mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Subaru Outback na nowo

Subaru Outback na nowo

Wystawa samochodowa w Nowym Jorku jest miejscem światowej premiery nie tylko nowej generacji modelu Legacy, ale i uterenowionej wersji kombi, czyli, oferowanego obecnie już jako odrębny model, Outbacka.

Subaru Outback na nowo
Subaru Outback to jeden z twórców segmentu crossoverów, czyli aut zbudowanych na bazie zwykłych modeli osobowych, ale którymi można bez większego strachu zapuścić się w nieco mniej wymagający teren. Od 1994 roku, kiedy to na rynku pojawiła się pierwsza generacja Outbacka, auto zyskało solidną reputację za swoje właściwości jezdne i komfort typowy dla aut osobowych oraz właściwości terenowe porównywalne do SUV-ów.

Czwarta generacja Subaru Outbacka została zbudowana na tej samej, nowej płycie podłogowej, na której powstało nowe Legacy. Mimo zwiększenia rozstawu osi o 7 cm (2.750) nadwozie zostało skrócone o 20 mm i wynosi obecnie 4.780 mm. To m.in. dzięki skróconym zwisom łącznie o 90 mm. Na szerokość Outback zwiększył się o 5 cm (1.820 mm), zaś na wysokość o 10,5 cm (1.670 mm). Większy teraz jest także prześwit, który wynosi 220 mm.

Stylistycznie Subaru nie zdecydowało się jednak na jakieś radykalne kroki. Auto wygląda solidnie, niewiele w sumie różni się od poprzednika, absolutnie nie znajdziemy tu żadnych ekstrawagancji. Zmiany, jakie zaszły wewnątrz Outbacka, powinny wpłynąć na wzrost komfortu. Większy rozstaw osi przełożył się na większą przestrzeń, przede wszystkim na nogi dla osób siedzących na tylnej kanapie. Więcej miejsca znajdziemy teraz również w bagażniku, w którym bez problemów mają się zmieścić nawet 4 dużych rozmiarów walizki podróżne.

Oczywiście, jak w poprzedniku, Subaru Outback dysponuje stałym napędem na cztery koła, co w połączeniu z niemałym prześwitem pozwoli wjechać tam, gdzie większość aut osobowych nie będzie w stanie przejechać. Z przodu auta zastosowano kolumny McPhersona, zaś z tyłu układ wielowahaczowy. W zależności od wersji silnikowej Outback będzie oferowany z 16- lub 17-calowymi felgami z oponami o rozmiarze 215/70R16 bądź 225/60R17.

Wszystkie wersje standardowo wyposażone będą w system ABS z EBD oraz asystentem hamowania. Standardowy hamulec ręczny został zastąpiony elektronicznym hamulcem postojowym. Standardowym wyposażeniem będzie też układ ESP.

Na rynku amerykańskim, gdzie nowy Subaru Outback zadebiutuje w pierwszej kolejności, dostępne będą dwie wersje silnikowe, obie oczywiście typu bokser. Jednostka 2,5i dysponuje mocą 170 KM i może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną bądź bezstopniową przekładnią CVT. Topowy silnik, o pojemności 3,6 litra, rozwija maksymalną moc 256 KM i współpracuje wyłącznie z pięciostopniowym automatem.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Subaru Outback
Subaru Outback
Cena podstawowa już od: 146 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Subaru Impreza - premiera we Frankfurcie

Subaru Impreza - premiera we Frankfurcie

Aktualności 2017-07-04

Genewa 2017 - Subaru Crosstrek zapowiedziany

Genewa 2017 - Subaru Crosstrek zapowiedziany

Aktualności 2017-01-24

Komentuj:

~nobody 2009-04-11

chyba powinno być " ..... zapuścic w nieco BARDZIEJ wymagający teren" pozdrawiam

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Polscy kierowcy potrafią już jeździć na suwak, ale bardzo rzadko potrafią sprawnie utworzyć tzw. korytarz ratunkowy, dzięki któremu karetka pogotowia może skrócić czas dotarcia do poszkodowanych nawet o 8 minut. Za niestosowanie tej zasady będzie można dostać mandat - nawet do 900 zł.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech