mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Super pick-up Jeepa

Super pick-up Jeepa

Pojazdy marki Jeep znane są z tego, że potrafią pokonywać każdy rodzaj terenu. Nie inaczej jest z koncepcyjnym Gladiatorem, który jest pełen tradycji marki, innowacji i funkcjonalności.

Super pick-up Jeepa

Entuzjastom tej marki – Jeep Gladiator z pewnością kojarzy się z nazwą dużego pick-up'a z 1962 roku. Innymi elementami tego współczesnego wojownika, które łączą znany styl z funkcjonalnością są – siedmiodzielna krata chłodnicy, otwarta kabina, dołączany napęd 4x4 Commad Trac z blokadą mechanizmów różnicowych obu osi, wyciągarka z przodu oraz płyty osłonowe podwozia.   

W kabinie po lewej stronie przewidziano miejsce na różne przedmioty, a zamykany schowek umieszczono za fotelem kierowcy. Przestrzeń ładunkową o szerokości 1220 mm można przedłużyć ze standardowych 1725 mm do 2026 po rozłożeniu wewnętrznej przegrody i nawet do 2723 mm – opuszczając tylną  klapę nadwozia.

Napęd Gladiatora stanowi nowoczesny i oszczędny 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,8 litra, rozwijający moc 163 KM i moment obrotowy 400 Nm. Moment ten przenoszony jest na wszystkie koła pojazdu poprzez 6-stopniową przekładnię manualną i tradycyjną skrzynkę rozdzielczą.

Zawieszenie przednie i tylne opiera się na kolumnach resorujących ze sprężynami śrubowymi oraz układach wielodrążkowych – pod kątem komfortu jazdy po nawierzchniach utwardzonych, lecz posiada odpowiednio duży skok, niezbędny do poruszania się w terenie. Z tyłu zastosowano podwójne sprężyny koncentryczne, które zapewniają ładowność na poziomie 700 kg. Prześwit poprzeczny wynosi 348 mm, kąt rampowy 23,2 stopnia, a kąty natarcia i zejścia – odpowiednio 47,6 i 38,0 stopni. Zarówno przodu jak i z tyłu zastosowano koła o rozmiarze 18 cali z ogumieniem o średnicy 34 cali (265/75R18).                  

Wnętrze Gladiatora ma także charakter czysto użytkowy. Fotele są wodoodporne, umożliwiając mycie kabiny strumieniem wody z węża ogrodowego. Wyposażenie Gladiatora obejmuje ponadto nieodzowne w pojeździe o tym przeznaczeniu – systemy nawigacji radiowej GPS oraz łączności komórkowej.

Targi NAIAS Detroit 2005

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Borgward wraca na rynek europejski
Borgward wraca na rynek europejski
Już niebawem na polskim rynku motoryzacyjnym może się pojawić nowy gracz. Niemiecka marka Borgward po latach wraca do gry. Pierwszym modelem będzie duży SUV – BX7.