowego i luksusowej limuzyny.

Ssangyong Rexton dostępny będzie w 8 kolorach nadwozia, trzech wersjach wyposażenia (oprócz Standard i Super także Lux) oraz z 4 silnikami. Wersja Lux zawiera dodatkowo m.in. boczne poduszki kierowcy i pasażera, system ESP, tempomat (z automatyczną skrzynią biegów), elektrycznie regulowany fotel pasażera, elektrycznie otwierane okno dachowe i skórzaną tapicerkę.

Pod maską znajdziemy 220 konny, 6-cylindrowy, silnik benzynowy o pojemności 3,2 litra, 150 konny silnik benzynowy o pojemności 2,3 litra oraz 120 konnego diesla. Ofertę zamyka silnik Xdi270 - nowoczesny turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem typu common rail  trzeciej generacji o pojemności 2,7 litra i mocy 165 KM. Samochód będzie dostępny ze skrzynią automatyczną (4 lub 5 biegową w zależności od wersji silnikowej) lub z 5 biegową skrzynią manualną (za wyjątkiem silnika 3,2 – dostępny wyłącznie z 5 biegową skrzynia automatyczną). Ceny w zależności od wersji silnikowej i wyposażenia kształtować się będą w przedziale 145.000 – 214.000 złotych brutto.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Ssangyong
Tematy w artykule: Ssangyong

Podobne wiadomości:

Ssangyong Korando Sport zmienia nazwę

Ssangyong Korando Sport zmienia nazwę

Aktualności 2016-10-14

SsangYong LIV-2 SUV - zapowiedź nowego luksusowego SUV-a

SsangYong LIV-2 SUV - zapowiedź nowego...

Premiery 2016-09-29

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport